MALÝ OKRUH POZORNOSTI uspěl na festivalu v italské Padově

Další úspěch českému studentskému filmu dopřál čerstvý absolvent pražské FAMU, režisér Josef Tuka. Absolventský film FAMU Malý okruh pozornosti, vzniklý v koprodukci s Českou televizí získal na festivalu krátkých filmů RIVER FILM FESTIVAL v italské Padově čestné uznání za hereckou interpretaci a cenu za nejlepší filmovou hudbu.

Miroslav Krobot (Malý okruh pozornosti)

Hlavní role v komorním snímku o stárnoucím herci a pedagogovi ztvárnili Miroslav Krobot, Ela Lehotská a Anna Cónová. Autorem scénáře a režisérem je Josef Tuka, za kamerou stál Jan Cabalka, filmovou hudbu složil Vojtěch Procházka z kapely Vertigo Quintet. Stopáž snímku je 25 minut, technický formát 35 mm – cinemascope.

Malý okruh pozornosti vypráví o Přemkovi, postarším muži, který je uznávaným divadelním hercem. Stejně jako většina poselství divadelních her, ve kterých Přemek ztvárňuje postavy, i on si zakládá na morálním a čestném jednání. Z tohoto důvodu představuje pro Přemka závažný problém jeho náhlá zamilovanost k nové, mladší kolegyni z divadla.

Tomáš Měcháček, Miroslav Krobot, Anna Cónová (Malý okruh pozornosti)

Přemek je dlouhá léta ženatý. Jeho manželka je nemocná: Má cukrovku, několikrát za den bere inzulín. Když nic jiného, Přemek má k manželce alespoň základní asistenční povinnost.

Podle vnitřního imperativu, Přemek bojuje se zamilovaností k nové kolegyni. Chová se k ní přehlíživě, pokouší se oživit šťastné vzpomínky na chvíle s manželkou s iluzivní snahou umocnit kdysi silný cit. V rámci svého vnitřního boje hledá cestu i k vlastnímu synovi, se který se nepohodl na základě nezvládnutí podobné životní situace. Ale v momentě, kdy Přemek zamilovanost k nové
kolegyni skutečně přemůže, dojde k překvapivému zvratu.

Minirecenze MALÝ OKRUH POZORNOSTI

Přitažlivost snímku Josefa Tuky spočívá především v temné atmosféře a hereckém mistrovství Miroslava Krobota. Ocenit musím především i pevně vystavěný gradující scénář. Jako bych si připomněl některé postavy z vlastní rodiny, které jsou natolik introvertní a zahleděné do sebe, že není možné navázat s nimi bližší kontakt. I když by o to třeba stály obě strany. Snímek tak staví otázky k přemýšlení. Jak fatální může být sebeuzavřenost a odcizení a k jakým koncům to nakonec vše může vést.
Josef Tuka si dobře pohlídal kameru, střih, měl perfektně připravené herce a to vše doplnil výbornou hudbou Vojtěcha Procházky.
Obsazení Miroslava Krobota je samo o sobě geniálním tahem. Jeho projev je jeden z nejpravdivějších zážitků, které současný český film může nabídnout. O to větší dík Tukovi, že našel látku, která kvalitu takového herce dostatečně ocení.

Miroslav Krobot a Ela Lehotská (Malý okruh pozornosti)

JOSEF TUKA

Nejdříve vystudoval rozhlasovou a TV scenáristiku a dramaturgii na JAMU v Brně, potom hranou režii u prof. Věry Chytilové na pražské FAMU. Z jeho famáckých cvičení nejvíce vyniknul bakalářský film Saharské písky, který vzbudil pozornost na řadě festivalů (cena za scénář na Cinemaiubit 2010 v rumunské Bukurešti, official selection na Pragueshorts nebo Fresh Film Fest 2010). Do TV cyklu Čapkovy kapsy natočil povídku podle adaptace manželů Šaškových Případy pana Janíka. FAMU absolvoval magisterským filmem Malý okruh pozornosti. Soustředí se zejména na téma, příběh a herce.

připravil: M. Staněk, totalfilm.cz
foto/video: FAMU, ČT © 2012 | Zákaz kopírování bez vědomí redakce. 

servis:
webové stránky Malý okruh pozornosti

Starší článek

Napište nám co si myslíte

Nebojte, Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

%d blogerům se to líbí: