Nejhorší filmy roku 2012 podle Total Filmu

Pokračování našeho článku o nejlepších počinech minulého roku uzavírá přehled těch nejhorších filmů. Náš seznam doplňuje také žebříček největších zklamání roku. Ty jsme nezařadili do žebříčku vyloženě “špatných” filmů, protože si to nezaslouží. Tvoří pouze přehled snímků, do kterých tvůrci i diváci vložili mnohá očekávání a které nakonec nesklidily adekvátní odezvu. A pokud sklidily, tak spíše negativní.

Trapný pokus uvést ve filmový život americký knižní bestseller dopadl katastrofálně. Všichni, kteří se filmu účastnili včetně režiséra Kirka Jonese a autorky scénáře by se k tomuto počinu rozhodně neměli dobrovolně hlásit. Plochá postava televizní cvičitelky Cameron Diaz není ani vtipná či dokonce identifikovatelná. Dialogy s jejím partnerem jsou úžasně tupé a každá těhotná žena v České republice řeší zcela jistě zásadnější problémy než předkožku svého ještě nenarozeného syna.

2. POSLEDNÍ VÝKŘIK + BASTARDI 3

V malém městečku Petrovice řádí sériový vrah a zabíjí studenty tamní střední školy. Policie pátrá po pachateli, ale nemůže najít žádnou stopu. Režisér Tomáš Kučera možná zamýšlel natočit parodii. Pokud ale ne, je to nejhorší český filmový distribuční počin, co se za poslední léta v kinech objevil. Nadabovaná Iveta Bartošová a vrah v rybářské pláštěnce už jsou jen třešňičkami na tomto déčkovém dortu.
Bastardi a tvorba Tomáše Magnuska je kapitola sama pro sebe. Pusťte si cokoliv z jeho tvorby. Netřeba další komentář.

Katastrofální pokus o tajemný thriller po česku s Lucií Vondráčkovou. První polovina filmu se odehrává v bytech, na tajemných bezesmyslných setkáních nějaké zkouřené sekty a po knihovnách, kde hlavní hrdinka Renata (L. Vondráčková) studuje cosi, co nikdo nechápe. Stále si čmárá, opisuje ze zaprášených knížek a hledá. Náhoda tomu chce, že se nakonec ukáže, že vchod do tajemného podzemí se nachází ve sklepeních domu, kde bydlí.Vrchol filmu nastává v okamžiku, kdy přibližně 25 m pod zemí vykřikne hlavní hrdinka “Doprdele ! Nemám signál!” a mává mobilem jak smyslů zbavená! V tu chvíli lehlo už celé kino.

Pokračování úspěšné komedie Líbáš jako bůh je ještě pitomější než první díl. Slaboduchý scénář, bezradná režisérka Poledňáková. Film je doslova prošpikovaný product placementem. Kamera příliš často krouží kolem lahvičky kávy Jacobs, detailně zabírá placení kartou Master Card, přes půl plátna si prohlížíme Direct pojišťovnu či notebooky ACER. Na zahradní párty sodovku vyrábí Soda stream.

Adam Sandler kdysi možná býval vtipný. Ty doby jsou ale tytam. Ze setrvačnosti stále jeho filmy vydělávají skvěle, ale kdo na ně chodí? Milovníci převleků? Sandler zde hraje i svou filmovou sestru. S maskami si nikdo práci nedal. Herec dostal paruku, míče do podprsenky, mluví fistulí a šlape si na jazyk. Otazníkem je účast Al Pacina, který vrchol své kariéry nemohl zakončit hůře, než účastí v této hrůze.

Kdyby si to ze sebe dělalo větší srandu, dalo by se to vzít jako jeden velký vtip. Ale sledujeme-li údajný příběh prezidenta USA jako korektní, kýčovitou, vizuálně ne zcela dokonalou a velmi chabě obsazenou hloupost, není to zcela v pořádku.
Kapitola sama pro sebe je Benjamin Walker (Abraham Lincoln). Nepříliš vzhledný herec, vybrán až otrocky pro svou podobnost s americkým prezidentem vypadá jakoby ani neprošel přes kamerové zkoušky. Tak nepatřičně a pitomě na plátně vypadá.

Předloha je perfektní román, plný dokonalého popisu postav, včetně psychologických profilů aktérů. Bohužel na filmovém plátně je tentokrát obsah doslova zdrcnut do krátkých, mnohdy velmi překotných a pro neznalce předlohy mnohdy nepochopitelných epizod, které v některých momentech přestávají dávat smysl. Maupassant popisuje Miláčka jako velmi inteligentního hajzlíka se zvířecími pudy. Robert Pattinson z něj díky scénáři a velmi nepřesvědčivému výkonu udělal pouze blbečka.

Dialogy jsou naprosto bezobsažné. Plátno nám příliš často ukazuje detailní záběry vybledlých obličejů, které na sebe unyle hledí. Herci nemají co hrát, aby taky ano, když jim scénáristka nic nenapsala. A tak na sebe koukají, Pattinson se nesčetněkrát bolestně / šťastně  usměje a Stewart se chová úplně stejně. V ději je několik nelogičností a pitomostí. Absolutní prázdnota, absence čehokoliv, nad čím by bylo možné zamyslet se.

Postavy se chovají zbrkle, pitomě a na konci se mají zase všichni rádi a jsou šťastní. Matt Damon je v tomto snímku poměrně toporný. Scéna, kdy vzpomíná na manželku a prohlíží si s dojetím její fotky na obrazovce notebooku působí spíš směšně. Tak moc je šablonovitá a popisná.

Válečný veterán najde svojí lásku. Zac Efron jako voják? No prosím. Ale: Víte, jak Logan svou vysněnou Beth vlastně najde? Na fotce z pouště je kromě  Beth také starý maják. Právě ten se Logan rozhodne porovnat na googlu s dalšími zřejmě tisíci podobnými majáky. Nakonec ženu správně lokalizuje, fotku ukáže v prvním motorestu a pijan, na kterého v něm natrefí, Logana nasměruje k jejímu domu… Nic blbějšího nemohl scénárista vymyslet.

NEJVĚTŠÍ FILMOVÁ ZKLAMÁNÍ ROKU:

1. JOHN CARTER: MEZI DVĚMA SVĚTY
2. PROMETHEUS
3.  SNĚHURKA
4. TEMNÉ STÍNY
5. SVATÁ ČTVEŘICE
6. KOZÍ PŘÍBĚH SE SÝREM
7. 7 DNÍ HŘÍCHŮ

  1. Líbáš jako Ďábel je podle mého názoru ultra sr**ka. Neskutečný. Až to budou dávat na Nově, tak člověk nepozná jestli zrovna běží reklama nebo film a to je prosím pěkně moc moc špatně :)

    Reagovat na tento komentář

Odpovědět na Bulblina Zrušit komentář

Nebojte, Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.