TRANSFORMERS JEDNA - DABOVANÝ TRAILER NA NAŠEM KANÁLE DNES V 16:30.

Recenze | Den nezávislosti: Nový útok – Mozek vypnout 3D brýle nasadit!

Den nezávislosti: Nový útok. Je to samozřejmě přitroublá blbost, plná nesmyslů, vtipných a méně vtipných hlášek a akčních scén na hranici parodie. Umění Emmericha spočívá v tom, jakým způsobem dokáže balancovat na hranici akčního výplachu, komedie i parodie. Nikdy nepřekročí únosnou mez, a když už, okamžitě vážnou situaci shodí nějakou hláškou. Mrakodrapy tu padají ve velkém a nejen to, dokonce celá města a jedna vesmírná loď, zabírající půlku planety.

Den nezávislosti: Nový útok (foto CinemArt)

[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Skvělá technická stránka filmu[/pullquote]I přes tak obrovskou destrukci, kdy si říkáte, že Země nic většího už unést nedokáže (a říkají to i postavy ve filmu) je nutno ocenit na Emmericha celkem skromné finále. Je to celé naplněné patetičností, že po zhlédnutí možná budete chtít emigrovat do USA a do konce života nosit roucho americké vlajky, i to se dá ovšem překlenout tvůrčím záměrem. Ony všechny Emmerichovy filmy, Den nezávislosti 2 nevyjímaje, jsou protkány stejnými motivy a neuvěřitelnou destrukcí, že se jednoduše MUSÍ jednat o tvůrčí záměr. Stejně jako neselhávající technická stránka filmu, která je na velmi vysoké úrovni a nemusí se bát srovnání s těmi největšími blockbustery. Ostatně jak už je u Emmericha zvykem.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Nezajímavé postavy[/pullquote]Obrovské měřítko a destrukce ale obhospodařují nezajímavé postavy. Sice jste je už někdy viděli v minulých dílech, to je ale tak všechno a vy stejně nevíte, co v jedničce udělali. Tedy kromě Willa Smithe, který ve filmu není a Billa Pullmana, který býval prezidentem, a ve filmu je. Dělí se tedy pouze na příbuzné, vědce, prezidenty nebo hrdiny. Nic složitého.

V ničených městech umírají dohromady miliardy lidí, s nulovým emocionálním dopadem na diváka a to samé platí u postav hlavních, které nejsou bezejmenné. Emoce tedy u Dne nezávislosti 2 vůbec nefungují. Všechno tu jede po jasných odšrkrtávacích mustrech. Nic světoborného, jako v případě jedničky, nečekejte.

• 60%
    Režie - 60%
  • 50%
    Scénář - 50%
  • 70%
    Herci - 70%
  • 80%
    Kamera, vizuál - 80%
65%

Den nezávislosti: Nový útok (USA, 2016)

Pokud tedy nebudete čekat Schindlerův seznam a půjdete si do kina tentokrát skutečně odpočinout, nabídne vám Den nezávislosti 2 sice jednoduchou, ale velice svižnou, celkem vtipnou a destrukcí naplněnou neutuchající akční jízdu. Mozek vypnout, 3D brýle nasadit a vzhůru do boje s emzáky!

Petr Račko, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: CinemArt © 2016

Den nezávislosti: Nový útok (foto: CinemArt)

Den nezávislosti: Nový útok
Independence Day: Resurgence
Sci-Fi / Akční / Dobrodružný
USA, 2016, 120 min
Premiéra: 23. 6. 2016 CinemArt

Režie: Roland Emmerich
Scénář: Nicolas Wright, James A. Woods, Dean Devlin, Roland… (více)
Kamera: Markus Förderer
Hudba: Harald Kloser, Thomas Wanker
Hrají: Maika Monroe, Joey King, Jeff Goldblum, Liam Hemsworth, Bill Pullman, Vivica A. Fox, William Fichtner, Jessie Usher, Charlotte Gainsbourg, Brent Spiner, Sela Ward, Angelababy, Judd Hirsch, Ryan Cartwright, Mckenna Grace, Grace Huang, Gbenga Akinnagbe, Chin Han, Grizelda Quintana, Garrett Wareing, Joshua Mikel, James A. Woods, Deobia Oparei, Nicolas Wright, Ron Yuan, Lance Lim, Travis Tope, Hays Wellford, Travis Hammer, Sam Quinn, Mark Falvo, Hans Obma, Gabriel Schmidt, David Grant Wright, Jetto Dorsainville, Andrei Lapionak, Edward A. Duran

Den-nezavislosti-cz-poster