Recenze | John Wick 2 je podívaná pro skalní akční fanoušky

John Wick se po pomstě svého mrtvého štěněte opět vrací na scénu. Jen co zabetonuje svoje smrtonosné zbraně zpět do sklepa, je vyzván k další akci. A i když se zpočátku brání, nemá na vybranou. Upsal se totiž krví, a taková smlouva nemá ve světě zabijáků zadní vrátka. Keanu Reeves tak pod režisérskou taktovkou Chada Stahelskiho vybije snad celý Řím. Je to podívaná, kterou by fanoušci akčního žánru neměli v žádném případě vynechat.

John Wick 2 (foto Freeman Entert.)

Film nás vrhá kousek za první díl. I tak vám ale chvilku potrvá, než si na mantinely zvyknete. Občas se totiž objeví takové kaskadérské kousky, že zůstává rozum stát. I na postavu Wicka si po tříleté pauze budete chvilku zvykat. A to hlavně na jeho projev, kdy ze začátku používá opravdu jen jednoslovné odpovědi, a tak čas od času vypadá jako retard. Wick tu ale není od mluvení, ale od střílení a mlácení, čehož si tu užijeme až až. Wick se postupně taky trošku rozkecá, a dá dohromady i pár vět, takže jeho uvěřitelnost mírně stoupne, a to do celkem ideálního akčního stavu, kterého by se měl držet. Reevesovi to ale stejně všechno věříte. A to nejen jeho zabijácké grimasy a pohledy, ale také každou střelu a ránu.

Chad Stahelski, původně kaskadér (třeba při Matrixu) si před třemi lety s kámošem Davidem Leitchem udělali radost, když si na koleni zrežírovali první díl a dostali se do hollywoodského podvědomí. Chad pokračoval v práci na druhém dílu, David se dostal k režii Atomic Blonde, ale hlavně Deadpoola 2. Je tedy více než zřejmé, že Wick je opravdu akční značka, která nese známky pořádné kvality. Stahelski také pracuje na remaku Higlandera, i tak ale doufám, že si na trojku udělá čas. Nikoho jiného si totiž za kormidlem představit nedokážu.

John Wick 2 (foto Freeman Entert.)

Wick totiž skvěle balancuje na pomezí béčkové akční vyvražďovačky, parodie a uměleckého filmu. Kombinuje koridorovitost akce – Wick je uzavřen do “arény,” kde proti němu vybíhá nespočet figurek, které neskutečnými headshooty posílá k zemi a zároveň dodává skvělé záběrování, především se středovou kompozicí a některé snímky by se dali zarámovat do obrazu a vystavit v obýváku. Stejně tak některé promluvy a dialogy jsou skoro až sebeparodické, i tak ale do nějakého komediálního blbnutí v žádném případě nespadne a nechává si tak stále vážnou tvář i přes to, že Wick pobije snad stovky lidí.

John Wick 2 (foto Freeman Entert.)

Akce je neuvěřitelně promyšlená a opravdu někdy připomíná až herní boje, které můžete znát například z Call of Duty nebo God of War. To všechno doplňuje akční, ale přehledná kamera a když dojde na pěsti, je to skutečně přehledná pastva pro oči. Žádné psychedelické střihy a dokumentární pohyby kameramana, ale přehledné švenky na místa, kam rány padají nebo kulky prostřelují. Skvěle se rozvíjí motiv zabijáckého systému a podsvětí, kdy se asasíni shromažďují v luxusních hotelech, takových uzavřených územích, kde ale panuje příměří a dokonce i ti největší nepřátele zde celkem v poklidu můžou skočit na drink. Wick je tu za hvězdu světového formátu, a do tohoto pocitu se můžete hravě vcítit.

John Wick 2 (foto Freeman Entert.)

80
    70
    80
    80
    70

John Wick 2 (2017)

Wickův příběh je samozřejmě prostý, zbij, zastřel, zabij pomsti a řekni hlášku, to ale stačí vrchovatě a představa, co nás čeká v pokračování, mi už teď přináší úsměv na rty a neuvěřitelně se těším. Neprozradím vám nic. Jen si na to zajděte.

80 %
Petr Račko, Totalfilm.cz
foto/video: Freeman Entertainment © 2017

John Wick 2
John Wick: Chapter Two
Akční / Krimi / Thriller
USA, 2017, 122 min
Premiéra: 23. 2. 2017 Freeman Entertainment

Režie: Chad Stahelski
Scénář: Derek Kolstad
Kamera: Dan Laustsen
Hudba: Tyler Bates, Joel J. Richard
Hrají: Keanu Reeves, Common, Bridget Moynahan, Ian McShane, John Leguizamo, Lance Reddick, Thomas Sadoski, Ruby Rose, Riccardo Scamarcio, Peter Stormare, Laurence Fishburne, Perry Yung, Aly Mang, David Patrick Kelly, Crystal Lonneberg, Claudia Gerini, Angel Pai, Alex Ziwak, Mark Vincent, Marmee Cosico, Chris LaPanta, Doris McCarthy, Franco Nero

1. john wick je super film. uz jsem videla i w3 a je to fakt senza podivana. uz se tesim na w4 ktery by mel byt ke zhlednuti v roce 2021 v kvetnu.

2. jednička John Wick se mi moc líbila tak doufám že stejně se mi bude líbit dvojka ?