Nový animovaný snímek Králíček Petr přináší na plátna kin známou postavu spisovatelky Beatrix Potterové. Její knížky plné venkovské poetiky a humoru se staly základem pro film Willa Glucka (Kamarád taky rád). Efektní a dokonalá animace oživlých zvířatek ze spisovatelčiných knih se úplně přirozeně snoubí s živými herci. Ve zbrusu novém příběhu, který je knížkami jen volně inspirovaný si pan McGregor (Domhnall Glesson) a králíček Petr (v č. zn. Jan Dolanský) vzájemně vyhlásí válku. Vedle toho stojí milá sousedka, o kterou má pan McGregor velký zájem (Rose Byrne).
Filmový králíček Petr je jednoznačně přizpůsobený vnímání dnešních dětí, kteří především očekávají efektní zážitek. Proto jsou šílené kousky zvířátek i jejich lidského protivníka podstatně tvrdší a nápaditější, než by si asi představovala sama slavná spisovatelka. Nechybí výbušniny, elektrický proud ani důmyslné pasti ve stylu Sám doma. Všechno to ale bezvadně funguje, dětem to produkuje neutuchající zábavu a dospělým nabízí radost z povedených vtipů i občasného dojímání se nad králičí roztomilostí. Králíček Petr se tedy nezdá jako ideální film pro předškolní, ale už trochu zralejší děti, které ustojí nějakou trochu drsnější scénu.
Špičková animace
Králíček sám ve filmu docela září. Ale nezdá se, že by si scenáristé úplně věděli rady s jeho králíčími sestřenicemi. Hupka, Dupka a Bambulka (v č. zn. T. Vilhelmová, I. Pazderková, H. Vagnerová) mohly dostat mnohem víc prostoru. Mnohem zábavnější jsou nakonec postavy paní Ježkové a prasátka.
Nezbedné kousky jsou nadčasové
Český dabing je výtečný. Navíc ani trochu nezaostávají texty a interpretace několika krátkých písníček.
Králíček Petr (2018) Režisér Will Gluck dal filmu až maniakální akčnost, která je v souladu s filmovými nároky dnešních dětí. Zároveň se mu podařilo zachovat určitou malebnost a citlivost esence z Beatrix Potterové. Králíček Petr se tak zhmotnil v 21. století, aniž by tvůrci obětovali to nejcennější, co se s touto postavou pojí - vřelost a cit.
foto/video: Sony, Falcon © 2018