Recenze | Debbie a její parťačky baví dobře, ale spíš vizuálně

Změna. Místo lupičů tady máme lupičky. Ženská verze Dannyho parťáků dopadla vlastně docela dobře. Hvězdné herečky v čele se sestrou původní Clooneyho postavy Sandrou Bullock se chystají na klenoty za 150 milionů dolarů. Ukrást je chtějí na charitativní akci v New Yorku.

Debbie a její parťačky (foto: Vertical Entert.)

Film Garryho Rosse (Hunger Games) těží především ze skvělého obsazení. Bullock doplňuje Cate Blanchett, Rihana, Helena Bonham Carter nebo Sarah Paulson. Chybí tady sice Clooney, ale tvůrci se to snaží vynahradit právě onou zmíněnou sestavou, která je dostatečně silná na to, aby udržela divákovu pozornost. Protože o to tady především jde. Scénář není příliš dokonalý, i když tahle zábava je rozhodně o několik tříd výš než bezduché komedie o šílených matkách na různých tazích.

Pro koho je tedy vlastně tenhle film určen? Kupodivu má široký potenciál. Dámy se na něj budou chtít podívat třeba i proto, aby se přesvědčily, že ženy jsou přeci jen šikovnější, duchaplnější a zákeřnější. Pánové budou minimálně chtít obdivovat sexappeal hvězdného obsazení.

Debbie a její parťačky

Skvěle natočené, skvělý střih

Jednu věc si režisér pohlídal skvěle. Udržení divákovy pozornosti. Jestli jsem v předchozích řádcích naznačil, že se scénářem si tady hlavu nikdo moc nedělal, celkový feeling filmu je naproti tomu překvapivě perfektní. Především technicky a vizuálně to dopadlo výtečně. To jakým způsobem jsou nasnímány a nastříhány jednotlivé loupežnické scény zaslouží potlesk. Je to především důmyslné a připomnělo mi to některé ryze akční filmy se skvělou choreografií s důrazem na orientaci diváka.

Slabinou filmu je bohužel vyústění celého filmu a vysvětlení některých motivů. V závěru se přidá i určitá nepřehlednost odkudsi se vynořících postav. Na druhou stranu, tohle jsou všechno celkem drobnosti. Která žena by se totiž nechtěla na chvilku zasnít a představit si sama sebe v kůži dotyčných dam? A který muž by si nechtěl užít společnost osmi hvězdných žen v lesku blyštivých diamantů?

Poznámka: Z původní trilogie ve filmu zahlédnete jen Matta Damona, Elliotta Goulda a Carla Reinera.

• Režie - 65%
    65
  • Scénář - 50%
    50
    70
  • Kamera - 90%
    90
  • Střih - 90%
    90
    70

Debbie a její parťačky (2018)

Debbie a její parťačky patří k tomu lepšímu, co bylo v uplynulých letech v rámci žánru k vidění. Rozhodně to pro mne byla lepší zábava, než nedávná Loupež ve velkém stylu s Morganem Freemanem či naposledy německá komedie Jak vykrást banku. Dámám v čele s Oceanovou sestrou totiž nechybí styl. A to bylo Soderberghově trilogii vždycky vlastní. A tak tenhle vedlejší filmový příspěvek loupežnické trilogii ostudu nedělá. Čistá popcornová zábavička.

70 %
foto/video: Vertical Entertainment © 2018

Debbie a její parťačky
Ocean’s 8
Krimi / Komedie
USA, 2018, 110 min
Premiéra: 7. června 2018 Vertical Entertainment
Režie: Gary Ross
Scénář: Gary Ross, Olivia Milch
Kamera: Eigil Bryld
Hudba: Daniel Pemberton
Hrají: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Sarah Paulson, Helena Bonham Carter, Rihanna, Mindy Kaling, Awkwafina, Dakota Fanning, Matt Damon, Richard Armitage, Damian Lewis, Olivia Munn, James Corden, Katie Holmes, Kim Kardashian West, Kylie Jenner, Carl Reiner, Charlotte Kirk, Marko Caka, Eric West, Kendall Jenner, Adriana Lima, Zayn Malik, Anna Wintour, Candice A. Buenrostro, Michael J. Burg, Steven Hauck, Candy Ibarra, Doris McCarthy