Recenze | Labyrint – Vondráčková obětí neschopného režiséra

Lucie Vondráčková může být ráda, že je v Kanadě a užívá si čerstvě svého mateřství. Protože pokud by byla v Praze, musela by chodit “kanály” stejně jako její hrdinka v režisérské prvotině scénáristy Gymplu Tomáše Houšky. Ten měl raději zůstat u scénáristického pera. I když tento údajný “mystery thriller” nešel už zřejmě napsat hůř než se stalo. Mystery to totiž není a thriller už vůbec ne. Houška selhal na celé čáře. Ale nepředbíhejme. Pojďme se nejprve podívat na samotný děj či chcete-li zápletku. Zde tedy zapletenou notně…

Renata stále točí “kvalitní” dokument…

Komentujme oficiální distribuční informace: Ambiciózní Renata točí reportáž o mystice v současné době, navštěvuje rituály satanistů a  náhoda ji nakonec zavede k legendě o dávných chodbách v podzemí staré Prahy. (Proč se o danou problematiku zajímá a proč ji tak zaujme balvan, který se objeví před barákem, to se nedozvíte, zřejmě je frustrovaná z práce v Alza.cz, která celý film zřejmě sponzorovala, protože záběry loga firmy se pravidelně střídají s pitomými dialogy s její kamarádkou z práce…)

Tajemná cizinka Kiara chystá nějaké překvapení…

V domě, jehož sklepení by mohlo být bránou do tajemného labyrintu, se začnou ztrácet lidé. Jakoby se v podzemí pod domem cosi probudilo k životu.
Pověst o středověkých katakombách a další stopy o ní vtáhnou do děje i mladého historika a Renatina bývalého přítele ( Jan Zadražil ), experta na statiku sklepů ( Martin Zbrožek ) a Renatinu exotickou spolubydlící Kiaru ( Mary Coronado ). Pod sklepem domu opravdu objeví další skryté chodby a v honbě za senzačním objevem se je na vlastní pěst rozhodnou prozkoumat. (Jediný kdo se celou dobu za něčím honí je Vondráčková, která všechny ostatní hrdiny otravuje a nutí do nějaké akce, ti jsou značně neochotní, ale nakonec se přesvědčit samozřejmě nechají…)

Zadražilův DAVID je zřejmě chvílemi jediným osvěžením filmu

Romantické dobrodružství trvá ale jen chvíli. Nekonečný a nepřehledný Labyrint chodeb bez konce budí hrůzu a skupině brzy nezbývá než zoufale volat o pomoc a začít bojovat o holý život. Teprve v podzemí se navíc ukáže, že každý ze „ztracených“má své důvody, proč se tam vydal. Je nebezpečnější nepřesná mapa nebo jedno dávné tajemství? Co se v Labyrintu skrývá? Je jisté, že odpovědí se nedožijí všichni. (Naštěstí:-))

První polovina filmu se odehrává v bytech, na tajemných bezesmyslných setkáních nějaké zkouřené sekty a po knihovnách, kde hlavní hrdinka Renata (L. Vondráčková) studuje cosi, co nikdo nechápe. Stále si čmárá, opisuje ze zaprášených knížek a hledá. Náhoda tomu chce, že se nakonec ukáže, že vchod do tajemného podzemí se nachází ve sklepeních domu, kde bydlí.
Posledním impulsem pro návštěvu podzemí je zmizení již zmiňované kamarádky z práce. Ještě předtím se ve sklepení ztratí i oblíbená Renatina sousedka a důchodkyně, kterou stejně jako kamarádku “něco” prostě zlikviduje… Po závěrečném rozuzlení se těmto zbytečným ztrátám na lidských životech poněkud divíte, protože příliš nedávají smysl…

Herci se po implementaci do podzemí začnou motat v objevených katakombách, David (Jan Zadražil) luští tajemné hebrejské nápisy, které mu prý dávají nějaký smysl a bez valného důvodu se začíná mezi hrdiny projevovat ponorka. Průzkumníci na sebe začínají štěkat a hysterčit a výsledkem je objev mrtvoly. A tady začínají hlášky, které dělají z tohoto “temného mystery thrilleru” výbornou komedii. Po výkřiku Vondráčkové poznamená Zadražil po pohledu na mrtvolu, že ji zabil asi medvěd (mrtvý má na tváři obrovské škrábance). A dále: Pokud by vám ten scénář dával nějaký smysl a “cosi” byste pochopili, zřejmě byste se nedusili smíchy při Renatině prohlášení: “Přestaň konečně zesměšňovat to co říkám, už mě to nebaví !” – No bodejť !:-) Nás už to taky nebavilo:)

A motáme se a motáme a vůbec nevíme kde jsme a proč tu vlastně jsme…

Vrchol filmu nastává v okamžiku, kdy přibližně 25 m pod zemí vykřikne hlavní hrdinka “Doprdele ! Nemám signál!” a mává mobilem jak smyslů zbavená! V tu chvíli lehlo už celé kino.

O tom jaké rozuzlení celý film má, taktně pomlčím, protože to už je jenom třešnička na dortu tohoto zpackaného pokusu o napínavý snímek.
Distributor nám před začátkem novinářské projekce popřál abychom se hezky báli. Já se budu spíš bát co nového nám příště přinese režisér Tomáš Houška. A vím co se chystá! Houška totiž připravuje sci-fi ! Přečtěte si následující synopsi a ptejte se společně se mnou, jestli se taky nemáte bát! Jde o nesmírně parodický nekorektní dobrodružný film balancující na hraně fantasy a sci-fi s jemnou dávkou romantiky, zato s pořádnou porcí cynické nadsázky. Během příběhu, který se odehrává v divném postkatastrofickém světě nedaleké budoucnosti, se masakrují princezny stejně jako bandy gangsterů, jejichž vůdci bez uzardění používají šlechtické tituly. Jako bychom se ocitli v nějaké temné počítačové hře.

Film Labyrint je velmi špatným začátkem českého filmového roku. Jedná se o naprosto bezobsažný, hloupý a amatérský snímek, který se snaží napodobit cosi, čemu nemůže sahat ani po paty. Výsledek dělá ostudu všem tvůrcům i nově vzniklé distribuční společnosti Pinot film, pro níž je to první distribuční počin.
Peníze za vstupenky investujte raději do výletu směr Znojmo a prohlédněte si ony filmové katakomby živě, budete mít alespoň nějaký zážitek…
Link na stránky města Znojma

LABYRINT
Thriller / Mysteriózní
Premiéra: 12. ledna 2012
Režie: Tomáš Houška
Hudba: Filip Goméz
Hrají: Lucie Vondráčková, Martin Zbrožek, Jan Zadražil, Mary Coronado, David Steigerwald
Česko, 2011, 93 min
  1. Tom Horyna 13.1.2012, 19:56

Zapomněl jste na hlášku: “Půjdeme tudy, aspoň je to do kopce…” Ta mi přišla fakt bombová!!!!!

2. Marcelka Miny 13.1.2012, 14:12

Mě se to líbilo a i jsem se docela bála. Na mě ta recenze dělá dojem, že recenzent chce tvbůrcům schválně ublížit. A to se mi fakt nelíbí

3. mě se to nezdálo zas tak špatný, akorát dost nedotaženej scénář a spousta problematických míst a postava Kiary je fakt trapná

4. Tak jsem se vrátil z premiéry a musím říct že je to ještě mnohem horší. Opět skvělej product placement, ale to by bylo to nejmenší. Tohle pustit do kin může jenom magor. Trapný trapný trapný! I přítelkyně, kvůli který jsme na to šli uznala, že hrůza a to doslova miluje Vondráčkovou…