ČT představila nový vizuální styl – změna už od září

Na tiskové konferenci v pražské galerii současného umění DOX dnes Česká televize novinářům představila svůj nový vizuální styl. Grafické centrum ČT spolu se studiem NAJBRT připravili redesign legendárního a dnes již klasického loga ČT, od kterého se minulé vedení ČT v čele s Jiřím Janečkem nesmyslně odklonilo.

Nové logo ČT ve 3D verzi (Existuje také další spousta barevných variací k užití, základní je ale tato modro-červená, symbolizující národní barvy)

(Praha, vlastní zpráva, aktualizováno 13:21) 
Jak dodal generální ředitel ČT Petr Dvořák: “Nechápali jsme, proč došlo k odklonu od tradiční značky ČT. A už vůbec nám nebylo jasné, proč se Česká televize svým tradičním logem přestala prezentovat na obrazovce.”

Vedení ČT v čele s Petrem Dvořákem zadalo studiu NAJBRT jasné požadavky k oživení tradičního loga ČT, včetně parametrů, které by tato staro-nová značka měla splňovat, tak aby ji mohla používat moderní a významná televize se silnou značkou, jakou česká veřejnoprávní televize bezesporu je.

Označení jednotlivých kanálů na obrazovce

Nový vzhled tradičního loga ČT (spojení písmen Č a T do výsledného oblého tvaru televizní obrazovky) vychází z původního návrhu z 60. let (autorem byl tehdejší student VŠUP Roman Rogl), které s menšími obměnami používá televize vlastně do dnes. V roce 2007, s novými číselnými označeními jednotlivých kanálů na obrazovce se jeho používání výrazně utlumilo. To se nyní jednoznačně změní. Tehdy vítězný návrh Štěpána Jalovce televize postupně přestane užívat úplně.

Vývoj loga ČT napříč dekádami

Úprava loga pod taktovkou Aleše Najbrta doznala několika dílčích změn. Především z něj zmizela interpunkce, nenajdete na něm háček písmene Č a zakončení písmene T.

Označení programu ČT1 na obrazovce

Aleš Najbrt říká: “Prozkoumali jsme mnoho různých cest, než jsme došli k výslednému tvaru, který zachovává princip dvou částí obrazovky. Už to však nejsou písmena, ale dva abstraktní tvary. Jsme totiž přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou.”


Slova Najbrta navíc potvrzuje i výzkum, který si ČT nechala zpracovat prostřednictvím agentury TNS Aisa, která zjišťovala, jak lidé novou korporátní identitu ČT přijmou. Z něj vyplynulo, že naprosté většině (83% dotázaných) se nové logo líbí (výzkum k dispozici zde)

Logo je natolik známé a u diváků zažité, že se tvůrci rozhodli dát mu zaoblenější tvar a rozdělit ho napůl, tak aby se s ním dalo lépe pracovat na obrazovce i v ostatních materiálech. Stále připomíná klasickou televizní obrazovku, ale je širší, s odkazem na nynější standardní širokoúhlý formát televizí, tedy rozlišení 16:9.

Vlastní symbol je pak doplněn textem “ČESKÁ TELEVIZE”, ze zcela nového typu písma TV SANS, vytvořeného přímo pro potřeby ČT.

Nové písmo České televize

Od září, kdy je naplánováno spuštění nového vizuálu na obrazovce ČT se diváci budou setkávat s novým logem, s novým označením kanálů ČT na obrazovce a bude také docházet k postupné změně celkové korporátní identity televize.

Aplikace nového loga ČT v praxi

Česká televize zároveň oznámila, že na podzim dojde ke změně názvu programu ČT4 na ČT SPORT, který lépe vyjádří zaměření kanálu.

Generální ředitel ČT také prozradil, kolik změna televizi stála. Studio NAJBRT za ni dostane 430 tisíc korun. Nutno dodat, že v porovnání s běžnými sazbami renomovaných grafických studií patří tato cena spíš k nižším a nejedná se rozhodně o závratnou sumu.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák na výstavě v DOXu s novým logem své televize

Ne náhodou nám byl nový vizuální styl ČT představen v galerii DOX.
Zde bude od zítřka až do 14. května probíhat výstava VIZUÁLNÍ STYL ČESKÉ TELEVIZE 1963 – 2012. 

připravil: TOTALFILM.CZ
Foto/Video: © Česká televize 2012 Zákaz kopírování fotografií bez vědomí redakce

Starší článek
  1. Karel Janoušek 20.4.2012, 08:20

    Nelíbí se mi ty označení kanálu na obrazovce! Jinak logo je celkem pěkný,ale srovnejte s: http://www.ceskedrahy.cz/assets/tiskove-centrum/loga-skupiny-cd/loga-tarifnich-produktu-cd/logo_cd_cargo.gif

    Reagovat na tento komentář
  2. Není to špatný náhodou, kritizovat umí každej

    Reagovat na tento komentář
  3. Petr Stojkovič 19.4.2012, 17:11

    Mě starý logo chybělo a to poměrně dost, ta poslední změna v roce 2007 byla fakt na nic. Tohle konečně vypadá nějak zajímavě a líbí se mi že nezahodili to tradiční logo

    Reagovat na tento komentář
  4. MARCELKA WEEN 19.4.2012, 16:09

    hM, JESTLi TO BUDE JAKO TY NOVÝ UDÁLOSTI TAK S TÍM JDĚTE NĚKAM

    Reagovat na tento komentář
  5. 430 tisíc? Tak to bych jim překreslil tu CENZUROVÁNO taky a dvakrát!

    UŽIVATEL POUŽIL NEPOVOLENÉ VÝRAZY

    Reagovat na tento komentář
    • TOTAL FILM 19.4.2012, 18:14

      Diskutujte prosíme v rámci slušnosti, v případě třech cenzurních zásahů vám bude znemožněn přístup do diskuzí pro IP adresu, ze které na náš web přistupujete.
      Děkujeme za pochopení

      Reagovat na tento komentář
  6. Naopak! Je to super moderní

    Reagovat na tento komentář
  7. Martin Hoznauer 19.4.2012, 14:02

    Mě se to teda vůbec nelíbí!

    Reagovat na tento komentář

Odpovědět na kokino Zrušit komentář

Nebojte, Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.