Je vždycky velmi vtipné, když se producent, režisér nebo distributor rozhodnou neuspořádat novinářskou projekci. V redakcích nad dotyčným titulem visí varovný prst – tady prostě nebude něco v pořádku. Pochopitelně to vybudí novináře k ještě větší pozornosti a redakce neváhají se buď vmísit na premiéru v převleku za fanouška nebo jako v našem případě, koupit si lístek a zasednout v kině s dalšími platícími diváky. V případě tvorby Filipa Renče to má ještě další aspekt. Renč novináře nesnáší, protože mu radost při kritizování jeho tvorby opravdu poslední roky nedělají. Nelze se tedy vlastně divit. Kopnout si do Renče je vlastně takový malý novinářský folklór. My tohle ale v plánu nemáme. Soustředíme se čistě na tvorbu, nikoliv osobu pana režiséra.
Osobně si vážím jeho počinu Hlídač č. 47, který má atmosféru i uměleckou hodnotu. Historickou látku tehdy zvládl výborně a snímek skvěle obsadil. Pro Lídu Baarovou platí ale přesný opak. Sporné obsazení hlavní role Táňou Pauhofovou se probírá všude možně. Ale obsazení titulní role rozhodně není problém největší.
Velkofilm se nekoná
Tragický dabing a obsazení
Bohužel všechno to maže i vskutku dobré party Lenky Vlasákové, Michala Dlouhého nebo Jiřího Dvořáka. Tragický scénář bohužel ubližuje i Simoně Stašové, která samozřejmě za patetičnost své postavy nemůže.
Odfláknutý vizuál
Hudba Ondřeje Soukupa by možná fungovala. Pokud by byla dosazena do skutečně funkčního filmu evropského rozměru, asi by mu pomohla. Takto z této televizní hříčky trčí jako diamant na ruce bezdomovkyně.
Lída Baarová neobsahuje žádné finále. Pro diváka, který se v osudech Baarové neorientuje, zůstává po odchodu z kina příliš neodpovězených otázek. To by se samozřejmě dalo pochopit, kdyby celou dobu nebyl film doslovný až příliš. Na všechny zásadní otázky vám odpoví spíš dokument Zkáza krásou, který natočila Helena Třeštíková a do kin vešel 7. ledna
- Režie - 25%25
- Scénář - 10%10
- Herci - 45%45
- Kamera - 20%20
- Hudba - 60%60
Lída Baarová (Česko, 2016)
Renč nenatočil evropský velkofilm ale melodrama, které by se možná dobře vyjímalo na ženském televizním kanálu. Kýč dovedený do absurdity v nejhorší erotické scéně českého filmu všech dob. Lída Baarová je selhání na celé čáře. Renč se nepoučil a z nějakého záhadného důvodu stále spolupracuje s Ivanem Hubačem, který napsal i děsivé pokračování televizní Sanitky.
Takže ano, pane režisére, natočil jste tři dobré filmy: Requiem pro panenku, Rebely a Hlídače č. 47. Zbytek je tragický. Možná je načase zamyslet se nad nějakou delší pauzou, vycizelovat látku a obklopit se kvalitními spolupracovníky. Třeba to příště vyjde.
foto/video: CinemArt © 2016
[…] čtěte také: Recenze | Lída Baarová – kde je ten velkofilm? […]