Recenze | PŘIZDIS*ÁČI

Ve čtvrtek 22. prosince se na programu českých kin objeví nová britská teenagerská komedie Přizdis*áči, kterou někteří zahraniční recenzenti označili přízviskem British Pie. Co se stane, když se čtveřice mladíků vypraví na dovolenou bez svých rodičů, bez učitelů, bez peněz a s velmi malou šancí na to, že by dovolenou mohli strávit v dámské společnosti? Komedie pro náctileté plná gagů a vtípků navazuje na úspěšný seriál The Inbetweeners, který se stal ve Velké Británii opravdovým fenoménem.

Film Přizdis*ráči režíroval stejně tak jako seriál britský režisér Ben Palmer.  Ve filmu se představí Simon Bird jako Will, Joe Thomas jako Simon, James Buckley v roli Jaye a Blake Harrison jako Neil.

O tomto filmu se už od počátku mluví jako o „britských prcičkách“, osobně s tímto přirovnáním nesouhlasím. Prcičky jsou, budou a byly vždy jen jedny.
PŘIZDIS*ÁČI,  je film o čtyřech kamarádech (Přizdis*áčích), kteří se po ukončení střední školy chystají na svojí první společnou dovolenou bez rodičů. Mají v plánu provětrat „mozkovny“ a užít si dva týdny slunce, moře, sexu, alkoholu a zase jen sexu.

Plakát filmu

Chlapcům se už po příjezdu na ostrov Kréta jaksi nedaří, protože místo luxusního hotelu s krásným bazénem obehnaným opalujícími se děvčaty, dorazí do polorozestavěné ubytovny, v jejíž studni na dvorku plave mrtvý pes a jejich jediným společníkem u vypuštěného, špinavého bazénu je britský voják, který by se nejradši vrátil zpět do Afghánistánu, než aby zde byl nadále ubytován. Kluci se vydávají do města na pořádnou párty, později se setkávají se čtyřmi děvčaty a ta pravá zábava může začít.

Už od samého začátku jste uvrženi do nekončící přehlídky gagů, hlášek, pekelně vtipných a někdy i dosti šokujících či nechutných scén. Namátkou: masturbace se šunkou (zde jsem si poprvé a naposledy vzpomněl na Prcičky, a na slavnou scénu s Jimovou ponožkou) nebo autofelace jednoho klubového tanečníka v pozdější části filmu. Možná si řeknete „Proč bych na to vůbec měl jít do kina?“

Odpověď je jednoduchá, protože to záhadným způsobem všechno dohromady funguje. Herecké výkony všech protagonistů jsou jednoduše skvělé (Herci si zahráli i ve výše zmíněném seriálu, díky kterému byli nominováni a někteří dokonce oceněni cenou BAFTA za nejlepší mužský herecký výkon v komediální roli.)

V neposlední řadě musím vyzdvihnout skvěle napsaný scénář.
Film baví od začátku do konce a nebyl zde moment, kdy bych se nudil. Přizdis*áče bych rozhodně doporučil divákům, kteří mají rádi teenagerovské komedie, ocení svérázný britský humor, patří mezi fanoušky původního seriálu, nebo se jen chtějí odreagovat, hodit všechny starosti za hlavu a skvěle se pobavit.

(Jakub Kovář, totalfilm.cz)

THE INBETWEENERS MOVIE
Velká Británie, 2011, 97 min
Režie: Ben Palmer
Hrají: Simon Bird, James Buckley, Blake Harrison, Joe Thomas, Laura Haddock, Tamla Kari, Lydia Rose Bewley, Jessica Knappet, Emily Head, Emma Louise Cargill, Anthony Head, Belinda Stewart-Wilson

Režisér Ben Palmer

BEN PALMER – režisér

Předtím, než se stal Ben Palmer režisérem, pracoval jako kamerový operátor. Svou režijní kariéru zahájil v hudební televizi, kde řídil televizní přenosy s několika kamerami a natáčel promo klipy. Poté se zaměřil na komediální tvorbu. Jeho prvním komediálním projektem byl seriál Bo Selecta pro stanici Channel 4. Pod jeho režijním vedením všech tří sezón a speciálních dílů byl seriál dvakrát nominován na Comedy Award a na cenu BAFTA a získal cenu Broadcast Award v kategorii Nejlepší komedie. Poté pokračoval v režírování televizních komediálních pořadů a reklam, mezi něž patří seriál Příběhy hvězd, nominovaný na cenu BAFTA, a seriál The Inbetweeeners, který získal cenu BAFTA a Comedy Award. Snímek PŘIZDIS*ÁČI je Benovým celovečerním debutem.

1. The Inbetweeners je naprosto boží seriál, už se těším do kina!