Recenze | IRON SKY

Iron Sky se řadí k jedněm z globálně nejočekávanějších filmů posledních let. Jeho výjimečnost krom jiného tkví především v tom, že byl z velké části zafinancován svými fanoušky pomocí tkzv. Crow fundingu. Zhruba milion Eur ze sedmimilionového rozpočtu prostě poslali internetoví fanoušci. Finsko-německo-australská produkce tak vznikala během 6 let s naprostou podporou skalních fanoušků.
Finský režisér Timo Vuorensola (STAR WRECK) se s filmem dlouhou dobu doslova mazlil. A je to vidět!

Iron Sky (Film Europe)

Na odvrácené straně měsíce totiž na svou příležitost do roku 2012 čeká od konce 2. světové války skvadra nascistů. Měsíční základnu s postavenou ve tvaru hákového kříže nazvali Schwarze Sonne. Místní führer vládne čtvrté říši a v plánech má opětovný pokus o dobytí naší modré planety. Aby ale parta nacistů mohla odletět se svou ničivou vesmírnou lodí, bude potřebovat výkonnější počítač.

Iron Sky (Film Europe)

Shodou okolností na měsíci právě přistává propagační volební let současné americké prezidentky s americkými astronauty. Jeden z nich se dostane do spárů nacistických fanatiků. A to doslova. Černošský astronaut bude vybělen albinizátorem :)

Klaus Adler (Götz Otto), velmi ambiciozní velitel plánuje sňatek s místní nazi učitelkou Julií Dietze (Renate Richter). Podle vyšetření jejich společných genů jsou ideálním párem pro plození nových árijských nadějí. Přednost ale dostane výprava na zem pro nové počítače přednost. Ambicioznost Klause ale přetočí jeho zájem na naší planetě trochu jinam.

Iron Sky slideshow
[meteor_slideshow]

Rozhodne se, že využije místní vládu pro zničení měsíčního führera. Spolu s kolegyní se asimilují a spolupracují na kampani americké prezidentky. V závěru dojde k velké star wars bitvě a vše vyvrcholí de-albinizací černošského amerického astronauta.

IRON SKY ZEITUNG (přečtěte si vyčerpávající informace o filmu a rozhovory s herci a režisérem.)

Asi se vám zdá že se scénáristé doslova pomátli. Nikoliv. Iron Sky je skvěle promyšlená satirická komedie s prvky parodie a odkazy na několik známých filmů. Ať už se jedná o dialogy, kostým velitelky americké útočné lodě nebo komunikaci v radě národů. Tomy Vuroensola si dal záležet na skvělém castingu. Nacistické hlavní role hrají výborní němečtí herci. Velmi zapamatovatelná je i australská Stephanie Paul hrající americkou prezidentku a její PR manažerka Peta Sergeant (Viviant Wagner).

Iron Sky (Film Europe)

A ten vizuál! Triky, vesmír a záběry ufo útoků v ulicích New Yorku si rozhodně nezadá s velkou hollywoodskou produkcí. Rozdíl je v tom, že tenhle evropský film vám dává možnost nebrat úplně všechno vážně. Ostatně meteorický útok, kdy jednotlivé kusy munice (rozuměj meteority) je přidělána za nacistickými loděmi ocelovými lany, no to je prostě scénáristický majstrštyk.
Celkově je vzhled měsíční základny i práce kostýmních výtvarníků prostě perfektní.

Iron Sky (Film Europe)

Iron Sky funguje jako kombinace béčkové klasiky, střihlá Star Wars a Červeným trpaslíkem, to vše zabalené do čistokrevné filmařiny s notnou dávkou satiry. Kdo najede s tvůrci na stejnou vlnu, bude se náramně bavit. Tak jako já.

M. Staněk, totalfilm.cz
Foto/Video: Film Europe © 2012

Iron Sky