Recenze | Fakjů pane učiteli 2 – nastavovaná kaše se nekoná

Předloni jsem Fakjů pane učiteli srovnával se Zkaženou účou. Německá komedie z toho vyšla vítězně. I dvojka se bude fanouškům původního filmu líbit. Vrací se všichni staří známí. Zeki Müller (Elyas M’Barek) tentokrát už plnohodnotný člen učitelského týmu vyrazí se svou třídou plnou blbečků na výlet do exotického Thajska. Původně s ním měla vyrazit i jeho přítelkyně a kolegyně Lisi Schnabelstedtová (Karoline Herfurth). Ale na letišti byla omylem zadržena pro podezření z terorismu. A tak je Zeki na partičku nevyzpytatelných studentů úplně sám. Na konci pobytu možná nebude úplně jasné, kdo koho vychovává. Jisté ale je, že Zeki odhalí jeden velký komplot, i když původně cestu pojal jako honbu za diamanty…

Fakjů pane učiteli (foto: CinemArt)

Fakjů pane učiteli (foto: CinemArt)

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Je to svižné a vtipné[/pullquote]Nad Fakjů pane učiteli 2 visela hrozba nastavované kaše. Naštěstí se obava nepotvrdila. Pokračování příběhů neortodoxního učitele a jeho šílených žáků působí naprosto přirozeně a hladce. Scénář a režii obstaral opět Bora Daktegin. Svižná a jistá režie zajistila minimum hluchých míst. I když humor někdy přestupuje hranici přístupnosti, stále se jedná o vkusnou zábavu, která jednoznačně zadupává do země některé české komedie z poslední doby. Velký úspěch jedničky navíc zajistil podstatně větší rozpočet pro pokračování a na filmu je to samozřejmě vidět. Nemluvě o exotické destinaci, kde se příběh odehrává.

[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Slečna Schnabelstedtová si moc nezahrála[/pullquote]Špatnou zprávou je, že Karoline Herfurth alias slečna Schnabelstedtová si tentokrát ve filmu moc nezahraje. Řízením pera scénáristy zůstává v Německu a její výskyt na plátně je velmi sporadický.

Fakjů pane učiteli (foto: CinemArt)

Fakjů pane učiteli (foto: CinemArt)

I přesto Elyas M´Barek se spoluhráči, kteří hrají studenty, zajišťuje dynamické tempo. Pravda, stejně jako v jedničce některé vtipy i v pokračování zanikají. Film jde do kin dabovaný a vtípky založené na studentských přeřecích a nevědomosti nefungují tak dokonale jako v originále. Přesto nutno říct, že dabing i překlad je na české poměry velmi dobrý.

Fakjů pane učiteli (foto: CinemArt)

Fakjů pane učiteli (foto: CinemArt)

Martin Staněk, totalfilm.czicon_csfd
foto/video: © CinemArt / Continental Films 2015

Fakjů pane učiteli 2
Fack ju Göhte 2
Jazyk originálu: němčina
Německo, 2015, 115 min
Premiéra: 29. 10. 2015 CinemArt

Režie: Bora Dagtekin
Scénář: Bora Dagtekin
Kamera: Andreas Berger
Hudba: Michael Beckmann
Hrají: Elyas M’Barek, Karoline Herfurth, Jana Pallaske, Katja Riemann, Jonas Holdenrieder, Alwara Höfels, Jella Haase, Max von der Groeben, Anna Lena Klenke, Uschi Glas, Runa Greiner, Gizem Emre, Maximilian Waldmann, Volker Bruch, Zsa Zsa Inci Bürkle, Christoph Schechinger, Aram Arami, Farid Bang

Fakju-pane-uciteli2