VÍTEJTE NA NAŠEM NOVÉM WEBU. DOUFÁME, ŽE SE VÁM TU BUDE LÍBIT.

Recenze | Oslněni sluncem – svěží vztahové drama s humorem

Jestli budete mít pocit, že jste tohle už někde viděli (v mnoha podobách), tak je to možné. Ale novinka Oslněni sluncem je především remakem slavného francouzského dramatu Bazén s Alainem Delonem a Romy Schneider. I v něm hraje hlavní roli vztahové drama a bazén, ve kterém se účastníci koupou.

Oslněni sluncem (foto: Bioscop)

Oslněni sluncem (foto: Bioscop)

Ústřední postavu zpěvačky Marianne (ve francouzské verzi je novinářkou), ztvárnila v novince Tilda Swinton. Ta se zotavuje v Itálii ze ztráty hlasu za asistence svého mladého přítele Paula (Mathias Schoenaerts), filmaře, vyléčeného ze závislosti na alkoholu. Naprostou idylu (vyplňuje ji sex, dobré jídlo a pláž) jim přijede do jejich vily narušit bývalý Mariannin expřítel Harry (Ralph Fiennes) spolu se svou dcerou Pen (Dakota Johnson).

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Vynikající herci[/pullquote]Kolem bazénu se začínají producírovat čtyři osoby. Každá je svým způsobem komplikovaná a každá něčím irituje nebo vzrušuje ty druhé. Nutno říct, že tu vládnou především muži. Mathias Schoenaerts je poslední dobou velmi výrazný a obsazovaný mladý herec a zdá se, že jeho kariéra začíná velmi strmě stoupat. Naprosto oprávněně. Je to vynikající a charismatický herec, který má co nabídnout. Dokázal to i tady. Stejně jako jeho starší a prověřený kolega Ralph Fiennes. Jeho výkon je v tomto vztahovém dramatu skvostný a v mnohém překvapující. Bezpochyby je ve filmu jednoznačně nejvýraznější postavou. Tildě Swinton vzal scénárista hlas, takže celý film pouze šeptá. Vzhledem k tomu, že tato dáma je jedním z největších hereckých chameleonů vůbec, dokáže svůj part mistrovsky uhrát i téměř němá. S naprostým přehledem.

Oslněni sluncem (foto: Bioscop)

Oslněni sluncem (foto: Bioscop)

Na Oslněni sluncem je cenný především herecký ansámbl a feeling, který se podařilo do filmu dostat. Tak jako u nedávného filmu U moře, kde sice Angelina Jolie hrála příšerně a režírovala ještě hůře, ale mělo to styl. Krom něj ale tomuto filmu nechybí ani slušný scénář. Dovoluje postavám rozehrát velké drama, které vyústí ve fatální událost. Ale i po ní dávkují tvůrci nezbytný humor, který je přítomen od samého začátku.

• 70%
    Režie - 70%
  • 65%