Zrcadla ve tmě – celovečerní debut Šimona Holého představuje trailer

Celovečerní debut Šimona Holého Zrcadla ve tmě bude za nedlouho soutěžit v sekci Na východ od Západu na 55. Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary. Tuzemská filmová novinka navazující na Československou novou vlnu se snaží „jinak“ popsat stav současné generace mladých dospělých a jejich neklidně stojaté vody ubíhajících dnů. Intenzivní vztahová studie tanečnice Marie a jejích nejbližších otevírá témata ženství, rodinného zázemí, slovanství. Podívejte se na oficiální trailer.

Autentický snímek vypráví o mladé tanečnici Marii (Alena Doláková), která hledá svoje místo na světě a chtěla by sama sobě rozumět a nenechat se svazovat „těžkými“ vztahy s nejbližšími osobami v životě.
Černobílý film o průměrnosti měl být původně muzikálem. Všechny muzikálové scény byly ale nakonec vystřiženy. Šimon Holý napsal scénář, snímek režíroval, produkoval a také k němu složil hudbu. Snímek se natáčel osm dní v období rozvolnění koronavirové pandemie.

Zrcadla ve tmě – Alena Doláková

Tanečnice Marie a její přítel František se snaží zachránit svůj vztah pomocí odpovědí na 36 otázek, díky kterým se podle vědců zamilujete do kohokoliv. Jenže čerstvě třicetiletá Marie má plnou hlavu jiných, mnohem důležitějších otázek. Má cenu pokračovat v kariéře, ve které nikdy nedosáhne vrcholu? Dokáže překonat svůj strach z průměrnosti a být se sebou spokojená? Přestane jí matka někdy mluvit do života? A hlavně – stojí její vztah vůbec za záchranu? Šimon Holý ve svém formálně výrazném celovečerním debutu přináší nebývale autentický pohled na vztahy, sny a starosti dnešních lidí okolo třicítky.

Zrcadla ve tmě

Inspirací pro Zrcadla ve tmě se stal film Kdyby tisíc klarinetů, taneční choreografie světoznámého Ohada Naharina, témata ženství a slovanství.

Na snímku pracoval převážně ženský tým, což nebyl autorův plán, nýbrž shoda okolností. Na Holého soundtracku k filmu se podílelo mnoho zvučných jmen současné české hudební scény jako je Klára Vytisková, Never Sol, Terra, Hellwana, Eva Pašuldová či Ester Geislerová.

Šimon Holý a Alena Doláková

Koproducentkou a kameramankou filmu je Jana Hojdová, s níž Holý spolupracuje už od školních let. Rozhodnutí pro statickou kameru a černobílý obraz bylo pro oba dva jednomyslné. Hojdová inspiraci pro kameru našla v Nykvystově kameramanském pojetí Bergamanovy Persony.

Snímek bude uveden na 55. MFF Karlovy Vary. V kinech ho diváci uvidí od 30. září v distribuci Aerofilms.

-red-
zdroj: Gábina Vágner
foto/video: Aerofilms © 2021

Comments are closed.

%d blogerům se to líbí: