Jestli má někdo kromě Woodyho Allena věrné fanoušky, tak je to jednoznačně španělský režisér a scenárista Pedro Almodóvar. Filmařský mág pravidelně obšťastňuje fanoušky filmy, které zkoumají jak mezilidské vztahy, ženství v jeho pravé podobě a dávají na odiv i režisérovu celkovou otevřenost ke všem odlišnostem. V novince Paralelní matky opět obsadil svou dlouholetou múzu Penélope Cruz nebo obdivovanou Rossy de Palma. Podívejte se na trailer. Snímek uvede Bioscop do kin už 28. října.
Dvě nastávající matky, Janis a Ana, se potkávají v nemocničním pokoji, kde se připravují na porod. Obě jsou nezadané a obě otěhotněly neplánovaně. Janis (Penélope Cruz), která je ve středním věku, je z náhodného početí nadšená a na miminko se těší. Puberťačka Ana (Milena Smit) je vyděšená, kajícná a traumatizovaná.
Obě ženy si krátí čas společným procházením dlouhých nemocničních chodeb. Janis se snaží Anu povzbuzovat a uklidňovat. Těch pár vyřčených vět, které si během několika hodin vymění, vytvoří mezi nimi velmi úzké pouto. Netuší, že jejich náhodné setkání zkomplikuje a zásadním způsobem změní jejich životy…
Obě hlavní postavy matek skvěle doplňují Aitana Sánchez Gijón (Teresa) a Izrael Elejalde (Arturo). Nakonec se všichni stávají součástí rozmanité, velmi překvapivé, ale také skutečné rodiny.
Zajímavý je focus tvůrců na jednotlivé postavy filmu. Kameraman José Luis Alcaine říká: „Snažili jsme se, aby herci, kteří se objevují na plátně v popředí, uprostřed i v pozadí, byli vždy zaostřeni. Díky tomu může divák soustředit svůj pohled k postavě, celé scéně nebo jednotlivému detailu, který ho nejvíc přitahuje. Všechno je v interakci a myslím si, že se divák díky množství vizuálních informací cítí být téměř součástí příběhu. Tento přístup je velmi odlišný od toho, jak se dnes natáčí, ale myslím si, že tímto způsobem získávám pro diváka větší ponoření do Pedrova světa.“
Pedro Almodóvar je známý nejen velkou obsahovou prokresleností svých hrdinů a hrdinek ale právě i velkým soustředěněním na vizuální stránku filmu.
-red-
foto/video: Bioscop © 2021