Recenze | Chappie napravil Blomkampovi reputaci

Disctrict 9 byl doposud jednoznačně nejlepší podívanou Neila Blomkampa. Elysium už byl o třídu horší, přestože vizuálem a akcí jel po stejných kolejích jako zmíněný Blomkampův debut. Chappie je příjemná oddechovka, která si především na nic nehraje. Vymazlený vizuál, roztomilý robot, a ústřední skvěle obsazená negativní partička dělá z režisérovy novinky dobrou volbu pro víkendový kinovečer.

Chappie (foto: Falcon)

Chappie (foto: Falcon)

Rok 2016, Johanesburg. Ve městě funguje robotická policejní jednotka která nebezpečnou metropoli drží v pevném sevření zákona. Neomylné a dokonalé roboty vytvořil mladý vědec Deon (Dev Patel). Avšak pracuje na dalším kroku. Bez povolení ředitelky zbrojařské firmy (Sigourney Weaver), která roboty vyrábí, se rozhodne implantovat do vyřazeného robota dokonalou umělou inteligenci, uvědomující si sama sebe. Vincent Moore (Hugh Jackman), bývalý voják a Deonův zneuznaný kolega je mladému vědci v patách. Chce se mu pomstít, protože jeho vlastní projekt neuspěl.

Chappie (foto: Falcon)

Chappie (foto: Falcon)

Gangsteři Ninja (Ninja) a YoLandi (Yo-Landi Vi$$er) zase dluží peníze konkurenčnímu gangu a potřebují sehnat velký balík. Pomoci by jim mohl robotický experiment. Unesou Deona, aniž tuší, co se skrývá v jeho dodávce. Obejveného robota s “lidskou duší” si chtějí vychovat k obrazu svému a využít ho jako dokonalý zabijácký stroj. Chappie si ale sám sebe začíná stále více uvědomovat a nehodlá zůstat jen zmanipulovaným strojem. Cesty Deona, Vincenta, gangsterů a Chappieho se spojí v nečekaném dramatu, v němž každý sleduje vlastní zájem. A to nikdy nevěští nic dobrého…

předobjednat

Skvěle funguje především nápad postupného zdokonalování Chappieho umělé inteligence. Ačkoliv byla jeho duše naprogramována, je plně adaptabilní. Když se Chappie poprvé aktivuje (narodí), chová se jako malé děcko. Musí se naučit mluvit, chápat a postupně se zdokonalovat.

Chappie (foto: Falcon)

Chappie (foto: Falcon)

Buduje si sociální vazby (ústřední gangstery považuje za mamku a taťku), napodobuje i špatný příklad, ale na druhou stranu má i city a vlastní názor. Z každého lidského hrdiny, který má na něj nějaký vliv si přirozeně něco odnáší. Působí to přirozeně a hlavní linka je díky tomu velmi silná a funkční. Robot je v tomto případě skutečně plnoprávným hlavním hrdinou filmu. A nikoliv tak pohádkový a prvoplánově dojemný jako robůtek v klasice Číslo 5 žije (1986).

Chappie (foto: Falcon)

Chappie (foto: Falcon)

Protiúkol tady má známý představitel klaďasů Hugh Jackman. Jeho Vincent je skutečný slizoun par excellence. Je osvěžující vidět Wolverina v roli, která není úplně přímočará. Z plátna je patrné, že si ji hodně užívá.
Vizuál, triky a samotný robot patří k tomu nejlepšímu co se dá v současné době v rámci digitálních triků na plátnech vidět.

Die Antwoord ve filmu Chappie

Die Antwoord ve filmu Chappie

Blomkamp nabízí přitažlivou podívanou bez chybiček. Navíc naspídovanou naprosto bombastickým soundtrackem Hanse Zimmera (včetně tracků ústřední gangsterské dvojice, která vlastně ve filmu hraje verze sebe samých – v JAR jde o známou kapelu Die Antwoord).

80
    75
    80
  • Vizuál, kamera - 90%
    90
    80

Chappie (2015)

Po předchozím režisérově sporném projektu (Elysium) přichází výborná akční sci-fi zábava. Nejsem si úplně jist, jestli vhodná pro celou rodinu, ale minimálně pro obě pohlaví zcela určitě. Pánové si užijí dokonalou akční zábavu a vtip, dámy zase dojemné momenty i mateřskou něhu. Je to dobře napsané, hodně často ulítlé, ale funguje to!

80 %
Vaše hodnocení filmu: 1.6 (14 hlasů)
Sending
Martin Staněk, totalfilm.czicon_csfd
foto/video: Falcon © 2015

Chappie poster A1-page-001

1. Visitor Rating: 1 Stars

2. Visitor Rating: 5 Stars

3. Visitor Rating: 5 Stars

4. Vynikající snímek, zvlášť když zvážíme podtext, který většina recenzentů opomíjí. Není to jen vizuální pastva a řežba nebo roztomilost a něha, ale je tu i silný odkaz na Zef a další lahůdky. Neprávem podhodnocovaný snímek, zčásti je to i černá komedie, což asi spousta lidí ještě nepochopila, a proto je z filmu tolik zmatená :) Ale je jen dobře, že se občas vynoří už i pozitivnější recenze, nikoli rovnou striktní házení do odpadu, jak se oficiální kritika snaží. Tento snímek je jiný, je svůj stejně jako hlavní představitelé (lidské nevyjímaje) a pokud nejste upjatí suchaři nebo duševně přestárlí jedinci, Chappieho pravděpodobně oceníte jako působivý film :)

5. Visitor Rating: 1 Stars

6. Visitor Rating: 5 Stars

Rating