Minisérie HBO Mamon je dotočena – rozhovor s Matějem Hádkem

Šest dílů bude mít nová krimi série Mamon, kterou pro HBO v těchto dnech dotáčí režisér Vladimír Michálek. Realizaci tohoto mysteriózního thrilleru – vycházejícího z úspěšného norského formátu Mammon a naplánovaného na 73 natáčecích dnů – zaštítila produkční společnost Bionaut. Scénář napsali Štěfan Titka, Iva Klestilová, Ondřej Provazník a Hynek Trojánek. Kameramanem byl Martin Štrba a architektem Jan Vlasák. Natáčení probíhalo v českých i zahraničních lokacích. V připravované sérii, která bude uvedena v říjnu na HBO se objeví řada uznávaných českých herců v čele s Matějem Hádkem, Evou Leimbergerovou, Michalem Dlouhým, Terezou Hofovou, Gabrielou Míčovou a Igorem Barešem.

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten.

Přímo na place jsme si povídali s představitelem hlavní role Matějem Hádkem

O čem Mamon vlastně vypráví? Krom klasické krimi zápletky je v něm prý i jisté mystično.

Ty hlavní principy o kterých se snažíme vyprávět jsou v Česku ale i jinde hluboce zakořeněné. V Mamonu je hlavní linka o privatizaci, korupci, nekalosti a tak. Máte pravdu, je tam mysteriózní linka, kterou nechci prozrazovat. Ale jak jsem řekl, ty hlavní principy o kterých točíme mysteriózní nejsou ani trochu, to je bohužel realita.

Mamon - Matěj Hádek (foto: HBO)

Mamon – Matěj Hádek (foto: HBO)

Mamon vychází z původně norského formátu. Líbí se vám v poslední době hodně módní vlna severských detektivek?

Ano, líbí. Vůbec ti seveřani jsou skvělí vypravěči. Nedávno jsem viděl film Lovci hlav. Seveřani byli vždycky skvělí v tomto ohledu. Od Astrid Lindgrenové a její Ronji, dcery loupežníka až k dnešním severským spisovatelům. Dánové mají i skvělý program pro podporu filmu a posledních deset let jejich národní kinematografie tomu také odpovídá.

Po filmech Posel a Pohádkář je to už třetí spolupráce s Vladimírem Michálkem. Jak se s ním pracuje?

Vladimír je skvělý režisér a s Martinem Štrbou tvoří společně tandem, který si na place všichni pochvalují. Jeden druhého skvěle doplňuje a fungujou spolu v podstatě “na myšlenku”. Z nějaké přirozené herecké kompozice vychází jejich aranžmá a kamera. Dělá se s nimi fakt dobře. A jako bonus pro mě je tu fakt že jsou to mý kamarádi, což je velká přidaná hodnota. Když to funguje profesně a člověk se na ně ještě navíc těší ráno do práce jako na kámoše… To by si přálo asi hodně lidí.

Mamon - Matěj Hádek se štábem při natáčení seriálu

Mamon – Matěj Hádek se štábem při natáčení seriálu

Je natáčení pro HBO jiné než natáčení pro jiné televize v Česku?

Je jiné. A dost mě překvapuje o kolik. Tohle je filmový štáb. Točíme minisérii, není to klasický seriál, tak jak ho znají běžní televizní konzumenti. Točíme filmovým způsobem. S velkou radostí můžu říct, že to tady 4 měsíce skvěle klapalo. Vytvořili nám takové podmínky k práci, že se to dá lidově řečeno pohnojit jen z naší strany. Bylo to skvělé. Z té práce mám dobrý pocit.

Viděl jste nějaké záběry už?

Ne. Já na to nekoukám. Já jsem neviděl ani Husa. Nemůžu se na to koukat, protože jsem u toho vzteklej a naštvanej na sebe. Protože samozřejmě vidím chyby a nedokážu se od toho odpoutat.

Takže budete jeden z mála, kdo si ten seriál nepustí?

Já se bojím že ano. Ostatně to má spousta herců – tenhle problém sám se sebou.

připravil: AC, totalfilm.cz
foto/video: HBO Europe © 2015

410px-HBO_logo.svg_Společnost HBO Europe vstoupila v posledních letech do české a slovenské hrané tvorby několika unikátními projekty. Třídílné drama Hořící keř o důsledcích Palachovy sebeoběti a počátcích posrpnové normalizace získalo rekordních jedenáct Českých lvů a řadu dalších zahraničních cen. Obě řady seriálu Terapie o psychologovi a jeho klientech byly vyznamenány cenami Trilobit udělovanými FITESem. Divácky nejúspěšnějším titulem v historii HBO je romantický seriál Až po uši, který pro HBO Europe natočil režisér Jan Hřebejk.

Comments are closed.