Recenze | Velká oříšková loupež

Veverčák Bručoun a jeho věrný kamarád krysa jsou vyobcováni z parku. Bručoun totiž nechtěně zničil veškeré zásoby, které shromáždila zvířátka na zimu. Bručoun se tedy musí spolehnout sám na sebe. S krysou náhodou narazí na obchod s oříšky a rozhodnou se ho vyloupit. Netuší, ale že obchod je pouhou zástěrkou pro zločince, kteří chtějí vyloupit banku naproti vykopaným tunelem a místo pytlů s penězi podstrčit pytle ořechů.

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Ve zvířecí partě je taky narcistní veverčák Grayson a především veverka Andie, která má Bručouna přes jeho nedostatky ráda. Vůdce zvířátek Mýval má postranní úmysly a tak do děje zasahuje poněkud překvapivě. Celou partu ještě doplňují svišti Jimmy a Johnny se sestrou Jamie a všudypřítomný chytrák krtek. Ansámbl doplňuje ještě fenka ovládaná paníčkovou nepříjemnou píšťalkou.

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Další animák, který staví na hollywoodských předobrazech Doby ledové či Příběhu hraček. Vlna extrémně upovídaných zvířátek, které mají s lidmi společné snad úplně vše krom srsti už se trochu vyčerpává. Velká oříšková loupež nejede úplně podle hollywoodského konceptu. Ostatně ani nemůže. Produkce je především jihokorejská, navzdory ryze americkému prostředí.

Příběh komplikovaný není, ale scénář lecčím dokáže příjemně překvapit. Pomiňme teď crazy závěr s animovaným korejcem PSY (Gangnam style), na kterého děti v sále reagovaly nepotlačovaným smíchem. Hlavní je příběh zvířat a mafiánů. Velká oříšková loupež je možná trochu infantilní.

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Výtku mám k až příliš často opakovanému humoru, jež cílí na nejprimitivnější pudy (pády, prdy a  škyty). Ale animáky nevynikají humorem pro intelektuály, ani pro ně nejsou určeny. Narozdíl od Lego příběhu není Velká oříšková loupež vhodná pro starší děti a dospělé. Ty asi její humor příliš neuspokojí. Teď ale trochu tento odstavec popřu. Musím uznat, že vyrcholení a závěrečná  půlhodinka vygradovala velmi slušně a nuda, pramenící z mého pokročilého věku, zcela pominula.

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Velká oříšková loupež (foto: HCE)

Za filmem nestojí velká hollywoodská studia. Přesto není animace vůbec špatná a laciná. Design postaviček je líbivý. Fajn je i soundtrack, prostředí a velmi slušný český dabing. Velká oříšková loupež je příjemným filmem pro předškoláky a děti do 13 let.
[usr 6]

Martin Staněk, totalfilm.czicon_csfd
foto/video: Hollywood Classic Entertainment

Velká oříšková loupež
The Nut Job
Animovaný / Dobrodružný / Komedie / Rodinný
Kanada / Jižní Korea / USA, 2014, 86 min
Premiéra: 25. února 2014 (HCE)

Režie: Peter Lepeniotis
Scénář: Peter Lepeniotis, Lorne Cameron
Hudba: Paul Intson
Hrají: Zdeněk Hruška, Filip Jančík, Jaromír Meduna, Anna Brousková a další

Velká oříšková loupež poster

1. Peter Kováčik 9.9.2014, 07:35

Jedná se o kopii filmu ZA PLOTEM. Včetně podobného obsazení- Mýval řídí partu zvířátek při krádeži lidských zásob, které předtím nechtěně zničil medvědovi, když mu je kradl. Hodně gagů bylo taky opsáno . Film by se mohl klidně jmenovat ZA PLOTEM 2.

2. Kamila Šteflová 3.3.2014, 12:21

Musíme dát za pravdu, po půl hodině v kině při sledování Velké oříškové loupeže jsme s mým pětiletým synem byli utahaní ne příliš povedeným dějem, myslím si, že je trošku obtížné pochopit, že opravdu “prodejcům oříšků” šlo o vyloupení banky, úmysl lupičů byl hodně skrytý. Jinak se zvířátka neustále hádala, podrážela se, nějak mě opravdu děj moc nezaujal. Až na ty titulky, opravdu to byla nejzábavnější část filmu, i ostatní děti v kině se popadaly za břicho a tančily. Škoda, jinak postavičky ve 3D pěkně zpracované, vidět to ale ve 2D verzi by mi přišlo jako škoda peněz. Na animáky chodíme pravidelně a rádi, na Ledovém království jsme byli 3x za sebou, ve 3D a nelitujeme ani těch pekelných peněz. Dodneška zamačkávám se synem slzu nad osudy hrdinů. Těšíme se na pana Peabodyho a Shermena a samozřejmě na Zvonilku a Piráty. Myslím si, že v našich myslích zanechají výraznější stopu než Oříšková loupež, ta se vytratí až příliš brzy. Kamila