Česká televize se spolu s dalšími českými producenty v audiovizi účastnila mezinárodního televizního veletrhu v Cannes. Získala nové pořady i pokračování stávajících sérií a cyklů. Ve Francii sama prodala několik pořadů z vlastní tvorby.
Kromě pokračování oblíbených seriálů tak získala ČT i nové seriálové tituly. Například výpravnou sérii Konec přehlídky z počátku 20. století s představitelem Sherlocka Holmese, Benedictem Cumberbatchem, v hlavní roli. Novinkou bude také belgický seriál o zločinu v nejvyšších politických kruzích Salamander či retro seriál líčící vzestupy a pády majitele prvního velkého obchodního domu v Londýně na počátku 20. století z produkce BBC nazvaný Pan Selfridge.
Světové války připomene minisérie 37 dní, která mapuje krátké období mezi atentátem na Františka Ferdinanda d’Este a dnem vypuknutí první světové války i výpravný televizní projekt Válečná generace, který ukazuje osudy skupiny přátel žijících v Berlíně, jejichž vazby zpřetrhá druhá světová válka. Česká televize získala také hudební pořady BBC Proms pro ČT art a pro děti animované příběhy Walta Disneyeho či prestižní animované seriály z dílny Cartoon Network.
Veřejnoprávní televize ale v Cannes sama také prodávala a nabízela vlastní tvorbu. Zástupcům ČT se podařilo předjednat několik kontraktů s firmami a televizními stanicemi ze Slovenska, Francie, Anglie, Polska, Německa, Brazílie, Turecka, Bulharska, Švédska, Norska či Ruska. Jedná se převážně o dětskou tvorbu, minisérie, dokumenty a hudební pořady. Zájem producentů zaznamenaly i filmy Colette a Konfident a z dokumentů seriál Národní klenoty Unesco a Filharmonici na ulici. V neposlední řadě pak projevily zahraniční stanice zájem o tituly s tématikou druhé světové války.
V Cannes se objevil i seriál První republika, který se díky účasti na veletrhu bude vysílat mimo jiné v USA či Iránu. Na prodej práv dohlíželi přímo zástupci společnosti Dramedy, kteří se ve Francii prezentovali jako členové Asociace producentů v audiovizi společně s Českou televizí.
Veletrhu MIPTV se letos v Cannes účastnilo přes jedenáct tisíc zástupců televizních stanic z celého světa.
zdroj: Alžběta Plívová, Česká televize
foto: ČT, archiv Total Film