Nepřehlédněte

Láska na kari těší milovníky jídla, filmu i romantiky

Nejen zrakový a chuťový vjem v sobě zanechává novinka režiséra Lasse Hallströma. Pro milovníky romancí a good feeling filmů je důležitější fakt, že Hallströmm už poněkolikáté dokazuje, že tyhle filmy prostě umí. Na plakátu k Lásce na kari poutá distributor na režiséra Čokolády, což je pochopitelné. Osobně, ale dávám přednost spíš filmu Lov lososů v Jemenu, který mne dodnes nepřestává dojímat. Filmů dle světových bestsellerů, které si toto označení nesou sebou na trh je poslední dobou velké množství. Málokdy se podaří na plátno přenést původního ducha knihy. U Lásky na kari se to ale bezpochyby podařilo.

Láska na kari

Láska na kari

Příběh indické rodiny, která se přestěhuje do Francie, aby si v malé vesničce otevřela indickou restauraci je kouzelným vyprávěním o střetu dvou rozdílných kultur. Naivní indové se rozhodnou soupeřit s tradiční francouzskou restaurací, která má michelinskou hvězdu. Tu vede jistá Madame Mallory (Helen Mirren), která od začátku vůči novým sousedům nechová velké sympatie. Indická rodina má ale jeden velký trumf. Mladého talentovaného šéfkuchaře, který sobě i svému okolí dokáže, že umí být pokorný a zároveň zcela výjimečný.

Láska na kari

Láska na kari

Film podle knihy Richard C. Moraise The Hundred-Foot Journey má v zádech dva silné producenty. Stevena Spielberga a slavnou moderátorku Oprah Winfrey, kterou kniha zaujala už před čtyřmi lety a od té doby na ni nedá dopustit. Jistota v osobě Lasse Hallströma coby režiséra už je jen pouhou pojistkou, která filmu zajistí jistou uměleckou úroveň. Je evidentní, že tvůrci kladli velký důraz na kvalitní casting.

Lasse Hallström s Oprah Winfrey na place

Lasse Hallström s Oprah Winfrey na place

O Helen Mirren nemá smysl psát sáhodlouhá souvětí. Tahle dáma umí přirozeně plavat v dramatických i komediálních vodách a role madame Mallory je přesně o tom. Jedenatřicetiletý Manish Dayal jako neobyčejně charismatický mladý kuchař Hassan je ve své zatím nejvýraznější filmové roli mimořádně dobrý.

Láska na kari

Láska na kari

Hallström si od začátku představoval francouzskou vesničku se zaoblenými kopečky, vinicemi, kamenným kostelíkem. Chtěl najít místo, které se ještě nikdy ve filmu neobjevilo. Po týdech projíždění potencionálních lokací se filmaři končeně rozhodli pro Saint-Antonin-Noble-Val na jihu Francie. Vesnice zasazená v zelené idylické krajině regionu Mid-Pyrénées má nadčasovou krásu, ideální velikost a z filmařského hlediska i skvělou polohu.

Saint-Antonin dokonce měl i vlastní náměstí, kde se o víkendech koná farmářský trh, který si mohl zahrál v několika klíčových scénách. Jako komparsisté se tam objevilo o mnoho skutečných trhovců, kteří zde pracují, stejně jako jejich farmářské produkty, čerstvé květiny, místní vína a sýry. Na zdejším trhu tvůrci objevili I krámek s kořením, vystaveným v buclatých hnědých papírových sáčcích, které bylo použito v Papově krabici s kořením, již věnuje Hassanovi.

Láska na kari - natáčení

Láska na kari – natáčení

Výtvarník David Gropman, nominovaný na Oscara, který s Lassem Hallströmem pracoval na Čokoládě a Pravidlech moštárny, byl z celého kraje doslova unesený: “Architektura v této oblasti, její krajiny a nádherná vesnička byly pro náš příběh dokonalé.” “Je to krásné, exotické, pitoreskní,” dodává Puri. “Všude je zeleň a spousta roztomilých údolí. Vše tu má vlastní poklidný rytmus.

Recenze filmu v úterý 2. září

Zatímco restaurace Le Saule Pleureur je podle měřítek francouzské kultury a kuchyně standardní podnik, Maison Mumbai je jako srdce plné vášně a vřelosti. Ovšem najít tyto dvě restaurace, které tvoří kotvu celého příběhu, bylo velmi náročné. Pravděpodobnost, že se v jediném městě podaří najít stylový a vypulírovaný dům, odpovídající požadavkům Madame Mallory, stejně jako ušmudlanou a otlučenou budovu, která by se dala proměnit ve venkovskou restauraci plnou indické hudby, byla téměř nulová. Podařilo se.

Láska na kari

Láska na kari

Ve Francii se natáčelo 52 dní, v Indii s menším štábem potom čtyři dny. Je zajímavé, že filmový štáb se stal sám o sobě malým tavicím kotlem národností. Většina členů byli Francouzi, ale bylo tam také několik Američanů, Britů a Indů, plus švédský režisér, švédský kameraman a jeho asistenti. Na place se stále mluvilo čtyřmi jazyky: anglicky, francouzsky, švédsky a hindi. Natáčení bylo stejně multikulturní jako film sám.

AC, totalfilm.cz
foto/video: Bontonfilm, a.s.
zdroj: Totalfilm.cz, Bontonfilm, L. Vedral

%d blogerům se to líbí: