ČT si z Cannes odváží špičkové seriálové hity

Z mezinárodního televizního veletrhu v Cannes si Česká televize odváží několik seriálových bonbonků. Samozřejmostí je nová série Sherlocka. Televize si koupila i další řadu Pana Selfridge, jehož první řada se ve vysílání ČT objeví v listopadu. Programový ředitel Milan Fridrich má ale největší radost z mafiánské ságy Gomorra.

Gomorrah (2014)

Gomorrah (2014)

„Velmi se těším zejména na mafiánskou ságu Gommora, natočenou na motivy světového bestselleru Roberta Saviana. Autor se po vydání tohoto románu dokonce musel několik let skrývat, neboť líčí skutečné příběhy násilím proslavené zločinecké organizace v Neapoli, jejíž moc sahá do různých sfér italské společnosti,“ přibližuje jednu z novinek Milan Fridrich.
Pan Selfridge

Pan Selfridge

Dalším titulem, který se objeví na obrazovkách České televize je například seriál Black Mirror, držitel Emmy, popisující život ve velmi blízké budoucnosti. Děti se mohou těšit na animovaný seriál ze světa Hvězdných válek s názvem Star Wars Povstalci, dosud nevysílané epizody Nových dobrodružství medvídka Pú a díky smlouvě s BBC i další sérii Děsivých dějin.

Black Mirror (2014)

Black Mirror (2014)

Zahraniční partneři měli naopak zájem především o původní dětskou tvorbu České televize. Do Japonska se například dostala pohádka Micimutr, rozjednán je i další prodej převážně rodinných formátů například se Skandinávií či Brazílií. Zájem mají ostatní televize i o netradiční lifestylové formáty ČT.

Tvorbu České televize zastupovaly na letošním mezinárodním televizním veletrhu MIPCOM například seriály Život a doba soudce A. K. či rodinný seriál Neviditelní, který se těšil zvýšené pozornosti účastníků veletrhu i odborných médií. Velký zájem vyvolal také záznam pražského lednového představení bratří Bubeníčků Les Ballets Bubeníček.

„Zájem zahraničních partnerů o tvorbu České televize je jako vždy vysoký a ukazuje, jak kvalitní pořady zejména co se rodinné tvorby, pohádek a netradičních lifestylových formátů týče, umíme vyrobit. A právě hodnotně zpracovaná tvorba pro děti je současným trendem, který, jak se právě na veletrhu potvrdilo, zdárně sledujeme,“ říká výkonný ředitel obchodu České televize Hynek Chudárek a dodává: „Na základě úspěšných jednání budou moci pořady České televize sledovat diváci nejen v tradičních teritoriích na Slovensku, Polsku, Maďarsku, Německu nebo v Rusku, ale také ve Skandinávii, Brazílii a dokonce i v Japonsku.“ Kromě seriálu Neviditelní, zaujala nejvíce právě tvorba pro děti, pořad Méďové na cestách či hudební cyklus pro mládež Filharmonici na ulici.

připravil: MS, totalfilm.cz
zdroj: Česká televize, Alžběta Plívová

%d blogerům se to líbí: