Interstellar je pro domácí kino povinností | recenze BD a DVD

Interstellar netřeba dlouze představovat. Film Christophera Nolana, režiséra trilogie o Temný rytíř, Inception nebo Memento, minulý rok pořádně zahýbal filmovými kruhy. Vyvolával nadšení, spekulace, diskuzi, ale i zklamání. Nejambicióznější film, který kromě cestování červími děrami řeší i lásku a časové paradoxy, konečně přichází na Bluray a DVD. Těšil jsem se hodně. Nolana mám ze všech režisérů nejradši, na Interstellaru jsem byl pětkrát v IMAXu a s každým zhlédnutím jsem si jej vychutnával o to víc. Kdo si nezašel na 70mm projekci na pražskou Flóru, udělal obrovskou chybu. Neříkám, že si film nemůžete užít na běžné televizi, ale přeci jen, třicetimetrové plátno, je úplně něco jiného.

interstellar-bd-futurepack-digipack

FILM

Kdo o Interstellaru v životě neslyšel, může si pustit trailery, ty nic podstatného nevyzrazují a díky bohu neukazují ani jeden záběr z finálního rozuzlení. Je třeba uznat, že Nolan je tentokrát velmi doslovný. Pro někoho to může být na škodu, mně se naopak líbí, že všechny rozehrané linky jsou s koncem víceméně uzavřené.

Co vás musí dostat, je neuvěřitelný vizuál. Perfekcionista Nolan i tentokrát předvádí důraz na praktické efekty (oceněno Oscarem). Natáčení bez zelených pláten, IMAX kamery přidělané na vesmírná plavidla jako obrovská Goproa nebo jen prachobyčejný průjezd kukuřicí vytváří společně s Zimmerovými varhany neuvěřitelné monumentální obrazy. A na některé z nich nezapomenete. Patrný je i důraz na emoce a vědátorské základy. Samozřejmě se nesmí zapomenout na hereckou přehlídku všech zúčastněných, v čele s McConaugheym.

Interstellar recenzeSamostatnou recenzi Interstellar najdete zde
Nespoutané vizuální kouzlo se tu snoubí s emocemi a fascinujícím lidským dobrodružstvím. Jedni budou snímek obdivovat, druzí budou zatracovat Nolana kvůli jeho pompéznosti. Ale nikomu nemůže být ukradený. Velký příběh, který má i komorní chvilky.(…)

OBRAZ a ZVUK

Bluray verzi kromě famózní kvality obrazu zůstalo roztahování obrazu v IMAXových sekvencích. Budete tak mít alespoň malou představu o tom, jak to vypadalo, když se v IMAXu roztáhl obraz na celé plátno. Díky analogové promítačce se občas na plátně objevila i nějaká prachová částice. Takhle doslovný zážitek samozřejmě nečekejte. I když při Nolanově důrazu na old school kinozážitky bych se tomu ani nedivil. Obraz je bez jakéhokoliv šumu a nemá oproti kinu (analogu) nijak zvlášť pozměněné barvy. V DVD verzi se obraz nerozšiřuje. Bluray má ve Full HD nejen samotný film, ale i celý bonusový materiál. Prostorový zvuk 5.1 obsahuje všechny efekty, které byly v kině a je to opravdu neuvěřitelný zážitek. Ticho střídají přezvučené pasáže, imitující skutečné pocity astronautů v kosmu. Hudba Hanse Zimmera je skvělá a patří k tomu nejlepšímu, co si z filmu odnesete. Český dabing není špatný, ovšem ti, kteří mají McConaugheyho naposlouchaného z kina, si na něj nejspíš nezvyknou.

PROVEDENÍ

V našich končinách si můžete pořídit DVD, (jen film bez bonusů) klasický Bluray a nebo sběratelské edice ve steelbooku, futurepacku či digibooku. Poslední jmenovaný už na trhu najdete jen s velkou dávkou štěstí. Ve většině případů je vyprodaný. Tato edice nabízí na obalu loď Endurance a krom dvou disků s filmem a bonusy tu najdeme i malou knížku obsahující hlavně fotografie z natáčení. Steelbook a futurepack jsou víceméně stejné. Futurepack nabízí lesklejší obal a vypadá o něco lépe. Po rozevření mizí boční nápis Interstellar, u steelbooku se rozloží a propojuje obě strany (viz srovnání v galerii níže). Uvnitř najdeme artwork Coopera s dcerou vzhlížející k nebi. V levém horním rohu se skrývá loď Endurance.

Steelbooková edice má disky na jedné straně, na praktičnosti jí to však neubírá. Obyčejný bluray je uvnitř bez artworku, stejně jako DVD, kterému chybí bonusový obsah. Pokud je za tím snaha distributorů donutit domácnosti k přechodu na Bluray, je to přístup přinejmenším pochopitelný.

Ještě zpět k chybějícímu vnitřnímu artworku. Za chvilku se snad začnou DVDčka balit do papíru a poputují rovnou do trafik.

BONUSY

Menu disků jsou jednoduchá a přehledná, začínají krátkým záběrem z filmu a končí hvězdným nebem s logem Interstellar. Kdo má bonusy Nolanových filmů nakoukané, pozná, že se v jeho týmu prakticky nic nezměnilo. Opět narazíte na známé tváře, snažící se vyhovět vysokým režisérovým nárokům. Zjistíte, že většina efektů je skutečně “živých”. Letouny jsou opravdové makety a Endurance je 15 metrová „miniatura“. Působivá je prohlídka s Nathanem Crowleyem, který vás provede po palubě lodi, kterou sám navrhoval. Bonusy vás postupně provedou natáčením snad každé důležité scény filmu, od Cooperovy farmy až po tvorbu knihovny. Hans Zimmer vás zasvětí do tvůrčího procesu skládání a ukáže nahrávání soundtracku. Bonusová stopa má více jak tři hodiny a kromě trailerů zahrnuje také téměř hodinový dokument o reálných vědeckých poznatcích, ze kterých film vychází. A to nejdůležitější nakonec – vše je lokalizováno do naší mateřštiny. K bonusovému obsahu nemám výhrady.

• Obraz - 90%
  • Zvuk - 90%
  • Bonusy - 90%
  • Lokalizace - 100%
  • Design disků - 90%
  • Krabička, obal - 90%

Interstellar (2014) DVD a BD

Interstellar nabízí výbornou paletu možností. DVD verze vychází z přehledu nejhůře a zcela zbytečně. Sběratelské edice jsou povinností pro fanoušky a nutno podotknout - vypadají opravdu parádně. Bonusy vás zavedou do tajů výroby velkolepého blockbusteru a jeho vědeckého podloží. Kdo si chce užít perfektní obrazový i zvukový zážitek, neměl by nad Interstellarem ohrnovat nos. Je skvělý.

Petr Račko, totalfilm.czKoupit Interstellar
magic-box-logo.small

Děkujeme za spolupráci a nosiče