Recenze | Neutečeš – žádné lekačky, jen prostá hrůza

Tentokrát jde kupodivu o nezávislý film s nepřepáleným rozpočtem. Horor Neutečeš ale přesto dokonale konkuruje studiovým projektům. Především díky originálnímu námětu a výborné režii. Jay (Maika Monroe) randí se zvláštním mladíkem, který ji po prvním sexu omráčí a odveze do opuštěné továrny. Tam se dívka probudí přivázána ke kolečkové židli. Tam jí její milenec vysvětlí, že právě proběhnuvší sex způsobil přenos kletby. Jay odteď budou stále pronásledovat pomalu se plížící přízraky, které na sebe mnohdy berou podobu i důvěrně známých lidí. O to je celá kletba nebezpečnější. Jedinou možností, jak se kletby zbavit, je vyspat se s někým dalším. Pokud ale zemře, přízraky se vrací zpátky k vám…

Neutečeš (foto: CinemArt)

Neutečeš (foto: CinemArt)

Přestože se Neutečeš nepyšní nijak dokonalými či přepálenými triky a nekoupe se v litrech krve, patří film jednoznačně svou stylizací a atmosférou k tomu nejděsivějšímu, co jsme letos v kinech mohli vidět. Bezkonkurenční tísnivost maximálně podpořil naprosto geniální soundtrack Disasterpeace. Ten stojí rozhodně i za separátní poslech, je výtečný. Zároveň se režiséru D. R. Mitchellovi povedlo přenést do filmu osmdesátkový feeling, navzdory tomu, že se odehrává v současnosti.

Film není postaven na přehnaných lekačkách, které už diváky poslední dobou plošně nudí. Zásadně stojí na perfektně napsaném scénáři, který divákovi nabízí posilování napětí a v pravou chvíli i velmi tvrdý šok. Perfektní je i casting. Postavy jsou napsány velmi dobře, není mezi nimi další hororový “dement”, který vás vytáčí svým nevyzpytatelným a sebebražedným chováním.

75
    80
  • Hudba - 90%
    90
    70

Neutečeš

Skvělý horor, který popírá žánrová klišé. Sympatičtí teenageři, kteří umí přesvědčit o motivech svých jednání. Geniální soundtrack, feeling staré dobré klasiky. Letos zatím zcela jistě nejlepší horor v distribuci.

80 %
Jakub Gutt, totalfilm.czicon_csfd
foto/video: CinemArt © 2015