50. LETNÍ FILMOVÁ ŠKOLA: AKREDITACE A BALÍČKY VSTUPŮ NA VÍKEND JSOU VYPRODÁNY. NA DOPROVODNÝ PROGRAM SE ALE DOSTANETE.

Recenze | Slow West má vášeň, atmosféru a charisma

Nedávno se mě v nonstopu Kobra jeden sympatickej vožrala nad ránem zeptal „hele, máš rád westerny? Jo? A co máš rád na westernech?“ Asi si mě na základě mý odpovědi chtěl otestovat. Jestli sem správnej chlap nebo jestli mě má spíš dát pěstí. Bavili sme se o tom nakonec asi hodinu. Druhej den v kocovině jsem viděl že tenhle film a pak napsal tohle. Moh sem mu to poslat, samozřejmě kdybych si na něj nezapomněl vzít kontakt. Ale tak už to holt v nonstopech na světě chodí od dob, kdy se jim ještě říkávalo saloony, haha.

Slow West

Slow West

50kviffMichael Fassbender, chlap cool natolik, že se o něm už teď mluví jako o příštím Bondovi. Debutující režisér John Maclean, známej v 90. letech spíš jako lídr kultovní skotský kapely The Beta Band (jo, Dry The Rain, John Cusack a Všechny moje lásky!) – o nich se po jejím rozpadu pochvalně vyjadřovali jak Radiohead, tak Oasis. Celým filmem rozvážně se vlečící mystika a la Dead Man od Jarmusche s Deppem.  Mladičkej australan Kodi McPhee, kterej je takovej talent, že nepotřebuje pseudynom, v klidu si nechá svý nevyslovitelný jméno a krásnou tvářičku a za pár let dost možná bude novej Depp. To je ve zkratce ansámbl a trumfy tohohle Scottish egg westernu.

Uznávám, nezní to tak dobře jako termín Spaghetti westerny, ale co se dá dělat… Tenhle subžánr macaroni westernů, co dostal název kvůli svejm italskejm tvůrcům a kterej ve svý době (půlka 60. let) změnil celej žánr westernu, získal svojí slávu skrz pomalý tempo, demýtizaci dosavadních snovejch představ o tom, co to znamená se ušpinit a ikonickejch hrdinech, co přesně ví, kdy vystřelit a kdy mluvit.

Slow West

Slow West

John Maclean i Fassbender odkoukávali od nejlepších. Ten první, co do psaní scénáře, připomíná Johna Miliuse, scénáristu Život a doba soudce Roye Beana. Připomíná ho ve svý poťouchlosti, ironii a ochotě nebrat se vážně.  Mimochodem John Milius napsal taky Dirty Harryho, kde hlavní roli hrál ten, od kterýho zas odkoukával Fassbender.

• 80%
    Režie - 80%
  • 85%
    Scénář - 85%
  • 85%
  • 80%
    Vizuál - 80%
  • 80%
80%

Slow West (2015)

Můžete tomu vyčíst jedinou věc. Je to hezkej, příjemnej chytrej film… ale nezmění žánr. Otázka je, jestli to v dnešní době ještě vůbec jde. Já osobně s tímhle problém nemám. Záleží, jak to berete. Dá se to dobře zjistit na následujícím testu. Pamatujete na Kevina Smithe a jeho, myslím že to byli Clerks 2, kde se říká něco ve smyslu „jakej smysl se má v pornu dívat na něco, co sami děláte doma? Smysl se má koukat právě na všechny ty úchylárny, co neděláte!“. Nikdy sem se s tím úplně neztotožnil. A je to především tím, že sem romantik. Rád se v dobrým pornu kouknu i na běžný věci. Když jsou teda dělaný s vášní, atmosférou, charismatickejma hercema… a pár dobře mířenejma hláškama. A takovej je právě Slow West.

Sending
User Review
5 (1 vote)