Recenze | Podfukáři 2 vycucaní z prstu

Je to celé neuvěřitelně překomplikované, že člověk pak ani neví, o čem vlastně psát. Na scénu se vrací Čtyři jezdci, kteří se od minulého dílu transformovali do celebrit světového formátu. A to je hned ze začátku iluze, která tvůrcům nejde naplnit.

Podfukáři 2 (foto: Freeman Entert.)

Podfukáři 2 (foto: Freeman Entert.)

Úvodní čtveřice, tedy kromě Woodyho Harrelsona, jednoduše nepůsobí dojmem, že se skutečně jedná o nějaké hvězdy. Nehledě na absolutně nezvládnutá publika, jejichž umělost a falešné nadšení je snad ještě horší než v libovolné tuzemské televizní show. To, že většina jezdců nepůsobí uvěřitelně, by snad mohlo být bráno jako tvůrčí záměr, což ovšem vylučují neustále se opakující výkřiky typu „Je skvělé být zase zpátky,“ doplněné „nadšeným“ publikem, které si tyto hrdiny okamžitě točí a čekají na jejich kouzelnické triky.

Tak trochu “přeháňka” a nejen ta dešťová

Tahle představa, že se na ulici objeví Jesse Eisenberg, který se vynoří jakoby nic, za pět vteřin strhne dav diváků a k tomu ještě začne ovládat déšť je neuvěřitelně komická. A to hlavně díky tomu, že předváděné triky by potřebovaly obrovské technické zázemí a někdo by si jejich přípravy MUSEL všimnout. Zajímavostí zůstává, že to nikdo nijak zvlášť neřeší. V době, kdy řešíme reálnost superhrdinů, kvalitu provedení Černé díry v Interstellaru či velikost tsunami po výstupu Godzilly na souš se nikdo nepozastaví nad tím, že někdo v centru Londýna umisťuje umělý déšť a jiné drobné a větší věci.

Podfukáři 2 (foto: Freeman Entert.)

Podfukáři 2 (foto: Freeman Entert.)

Kromě toho je většina triků a kouzel vycucaná z prstu. Na první dobrou může všechno do sebe logicky zapadat. Asi i udržovat diváka v napětí. Někdy je ale domýšlivost autorů překombinovaná natolik, až skončí naprosto banálním vyvrcholením. To je ale prezentováno jako ultrachytré, za potlesku již zmíněného falešného publika. Noví Podfukáři se snaží být děsně moderní a pár kamerových záběrů a výběr hudby tomu skutečně odpovídá. Působí to ale vykonstruovaně, jako kdyby si režisér odškrtával věci, které fungovaly v jedničce.

• Režie - 60%
    60
  • Scénář - 50%
    50
  • Herci - 60%
    60
  • Kamera - 60%
    60
  • Hudba - 55%
    55

Podfukáři 2 (USA, 2016)

Novým Podfukářům chybí vyloženě kulervoucí moment, který se nepochybně ztrácí ve změti rádoby WOW zvratů. Nepomáhá tomu ani Harry Potter. A to je už co říct.
Podfukáři 2 ze všeho nejvíc připomínají pokračování úspěšné jednohubky, které vůbec nebylo potřeba.

55 %
Petr Račko, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: Freeman Entertainment © 2016

Podfukáři 2
Now You See Me 2
Akční / Komedie / Thriller
Jazyk originálu: angličtina
USA, 2016, 115 min
Premiéra: 16. 6. 2016 Freeman Entert.

Režie: Jon M. Chu
Scénář: Ed Solomon
Kamera: Peter Deming
Hudba: Brian Tyler
Hrají: Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Lizzy Caplan, Dave Franco, Daniel Radcliffe, Morgan Freeman, Michael Caine, Sanaa Lathan, Jay Chou, Justine Wachsberger, Tsai Chin, Lee Nicholas Harris, David Warshofsky, Lasco Atkins, Amber Elizabeth, Clem So, Mark Haldor, Miroslav Zaruba

Podfukari-2_poster-CZ