Recenze | Julietou se Almodóvar vrátil do formy

Silné emoce. Ty především charakterizují Almodóvarovu Julietu. Novinka španělského kouzelníka s herci a obrazem nabízí především silný příběh a vizuální orgie. Tak jako vždycky. Věci pro Almodóvara typické naštěstí zůstávají. Vášnivý španěl nabízí další film do sbírky povedených ženských studií. Tentokrát s novými herečkami.

Julieta (Adriana Ugarte)

Julieta (Adriana Ugarte)

Emma Suaréz (Julieta) a Adriana Ugarte (Julieta) hrají obě jednu a tutéž postavu. Prvně jmenovaná současnou verzi, druhá její mladší verzi. Podstatně větší prostor má mladší Julieta. Už proto, že poznáváme její velkou lásku a postupně přicházíme na kloub jejímu odcizení s vlastní dcerou. A není to obyčejné odcizení. Jde o fatální zmizení vlastního dítěte. Ze dne na den a bez jakéhokoliv varování. Tedy, abych to uvedl na pravou míru – Julietina dospělá dcera nezmizí, prostě se jednoho dne rozhodne s matkou přerušit veškerý kontakt.

To co tuhle největší bolest pro každou milující matku způsobilo, se postupně dovídáme v retrospektivním scénáři. Almodóvar buduje umně kopu velkých emocí. Za pomoci skvělých titulních hereček, promyšleného scénáře a hrátkami s kamerou, detaily a barvami, které má režisér tak rád. Nechybí ani oblíbená režisérova ikona Rossy De Palma. Pedro jí dal záměrně protiúkol a uvidíte, že se vám její výkon bude opět líbit.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Spravená reputace[/pullquote]Julietou si Pedro Almodóvar spravil poněkud pošramocenou reputaci po poslední komedii, která byla až příliš crazy a vyprázdněná (Rozkoš v oblacích). Výrazný tvůrce je zpátky v plné síle a i když má Julieta pár drobných chyb a místy drhne, je to plnokrevný návrat k osvědčenému rukopisu.

Julieta (Daniel Grao, Adriana Ugarte)

Julieta (Daniel Grao, Adriana Ugarte)

• 75%
  • 70%
    Scénář - 70%
  • 80%
  • 80%
    Kamera, vizuál - 80%
  • 70%
75%

Julieta (Španělsko, 2016)

Už se skoro zdálo, že jeden z nejlepších evropských tvůrců začne mít zásadní tvůrčí výkyvy jako v posledních letech Woody Allen. Co předvede neurotický Američan uvidíme už v září ve filmu Cafe Society. Už nyní se ale můžete v kinech nechat potěšit Julietou, psychologickou a emoční studií. A nechat v sobě probudit libé pocity z krásné filmařiny. Bez pózy tentokrát.

Martin Staněk, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: Bioscop © 2016

Julieta