VÍTÁME VÁS NA NAŠEM NOVÉM WEBU. VĚŘÍME, ŽE SE VÁM TU BUDE LÍBIT.

Recenze | Sebevražedný oddíl je hlavně poctivý akční film

Dostál Sebevražedný oddíl všem příslibům a vysokým očekáváním? Suicide Squad je vlastně dítětem Davida Ayera. Režisér Patroly přináší adaptaci komiksů z DC univerza. V obrázkových sešitech potrápili Batmana, Flashe i Supermana, tak proč jim nedat prostor na stříbrném plátně?

Sebevražedný oddíl

Sebevražedný oddíl

sebevrazedny-oddilDo děje skočíte přímo, žádné okecávačky kolem, uvození je velmi rychlé a svižné. Svět, ve kterém se objevují mimozemšťané v čele se Supermanem, jednoduše potřebuje silnou ochranu. A když na to armáda a policie nemá? Musí přijít silnější kalibr. Amanda Waller (Viola Davis) tak navrhne americké vládě program Task Force X. Úderný tým padouchů, jež dokáže vzdorovat i těm nejsilnějším protivníkům. No a v případě potřeby se dá také rychle pohřbít, konkrétně malou náloží, kterou bude mít každý člen voperovanou v krku.

Každá postava má na plátně svůj prostor. Některá víc, některá míň. Ovšem prostor vyniknout a ukázat svoje schopnosti mají všichni. V popředí toho všeho je samozřejmě Deadshot Willa Smithe. Chování jeho postavy je dějově vysvětlené a dočká se i nějakého vývoje. Podobného flashbackového prokreslení se dočkala i Harley Quinn nebo El Diablo, kteří nakonec zápletku celého filmu posouvají kupředu vstříc samotnému finále.

Sebevražedný oddíl

Sebevražedný oddíl

[pullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]čtěte také: Ultimátní přehled postav[/pullquote]Suicide Squad je takovým malým Mad Maxem. Je to vlastně také jedna velká akční scéna – film popisuje jen jednu misi. A to není žádné negativum! Tým se na jedné akci dává dohromady, situace se komplikuje, aby se postupně vyřešila a stmelila tak celou partu jako fungující celek. Will Smith hláškuje, k tomu mu velmi zdatně sekunduje Jai Courtney jako Boomerang, jehož postava je využita jako rozbuška k dobře zapadajícímu situačnímu humoru. Démonickou postavou je ale Amanda Waller. Je nekompromisní, jde velmi často za hranu a nebojí se použít veškeré dostupné prostředky k prosazení vlastní vůle a tedy i vůle Spojených států amerických.

Sebevražedný oddíl

Sebevražedný oddíl

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Nový Joker se rozjíždí[/pullquote]Když už jsme u démonů, musíme zmínit nového Jokera. Nová filmová reinkarnace v podání Jareda Leta nedostává na plátně zdaleka tolik prostoru, kolik by si zasloužila. Je to ale pochopitelné, Joker zde představuje jen jednu z dějových podlinek a není tu za hlavního padoucha. Nová podoba Agenta chaosu je vizuálně děsivá a zahraná skvěle, není však tak lehce uvěřitelná, jako tomu bylo v Temném rytíři. K Jokerovi moc nepřilnete a je to škoda. Kdyby dostal na plátně více místa, (a on jej pravděpodobně dostane v dalších filmech) bude to neuvěřitelná jízda. I tak se nebojte, Joker v Sebevražedném oddílu má několik skvělých momentů a to i v doprovodu Harley Quinn.

Sebevražedný oddíl

Sebevražedný oddíl

[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Výborná Margot Robbie[/pullquote]Margot Robbie je po Smithovi dalším tahounem filmu. Harley Quinn je sexy a má v celém squadu silnou pozici. I přes její křehkost a arzenál zbraní jí každou ránu budete věřit. I její setkání s netopýrem dává předzvěst větším věcem. V několika momentech se dočkáte vysvětlení, co se stalo s Robinem, a náznaku, že se Harleyny křivky zamlouvají i Batmanovi. Batman je ve filmu pouze párkrát, i tak je jeho role v ději celkem důležitá. Jediný problém mám se slibovaným pohledem na jeho charakter skrze padouchy. Žádného vysvětlení toho, proč je Batman mezi zloduchy tak obávanou personou se bohužel nedočkáme.

Nejslabším článkem filmu jsou bohužel záporáci. Do toho všeho je sice zamotaná milostná podlinka, to je ale jediné pozitivum. Nevzbuzují strach, jejich přítomnost není uspokojivě vysvětlená. Jde jen o to, že chtějí, jako vždy, zničit svět a ani není moc času vysvětlit proč. Dokázali bychom si tu představit jiný typ padoucha, který by ani nemusel být nadpřirozeného původu. Neříká se to snadno, ale tentokrát by nějaký terorista s nadlidskou sílou stačil. Od záporáků tak nečekejte zázraky, jsou tu jenom proto, aby je oddíl efektním způsobem odpravil. Pro nic jiného.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Poctivý akční film[/pullquote]Sebevražedný oddíl je především poctivým akčním filmem. Díky bohu zde nespadne půlka velkoměsta, akce je soustředěná vždy na jednom místě. Jede se skutečně podle úkolů. Po městě se chodí podle toho, jaké má zrovna squad zadání a když se něco zvrtne, plán se změní a začne se aktivně řešit. Film tedy zaznamenává jen jednu akci a připodobnit se dá, byť vzdáleně, k již zmiňovanému Mad Maxovi nebo Zátahu.

Sebevražedný oddíl

Sebevražedný oddíl

• 80%
    Režie - 80%
  • 70%
    Scénář - 70%
  • 80%
    Herci - 80%
  • 85%
    Kamera, vizuál - 85%
  • 90%
    Hudba - 90%
80%

Sebevražedný oddíl (USA, 2016)

Revoluce se tedy nekoná. Lehká evoluce a osvěžení však ano. Režisér Ayer si samozřejmě nemohl dovolit experimentovat, jsme přeci jenom na poli blockbusterů, jeho práce je ale na výsledném dílu dobře znát. Nebojí se dotknout vážnějších témat, stejně jako zvrácených milostných linek. I když se to nezdá, Suicide Squad je prošpikován tématem zamilovanosti. Do toho všeho hláškuje Will Smith a kosí nepřátele po desítkách. Dočkáme se i jistých náznaků směrem k Justice League a dalšího vývoje DC univerza. Zmínit se musí i famózní soundtrack, hraje pecka vedle pecky. Jednoduše poctivý letní film, na který se nemusíte bát zajít.

Petr Račko, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: Freeman Entert., Warner Bros., DC Comics
Some of the characters, logos or other images incorporated by Warner on this Site are also protected as registered or unregistered trademarks, trade names and/or service marks owned by Warner or others

Sebevražedný oddíl
Suicide Squad
SK: Jednotka samovrahov
Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi / Thriller
Jazyk originálu: angličtina
USA, 2016, 123 min
Premiéra: 4. 8. 2016 Freeman Entert.

Režie: David Ayer
Předloha: John Ostrander (komiks)
Scénář: David Ayer
Kamera: Roman Vasyanov
Hudba: Steven Price
Hrají: Will Smith, Jared Leto, Margot Robbie, Joel Kinnaman, Viola Davis, Jai Courtney, Jay Hernandez, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Karen Fukuhara, Cara Delevingne, Adam Beach, Ben Affleck, Jim Parrack, Common, Alex Meraz, David Harbour, Corina Calderon, Ike Barinholtz, Scott Eastwood, Mark Quigley, Amos Stern, Brianna Goldie, Justin Moses

sebevrazedny-oddil-cz-poster