Recenze | Sedmi Statečným dejte šanci – zaslouží si to

Už vám někdy hlava z filmového zážitku doslova hučela? Mně už párkrát, naposledy u nových Sedmi statečných. IMAX tomu jen přidal. Tenhle akční western byste měli vidět.

Sedm statečných (foto: MGM)

Sedm statečných (foto: MGM)

Filmu vévodí sympatičtí hrdinové, kteří nejsou nijak extra vykreslení, neznáte jejich psychologické pohnutky či rozsáhlou minulost. Všichni ale mají něco. Něco, co si zapamatujete. Jejich charaktery jsou jednoznačně profilované – vtipálek, drsňák, podivín – a každý má postupem stopáže nějaký ten cool moment, který této charakterové plochosti dává patřičnou šťávu a ještě jí prohloubí. Takže tentokrát to není vůbec na škodu, ale pro dobro výsledného celku. Několikavrstvé profily tu jednoduše nejsou potřeba.

Sedm statečných (foto: Forum Film)

Sedm statečných (foto: Forum Film)

Sedmička se dá velice rychle a dá se říct i celkem promyšleně dohromady. Nehrozí, že byste se nad něčím takovým pozastavovali, hrdinové se zkrátka dají dokupy, protože je to potřeba a musí vyřešit nějaký problém, nic víc, nic míň. Všechno totiž odkazuje na monstrózní finále, kde se opravdu výstřely dobrých patnáct minut nezastaví.
Menší slabinou je tu záporák, který je patřičně odporný, slizký a drsný a drží se správně v pozadí. Ukáže se v pár drsných scénách, jež jsou potřebné pro motivaci a celou pomstychtivou zápletku, ve finále mu však toto stranění škodí. Drží se tak moc stranou, že při závěrečném souboji se zamyslíte nad tím, proč je vlastně tak pitomý a vůbec šel (bez spoilerů) do toho kulkami prostříleného městečka.

Ústřední sedmička drží perfektně pohromadě, padají vtípky, hlášky, zapamatovatelné momenty a samozřejmě se odkazuje na původní film. I tak však slouží spíš jako marketingový tah, jak nalákat davy na akční westernový nářez. A to myslím vážně. Finální bitva je opravdu monstrózní, dost brutální a výstřely tu padají jako z rotačního kulometu Arnolda Schwarzeneggera. Sedm statečných také mírně odkazuje ke klasickým osmdesátkovým akčňákům, kde se na konci jednoduše pokosí celé město. Akorát za to nemůže jeden člověk, ale sedm. Plus mínus.

75
    60
    80
  • Kamera - 75%
    75

Sedm statečných (USA, 2016)

Sedm statečných je čistokrevným akčňákem, který překvapí sehraností postav, vtipností i brutalitou. Všechno hezky odsýpá, tak jak se od většího filmu čeká a směřuje se k akčnímu vyvrcholení, kterému nejsou milé ani kulisy ani jejich obyvatelé. Neexistuje nic, přes co by v Sedmi statečných neproletěla olověná kulka. Nic. Po dlouhé době akčňák, který se toho nebojí. Palec nahoru pro Antoina Fuquu.

70 %

Petr Račko, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: Forum Film © 2016

Sedm statečných
The Magnificent Seven
Akční / Western
USA, 2016, 130 min
Premiéra: 22. 9. 2016 Forum Film

Režie: Antoine Fuqua
Scénář: Nic Pizzolatto, Richard Wenk
Kamera: Mauro Fiore
Hudba: James Horner, Simon Franglen
Hrají: Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D’Onofrio, Byeong-heon Lee, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Peter Sarsgaard, Luke Grimes, Matt Bomer, Billy Slaughter, Ritchie Montgomery, Sean Boyd, Cam Gigandet, Jonathan Joss, Mark Ashworth, Clint James, Dane Rhodes, Sean Bridgers, William Lee Scott, Griff Furst, Kevin Wayne, Dylan Kenin, Kevin Wiggins, Jackson Beals, Miles Doleac, Eric C. Schmitz, Lyle DeRose, Vinnie Jones

mag7_localised-onesheet_cz

1. Panebože! Taková zhovadilost! Škoda vyhozených peněz a škoda dobrých herců pro zcela marný a zbytečný film! Chybí v té matlanici už jenom Xena, Jožin z Bažin a Ilja Muromec. :) Kde je hlavní myšlenka a poselství filmu?! Kde je romantika, poetika, humor a vtip?! To bude dnes točit Hollywood jenom politické a angažované filmy?! Hnus.