Recenze | Tohle už nemohlo být lepší – Mission: Impossible – Fallout

Bravo! Tom Cruise a jeho franšíza právě překonala poslední díly bondovek. Je neuvěřitelné, že tohle všechno začalo v roce 1996 a vrchol nastal až v roce 2018. V polovině série MI trochu ztratilo dech, ale šestá část nakonec dostala celou sérii na absolutní špičku. Takhle originálně, zábavně a technicky dokonale natočené akční scény už jsem léta neviděl. IMAX jsem po projekci opouštěl s otevřenou pusou. Přečtěte si recenzi Mission: Impossible – Fallout.

MISSION: IMPOSSIBLE – FALLOUT (foto: CinemArt)

Pátý díl byl samozřejmě skvělý, ale Chris McQuarrie, který se k režii Mission Impossible jako jediný vrátil, se tentokrát vybičoval k absolutnímu výkonu. Nejen režisér a hlavní představitel se ale vrací. Slovo opět dostane šílený záporák Solomon Lane v podání Seana Harrise. Ethan Hunt navíc dostává nechtěného parťáka v podobě zabijáckého agenta CIA Augusta Walkera (Henry Cavill). Spolu musí napravit zpackanou akci se ztraceným plutoniem a pochopitelně zase zachránit celý svět, který chce Lane obrátit vzhůru nohama. Kartami výrazně zamíchá Ilsa Faust v podání krásné Rebeccy Ferguson.

Jak už bylo řečeno, pětka byla skvělá, ale aktuální díl má několik výhod navíc – některé naznačené linky rozplétá a Ethana Hunta dohání jeho minulost a s ní i spojené velké emoce. Narozdíl od Bonda je Hunt ještě stále “člověk z masa a kostí”, i když dokonalé akční scény občas popírají zákony fyziky i přežití dotyčných jedinců (byť by měli jakýkoliv perfektní výcvik). Ale to samozřejmě není výtka. Na MI, stejně jako na Bonda se kvůli wow scénám přece chodí.

Dokonalé akční scény

No a ty jsou tady prostě boží. Neuvěřitelná honička napříč celou Paříží – skvěle choreograficky zvládnutá předlouhá scéna, která vám nedá vydechnout. Kamera je úžasná, akce naprosto přehledná a v kombinaci s velmi povedeným 3D (šestý díl je první, který můžete takhle vidět) se jedná o extrémně silný zážitek. A k popisu jsem zde vybral jen jednu scénu, o těch dalších nechci spoilerovat. Ta finální si s touhle pařížskou v ničem nezadá, i když se v ní nejezdí autem, ale létá v helikoptérách.

Výborný casting

Nejvýraznější novou postavou je už zmíněný agent Walker (Henry Cavill). Jeho hláška: “Vy používáte skalpel, já dávám přednost kladivu,” vypovídá o všem. Kníratý Cavill působí po většinu filmu jako Cruisova protiváha. A i když je Cruise o několik dekád starší, stále drží se svým mladším kolegou krok. A stejně jako on je, i jeho Ethan Hunt opět plný energie. Nechybí Simon Pegg jako Benji i Ving Rhames jako Luther. Velmi příjemně překvapila charismatickým výkonem Vanessa Kirby (The Crown) jako Bílá vdova. Důležité je, že minimálně do poloviny stopáže vlastně nevíme, kdo je tady za kladnou a zápornou postavu.

Cruise s režisérem McQurriem předkládají divákům akční letní blockbuster klasického střihu, který je natočen tak dokonale, že už v podstatě lepší být ani nemůže. Nechybí tomu emoce spojené s duchy minulosti, precizně načasovaný humor a snové akční scény.

• Režie - 100%
    100
  • Scénář - 85%
    85
  • Herci - 100%
    100
  • Kamera - 100%
    100
    80
  • Střih - 90%
    90
  • Akční scény, triky, CGI - 100%
    100

Mission: Impossible - Fallout (2018)

Další splněná mise Ethana Hunta. Nejlepší díl celé série dává tušit, že pokud zůstane tvůrčí tandem stejný, můžeme se v budoucnu dočkat dalšího skvělého dílu.

95 %
foto/video: CinemArt © 2018

Mission: Impossible – Fallout
Akční / Dobrodružný / Thriller
USA, 2018, 147 min
Premiéra: 2. srpna 2018 CinemArt
Režie: Christopher McQuarrie
Scénář: Christopher McQuarrie
Kamera: Rob Hardy
Hudba: Lorne Balfe
Hrají: Tom Cruise, Rebecca Ferguson, Henry Cavill, Vanessa Kirby, Alec Baldwin, Simon Pegg, Sian Brooke, Sean Harris, Ving Rhames, Michelle Monaghan, Angela Bassett, Wes Bentley, Alix Bénézech, Joey Ansah, Caspar Phillipson, Velibor Topic, Gordon Alexander, Frederick Schmidt, Russ Bain, Grahame Fox