Preview | Searching – co očekávat od internetového dramatu?

Otec na internetu pátrá po svojí ztracené dceři. Thriller Searching byste si neměli nechat ujít. Odebrat z přátel, Ten co tě sleduje, The Den…, existuje spousta snímků, jejichž děj se odehrává na obrazovce počítače. Stejně tak bychom mohli jmenovat i mnoho špatných filmů s podobným námětem. Toho si byl velmi dobře vědom i režisérský nováček Aneesh Chaganty, když začal pracovat na snímku Searching. Podívejte se na trailer a přečtěte si naše preview.

Searching (foto: Sony)

Film vypráví o ztracené dívce, jejíž příběh je kompletně na plátně rozklíčován prostřednictvím obrazovky počítače. „Podívali jsme se na všechny tématicky podobné snímky, ale žádný z nich se nám nelíbil,“ vypráví s nadšením Chaganty. „Sice se cítím trochu zvláštně, když to takhle říkám, protože stejná produkční společnost, která stojí za snímkem Odebrat z přátel financovala i tenhle film…ale vem to čert!“

Když tvůrci zhlédli všechny dostupné snímky natočené na toto téma, posteskli si, jak málo se v nich pracuje s emocemi. Chagantyho a jeho scénáristu a produkčního partnera Seva Ohaniana pak napadla zajímavá myšlenka. Rozhodli se, že svůj snímek postaví na koláži vycházející z digitálních záznamů rodiny od narození první dcery až po předčasnou smrt matky, a to přímo ve webovém prostředí.
„Najednou nám došlo, že to jsou postavy a příběhy,“ říká Chaganty. „Od té chvíle bylo jasné, že náš film bude o světě, v němž je všechno propojeno, ale otce a dceru v něm nespojuje vůbec nic.“
Nešťastného otce Davida hraje John Cho ze Star Treku a jeho dceru Margot Kim herečka Michelle La. Když se Margot ztratí, David se ji snaží najít prostřednictvím internetu. Používá k tomu Facebook, FaceTime a další aplikace. Jeho hledání vyvrcholí něčím naprosto nečekaným. Víc už se ale od nás nedozvíte, protože každý spoiler by vám jen zkazil podzimní zážitek v kině.

Searching (foto: Sony)

Mohlo by se zdát, že smsky, googlování nebo hovory po Skype nebudou filmařsky dostatečně atraktivní. Ale i s tímhle si tvůrci dovedli poradit. Vytvořili si vlastní internetové kulisy, které jsou k nerozeznání od těch, do nichž se každý den přihlašujeme. “Chtěli jsme se vyvarovat verzi, kde bychom používali nějaký FaceSpace,“ směje se Ohanian. Aby se to povedlo, musela být každá stránka pečlivě přetvořena tak, jak vypadala mezi 11. – 13. květnem 2016. To jsou právě ty dny, během nichž se příběh odehrává. Pak to celé prošlo animací v After Effects, kde sám Chatangy provedl ručně každý pohyb kurzorem, aby vše ve výsledku vypadalo opravdu autenticky.

Výsledek mluví sám za sebe, film si letos vysloužil Cenu diváků na festivalu v Sundance.

John Cho na festivalu Sundance (foto: archiv)

Tvůrci už pracují na dalším filmu. Nový thriller Run bude vyprávět o matce a dceři a jejich vztahu plném zvratů. Bude to asi ta nejtemnější věc, kterou jsme doposud udělali,“ říká Chaganty. „Lidi se nás ptají, jestli i tam budou svou roli hrát technologie. V jednom okamžiku sice jedna z postav musí něco najít na internetu, ale ten nefunguje, takže ne. V tomto filmu technologie hrát hlavní roli nebudou.

Ale zpátky k očekávanému Searching. Na Slovensku se film objeví 13. září. V Česku jeho uvedení v kinech není vůbec jisté. Na nosičích ho má v plánu v tuto chvíli uvést Bontonfilm. K tomu by ale mělo dojít až začátkem příštího roku.

-red-
foto/video: Sony © 2018

%d blogerům se to líbí: