Recenze | Bumblebee je nejlepší z Transformers filmů

Tohle není šestka Transformerů, ale prequel předešlých filmů Michaela Baye. Pokud ale holdujete přepálené akci, výbuchům, šílené robotí choreografii a megalomanské Bayově filmařině, není Bumblebee asi úplně pro vás. Do rukou látku dostal Travis Knight a nutno říct že rozhodně uspěl. Servíruje nám pěkný rodinný film, který ti střízlivější diváci, jež mají rádi alespoň základní smysluplný příběh, rozhodně docení.

Bumblebee (foto: CinemArt)

Bumblebee je svým velitelem vyslán na planetu Zemi, aby připravil základnu pro Autoboty a Optima Prima. Decepticoni ale ve vesmíru po Autobotech pátrají. Osmnáctiletá Charlie najde na vrakovišti starého žlutého Wolkswagena Brouka. Netuší, že se do něj Bumblebee transformoval. Náhodou tak vzniká přátelství mladé dívky a robota, které nakonec přerůstá nakonec ve velkou akci na záchranu celé planety před hrozící robotí válkou.

Emoce víc než boje

Knight narozdíl od Baye umí na plátně vyprodukovat fungující emoce. Za sebou má skvělý animák Kubo a kouzelný meč a je evidentní, že ví co dělá. Pokud by totiž divák dostal další transformeří výplach, byl by to zřejmě pro celou sérii polibek smrti. To se naštěstí nestalo. Bitek a transformace je v tomhle filmu tak akorát a nechybí především smysl dávající příběh. Bumblebee je vlastně mix klasik všech klasik – E. T. Mimozemšťana nebo Číslo 5 žije s tím nejlepším, co se jinak dá z celé Bayovy série vytáhnout.

Bumblebee (foto: CinemArt)

Hailee Steinfeld je pohledná sympaťačka, která se na roli mladé outsiderky dobře hodí a se žlutým čmeláčím robotem jí to jde skvěle dohromady. Bumblebee narozdíl od celé předchozí série vládne dobrým scénářem. Postavy jsou dobře napsané, mají nějaký vývoj a vlastně záleží víc na lidech než na samotných strojích.

Osmdesátkový retro styl celému snímku propůjčuje sympatickou tvář. Takže walkman, kazety, oblečení i svět bez mobilů Bumblebeemu jenom prospívá. Trevor Knight je ale, jak už bylo řečeno především mistrem emocí. Přestože Bumblebeeho zdobí narozdíl od transformeřích megapatlanin i dost humoru, to hlavní přichází ve chvílích dojetí. Slzy tady nejsou vynuceny na divákovi za každou cenu. Je to prosté – jednoduše na vás funguje to, co se děje na plátně. A to je podstata dobrého filmu i smysluplně napsaného scénáře.

80
  • Scénář - 65%
    65
    70
  • Vizuál - 80%
    80
    70

Bumblebee (2018)

Příjemné překvapení pro svéprávné diváky. Obří franšíza Transformers šla v postatě od druhého dílu do kytek. Teď se objevil konečně film, na který se můžete podívat víc než jednou. Je to totiž příjemná podívaná, což se o přepálené sérii postižené Bayovým megalomanstvím říct rozhodně nedalo.

73 %
foto/video: CinemArt © 2018

Bumblebee
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi
USA, 2018, 113 min
Premiéra: 20. 12. 2018 CinemArt
Režie: Travis Knight
Scénář: Christina Hodson
Kamera: Enrique Chediak
Hudba: Dario Marianelli
Hrají: Hailee Steinfeld, John Cena, Jorge Lendeborg Jr., John Ortiz, Pamela Adlon, Jason Drucker, Dylan O’Brien, Justin Theroux, Angela Bassett, Stephen Schneider, Megyn Price, Peter Cullen, Grey Griffin, Kenneth Choi, Len Cariou, Steve Blum, Gracie Dzienny, Rachel Crow, Teresa Navarro, Abby Quinn, Vanessa Ross, Christian Hutcherson

1. Transformers jsou srdcovka a Bumblebee pro mě od začátku nejlepší postava. Tento film byl malinko jiný od předšlých ale těžko říct jestli lepší či ne. Jediné co mě mrzí že nedodrželi detaily z předchozích dílů. Nějak si nepamatuji že na Cybertronu byli autoboti barevní – to samé při přistání na zemi. A Optimus na konci filmu? Vždyť on měl přece přistát až poté, co Bumblebee vyslal sygnál… ale co, možná se mi to trochu plete. Každopádně za mě podařený filmeček ;-)

2. Transformers série od Baye je nejlepší, a nechápu ty lidi co říkají že je to blbost

3. Vladimíra 22.12.2018, 23:19

Bayovy Transformers filmy jsou super. Nechápu lidi co řeknou, že v tom nevidí spojitost a že jim to přijde jako pí*ovina.
    Ty filmy jsou originální, stále něco nového nad čím popřemýšlet a děj udržuje v napětí, jak to bude dál. Je pravda, že se Bay zaměřil více na akční scény, ale pořád tam jsou ty emoce náhlé zvraty událostí apod. Bumblebee je super, ale Bay v tom chybí. Přijde mi, že ten film není, tak procítěný. Poslední 5 díl nabral úplně nové obrátky, pokračování, krásně spojené s historií lidstva a otevřený konec no paráda. Je mi líto lidí co nedokážou pochytit ty úžasné detaily filmů Transformers potom akorát nadávají, jaký jsou to hovadiny, ale co už každému sedí něco jiného ?.