Recenze | Mrňouskové se vrací, je s nimi zábava i v džungli

Mrňouskové jsou osvěžující animovanou zábavou už od doby, kdy se objevili na televizní obrazovce v krátkých skečích. Ty dokázaly zaujmout nejen děti samotné, ale poměrně houfně i jejich rodiče. Mrňouskové tak mají docela slušnou fanouškovskou základnu a vznik už druhého celovečerního filmu tak rozhodně dává smysl. Kombinace reálně natočeného filmu, do kterého je 3D animace “vložena” funguje výtečně a podporuje tak celkový pocit stírání reality a fantazie. Mrňouskové 2: Daleko od domova jsou rozhodně skvělou volbou pro velikonoční víkend.

Mrňouskové 2: Daleko od domova (foto: Bioscop)

Kouzelná stylizovaná podívaná začíná v horské přírodě a kouzelném městečku. Hmyzí partička se ocitne v balírně malé továrničky na zeleninové konzervy. Jednotlivé krabice putují z Francie do celého světa a jedna z berušek do jedné nedopatřením spadne. Je zabalena a letadlem zaslána do Karibiku. Její souputnice je jí ale v patách a záchranná hmyzí mise může začít. Zapojí se do ní i šikovní mravenci, kteří se domlouvají hmyzí morseovkou (úžasná zábava!).

Tvůrci promyšleně zvířátka poslali do netypického prostředí a děj obohatili o exotické zástupce z dalekých zemí. Krom rudých útočných mravenců a poněkud psychedelického pavouka tady svou roli sehrávají i masožravé rostliny. Úžasný a až téměř avatarovský je rituál, kterým se místní berušky snaží oživit svou “kolegyni ze západní civilizace”. Je to opravdu úžasně natočený moment hodný velkofilmu a krom skvělého vizuálu doplněný i perfektní hudbou. A pozor nechybí ani napínavá scéna se žralokem a pirátskou lodí! Jak se tahle scéna do tohoto filmu dostala, neprozradím, ale je určitě jednou z nejzábavnějších. Stejně jako kulturní pavouk, který poslouchá z ipodu klasiku…

Pro znalce Mrňousků není překvapením, že se ve filmu nemluví. A to ani ve chvíli, kdy se na plátně objevují lidští herci. I když, ke komunikaci mezi hmyzími hrdiny samozřejmě dochází a kadence je to v některých momentech docela slušná. Často budí hodně zábavy, protože skřeky ve stylu jinak otravných Mimoňů tady fungují velmi přirozeně a nejsou jen infantilní omáčkou.

80
  • Scénář - 75%
    75
  • Animace - 100%
    100
    80
  • Střih - 75%
    75

Mrňouskové 2: Daleko od domova (2019)

Kombinace kvalitně natočeného filmu se skvělou výpravou a bezchybnou animací činí z Mrňousků 2 dokonalou zábavu pro celou rodinu. Ve srovnání s často přepálenými a ukecanými americkými animáky je to vítané osvěžení.

82 %
Alex Csorgo, Totalfilm.cz
foto/video: Bioscop © 2019