Recenze: Angry Birds ve filmu 2 – opeřená porce zábavy těsně před rozletem

Po úspěchu Angry Birds ve filmu se Ruďas, Žluťas a Bombas podruhé vrací na velké filmové plátno. Jejich nové dobrodružství je však zavede na nečekanou cestu. Ptačí ostrov se totiž musí spojit s dříve znepřáteleným Prasečím ostrovem, jelikož jsou oba ohrožovány ledovými projektily z dosud neznámého Orlího ostrova. Krom samotné bojové mise se Ruďas musí vypořádat ještě s tím, že jeho úhlavní nepřítel, vůdce prasat Leonard, je nyní jeho spojencem.

Angry Birds ve filmu 2 (foto: Falcon)

Název Angry Birds, neboli Rozhněvaní ptáci, je do značné míry zavádějící. Od přírody mírumilovné ptačí obyvatelstvo se totiž aktuálně nachází ve stavu až jakési extáze, jelikož se již nemusí obávat hrozby ze strany Prasečího ostrova. Velký podíl na tom má Ruďas, který s pomocí Žluťase a Bombase v původním filmu vítězoslavně zachránil prasaty ukradená vejce. Všichni ptáci nyní oslavují Ruďase jako hrdinu, což mu samozřejmě není proti peří. Ruďas se krom toho naučil ovládat svou vznětlivou povahu a jedinou památkou po jeho vzteku je jeho husté zachmuřené obočí. Krom toho ovšem Ptačímu ostrovu a potažmo i celému snímku vládnou pozitivní emoce.

Nenávistné pnutí, které doposud panovalo mezi Ptačím a Prasečím ostrovem Ruďas dokáže ještě nějak hodit za hlavu, a to především proto, že si v sobě nese vidinu toho, že nového nepřítele z Orlího ostrova zničí a bude opět veleben jako zachránce. Nicméně oříšek, který se mu ani v nejmenším nedaří rozklovnout, představuje Stříbrnka, nejnovější člen záchranného týmu. Nejen že logika a propracovanost Stříbrnčiných nápadů daleko přesahuje zbrklost a nedotaženost Ruďasových vůdčích manévrů, ale Stříbrnka navíc narušuje Ruďasovu auru velitele tím, že (oprávněně) vyzdvihuje fakt, že se jedná o týmovou práci.

Angry Birds ve filmu 2

Spíš pro děti

Krom Ruďasova sobeckého strachu o ztrátu prestiže a zdánlivě podlých, seč ve finále pochopitelných, pohnutek hlavní antagonistky Zety z Orlího ostrova film pulzuje pozitivním nábojem. A pokud už se nějaký ten náznak negativnějších pocitů objeví, scénář jím zatočí velice zjednodušeným způsobem. Přeci jen zde nesledujeme žádné drama, ale záležitost primárně určenou pro dětské publikum. A právě skrz tuto perspektivu je potřeba Angry Birds vnímat. Tento snímek totiž neodpovídá, a v jádru se o to ani nesnaží, dvojímu záběru např. pixarovských filmů, které dokážou naráz fungovat jako zábava pro děti a zároveň jako plnohodnotná podívaná pro dospělé. Angry Birds vše podřizují dětskému vnímání, a proto se scénář zdráhá většího emočního hloubání a většinu scén plní infantilními, ovšem ne nutně nepovedenými, vtípky.

I přesto se zde ovšem zábavné scény pro dospělé najdou, na čemž se nemalou měrou podílí i seznam dobře známých pop songů vložených do filmu. Za všechny uveďme např. All By Myself reflektující osamělost Ruďase, Lovin‘ You podkreslující milostné vzplanutí, nebo Space Oddity doprovázející opuštění zemské sféry. Implementace těchto písní je pro ty, kteří je znají a ví, o čem se v nich zpívá, přímo k popukání.

Angry Birds ve filmu 2

Dobrý překlad

Složení hlavních postav je dostatečně pestré a jejich interakce funguje na výbornou – a to už jak v originále, tak i českém dabingu, který si dobře vyhrál s překladem, aby případné reference přiblížil českému publiku. Jednotliví herci, jako např. Petr Rychlý (Ruďas), Jan Dolanský (Žluťas) či Roman Štabrňák (Bombas), přesně akcentují právě ty aspekty jejich postav, které jsou důležité k fungování příběhu jako celku.

Angry Birds ve filmu 2

Ač jsou všechny hlavní postavy dostatečně zajímavé, film si pro sebe tak trochu krade trio ptáčat přezdívaných písklata. Svým pátráním po zmizelých vejcích vytvářejí velice zábavnou a odlehčenou vedlejší dějovou linku. V podstatě zde fungují jako veverka Scrat v Době ledové, jež byla tou nejpovedenější částí celého snímku (tedy alespoň do té doby, než všemožná pokračování její zub vtipu lehce obrousila). Nezbývá než doufat, že v případě dalších dílů Angry Birds nebudou písklata chybět, protože jejich ochmýřená roztomilost přináší lehký nadstandard.

Angry Birds ve filmu 2 není sice takovou bombou, aby peří z plátna lítalo, avšak pošimrá nejednu bránici, a to především u dětských diváků. Po všech stránkách se jedná o dotaženější a zdařilejší dílo než původní film z roku 2016. I přesto, že obyvatelé Ptačího ostrova postrádají schopnost létat, Angry Birds jako filmová série má k rozletu dobře nakročeno. Pokud si Angry Birds udrží vzestupnou tendenci a přijdou i se třetím pokračováním, pak nebude třeba váhat a vydat se s nimi na společný let. Nyní se ještě nacházejí na startovní čáře, téměř zcela připraveni se rozlétnout.

• Režie - 60%
    60
  • Scénář - 55%
    55
  • Animace - 80%
    80
    70
  • Dabing - 65%
    65

Angry Birds ve filmu 2 (2019)

Angry Birds ve filmu 2 napravuje lehce nedotažený dojem z původního snímku z roku 2016. Toto pokračování se sice nezařadí mezi nejlepší animáky, avšak zdá se, že našlo správnou cestu, po které se má vydat. Zaměřuje se tak především na dětské publikum a v tomto ohledu mu to vychází na výbornou. I přes lehké nedostatky film potěší zdařilým soundtrackem, výbornou animací a rozkošnou trojicí ptáčat ve vedlejších rolích. Navzdory svému názvu pak místo vzteku kreslí úsměv na tváři. A přesně o to jde u animovaných filmů pro děti především.

66 %
foto/video: Falcon © 2019

Angry Birds ve filmu 2