Recenze: Dvojka Ledového království hraje na vážnější notu

Je to tady. Po šesti letech se vrátilo něco, co je pro jedné obrovskou odměnou (děti) a pro jiné trestem nejvyšším (rodiče). Samozřejmě je tento úvod do určité míry nadsázkou, ale Ledové království se před lety stalo neočekávaným fenoménem, které jedni milují a druzí zatracují (zejména pak unavené matky, jejichž závislé ratolesti si pouští první díl pořád dokola). Popularita značky FROZEN poslední roky neklesala. Studio Disney ji šikovně podporovalo špičkovým globálním marketingem a v mezičase také dvěma krátkými filmy. Nyní do kin vstupuje plnohodnotné pokračování.

Ledové království II (foto: Falcon)

Elsa vládne Arendellu, Anna je po jejím boku. Nechybí tu Kristoff se Svenem a pochopitelně ani bláznivý sněhulák Olaf. Všechno je zalité sluncem, dokud Elsa neuslyší vábivý hlas. Vydá se za ním a probudí čtyři přírodní živly. Ty začnou ohrožovat arendellské království, kterému hrozí zánik. Naši čtyři hrdinové v čele s Elsou se vydávají do kouzelného lesa, aby zjistili původ tajemného hlasu a zachránili svoje království.

Dospělejší dvojka

Tvůrčí duo Chris Buck a Jennifer Lee si s plnohodnotným pokračováním dali opravdu na čas a vyplatilo se to. Nejdůležitější na pokračování je příběh. A na scénáři je vidět, že mu byla věnována náležitá péče. Leccos z jedničky je v novince rozvedeno a pochopeno. Zejména postava Elsy a původ její kouzelné moci se autorům velmi umně a jednoduše podařilo osvětlit. Z pokračování už od počátku stopáže dýchá snaha dvojku přiblížit větším dětem. Je dospělejší a temnější. Ale vážné chvilky opět zdařile vyvažuje Kristoff se svým sobem Svenem a zejména neřízená střela jménem Olaf.
Stejně jako v jedničce tíhu odpovědnosti na svých bedrech nese královna Elsa. A stejně jako v jedničce i tady nakonec otěže a zásadní roli převezme ve finále její sestra Anna.

Ledové království II (foto: Falcon)

Ledové království II patří kvalitou animace k lehčímu nadprůměru produkce, kterou Disney v současnosti dokáže vyprodukovat. Příjemně překvapit a vytvořit wow efekt umí hlavně v lyričtějších momentech, kdy se animace stává hravou a efektnější může být třeba ve 3D verzi filmu.

Ledové království II (foto: Falcon)

Zásadní písničky

Zásadní roli hrají v Ledovém království opět písničky (české texty opět od Pavla Cmírala), tady jsou minimálně dvě dobře zapamatovatelné. Hlavní song Do neznáma dál, který v české verzi zpívá Monika Absolonová, jsme slyšeli už v trailerech a pravděpodobně se časem dostane na špičky celosvětových hitparád. Za zmínku stojí také Kristoffova píseň, se kterou si skvěle poradil český dabér Miloslav König. Ostřílený muzikálový herec zaujme špičkovou prací s hlasem a bezchybnou interpretací.

Tvůrčí tým českého znění – Monika Absolonová, Tereza Martinková a hudební režisér Ondřej Izdný (foto: Totalfilm)

Velmi se povedly i české dialogy vycházející z výtečného překladu. Standardně skvělé jsou samozřejmě Andrea Elsnerová (dabing) a Monika Absolonová (zpěv) v roli Elsy. Tereza Martinková princeznu Annu mluví i zpívá a její osvěžující výkon diváky nezklame. Vrátil se i spolehlivý Václav Kopta v roli nezbednéého Olafa. Absolutní hvězdou českého znění Ledového království II je ale už zmíněný Miloslav König.

Proč nemá Elsa prince?

Asi správně tušíte, že i když je filmové pokračování o poznání temnější, nakonec všechno dobře dopadne. Ale je tu ještě jedna otázka, kterou bychom si měli položit. Proč si pro Elsu opět nepřišel žádný princ? U Anny a Kristoffa se schyluje ke svatbě. A Elsa je přece starší a navíc je královna! Tak jak to tedy je? Cítí se snad arendellská královna jako Emma Watson? “Hermiona” totiž před nedávnem prohlásila, že je šťastnou partnerkou sama sebe. Ne je to jinak.
Elsa je totiž na holky a jako taková se možná dočká svojí lásky v dalším pokračování. V kouzelném lese je divošek dost. Minimálně jedno téma pro Ledové království III je určitě na bucket listu scenáristů.
    70
  • Scénář - 65%
    65
  • Český dabing - 75%
    75
  • České verze písní - 80%
    80
  • Hudba - 90%
    90

Ledové království II (2019)

Pokračování, které rozvíjí první díl a nepůsobí jako nastavovaná kaše. A to je úplně nejdůležitější. Fanoušci dostanou plnohodnotnou dávku obou princezen na zlatém podnose. A budou se možná i trochu bát. Ale hlavně si užijí chytlavé písničky a slušnou dávku humoru.

76 %

foto/video: Falcon, Disney © 2019

Ledové království II