Recenze: Pokračování Jumanji nepřináší žádnou revoluci, je to dobře

V roce 2017 se v kinech objevilo nové Jumanji. Robin Williams před lety ve fantasy klasice Jumanji zmizel na 26 let díky deskové hře. Jumanji: Vítejte v džungli přineslo evoluci. Z deskové hry se stala herní konzole a do džungle vyrazila čtyřka zábavných avatarů v podání Dwayna Johnsona, Jacka Blacka, Kevina Harta a Karen Gillian. Ačkoliv filmu diváci ani kritici po oznámení produkce moc nevěřili, výsledek překvapil všechny – kvalitou i úspěchem. Tržby celosvětově dosáhly téměř miliardy dolarů. Na základě obřího úspěchu studio téměř okamžitě začalo s přípravou na další díl. Dočkali jsme se po dvou letech. Jumanji: Další level nabízí nové zajímavé nápady a světy a zároveň neustupuje z cesty nastoupené v prvním díle. Jednoduše proto, že skvěle fungovala.

Jumanji: Další level (foto: Falcon)

Parta spolužáků se už rozeběhla na studia do světa, herní konzole je zničená a zdá se, že jediným nespokojencem je Spencer. Po dobrodružství v Jumanji se mu zasteskne a chce opět zažít ten skvělý pocit “být Hořanem Bravestonem”. Posbírá rozmlácené kousky konzole, opraví ji a opět zmizí ve světě Jumanji. Kamarád se Bettany, Martě a Chláďovi neozývá a tak se trojice kamarádů vydá hledat ho do domu jeho dědečka, kde Spencer žije. Tam je ale jen dědeček (Danny DeVito) a jeho kamarád (Danny Glover). Když trojici starostlivých kamarádů docvakne, že Spencer zmizel zpátky ve hře, rozhodnou se do Jumanji vydat zpátky a Spencera vysvobodit. Netuší ale, že s sebou berou i jeho dědečka s kamarádem…

Jumanji: Další level především vrací divákům to, co dostali v jedničce. Od začátku až do konce neutuchající zábavu, bláznivé momenty a teď ještě navíc další herní prostředí. V džungli už teď avataři tráví minimum času. Děj se přesouvá do pouště mezi horské masivy. Obohacení charakterů o ostříleného Devita a Glovera navíc dává hercům možnosti vtipně předvést schopnosti parodovat notoricky známé legendární herce. A nutno uznat, že Dwayne Johnson to jako DeVitto zvládá bravurně. U Kevina Harta je tato schopnost evidentně nižší a narazila na jeho limity. Ale i tak se jeho pomalá mluva dá považovat za projev důchodce, i když to začíná být po chvilce docela únavné.
Akce je opět střídána vtipným hláškováním. Je tu několik nových osvěžujících nápadů – dokonce lze i v rámci hry změnit avatara. Hráči tak mohou mezi sebou libovolně měnit těla a to dává možnost gagy ještě víc rozvíjet.

Jumanji: Další level (foto: Falcon)

70
    60
    80
    80
  • Vizuál - 75%
    75

Jumanji: Další level (2019)

Nová prostředí, víc postav, ale stále stejný funkční rámec. Režisér Jake Kasdan se nesnažil nic razantně měnit. Když divák v kině dostane přesně to, pro co si došel, je to ideální výsledek.

73 %
foto/video: Falcon, Sony, Columbia © 2019

Jumanji: Další level
Jumanji: The Next Level
Akční / Dobrodružný / Komedie / Fantasy
USA, 2019, 123 min
Premiéra: 5. 12. 2019 Falcon
Režie: Jake Kasdan
Scénář: Jeff Pinkner, Scott Rosenberg
Kamera: Gyula Pados
Hudba: Henry Jackman
Hrají: Dwayne Johnson, Karen Gillan, Jack Black, Kevin Hart, Awkwafina, Danny DeVito, Danny Glover, Ser’Darius Blain, Alex Wolff, Madison Iseman, Morgan Turner, Charles Green, Massi Furlan, Nick Jonas, Dania Ramirez