Cinergy přinese online přednášku s prestižním kameramanem Larse von Triera

V rámci projektu Cinergy, který přináší přednášky se zajímavými filmovými tvůrci je na úterý 8. prosince přichystána online přednáška s kameramanem Manuelem Albertem Clarem, který se mimo jiné podílel na Trierových filmech Melancholie, Nymfomanka a Jack staví dům, nebo na filmu Naděje Marie Sødahl (nedávno jsme přinesli rozhovor s režisérkou filmu). Akce se uskuteční na platformě Moje kino LIVE. O den později, ve středu 9. prosince, se zde jako doprovodný program k přednášce bude promítat film Jack staví dům. 

Melancholie

V rámci jedinečné přednášky se dozvíme, jak se tvoří jedinečný vizuální styl filmů Larse von Triera. Z úst dánsko-chilského kameramana zazní i další postřehy z jeho doposud impozantní kameramanské kariéry. Přednáška se uskuteční v angličtině bež překladu a vstupenky můžete zakoupit zde: https://bit.ly/cinergy_claro_tickets
Claro se narodil v Santiagu de Chile v roce 1970. Jeho rodina se přestěhovala do Kodaně, když mu bylo pouhých 7 let. Vystudoval fotografii na milánském Istituto Europeo di Design v roce 1994, a poté pracoval jako pomocný fotograf v Miláně, v New Yorku a v Kodani. A roku 1997 se v ní zapsal také ke studiu na Dánské filmové škole. Claro byl tehdy silně ovlivněn filmovým hnutím „Dogma 95“ a rychle si tak našel svůj styl, což mu otevřelo dveře do filmového průmyslu.

Kameraman Manuel Albert Claro

Jeho druhým celovečerním filmem, na kterém pracoval, byl snímek Rekonstrukce (2003) režiséra Christoffera Boea, která v roce 2003 vyhrála cenu Camera d’Or na filmovém festivalu v Cannes. O dva roky později natočil film Dark Horse režiséra Dagura Káriho, který měl premiéru v Un Certain Regard v Cannes. Manuel pracoval s Von Trierem téměř ve všech jeho hlavních filmech počínaje psychologickým dramatem Melancholia z roku 2011.

“Mým cílem je vytvářet obrázky, které jsou zamilované do příběhu, a nikoliv samy do sebe,” řekl Claro pro Idol Magazine a dodal, že jeho profesionálním vzorem je Harris Savides.

Manuel Alberto Claro posunul technické i narativní hranice nejen v Trierově dvojdílném filmu Nymfomanka, ale i v jejich poslední spolupráci nesoucí název Jack staví dům. Film, který zachycuje vzrušující kombinaci naturalismu s exkurzemi do alternativních obrazů reality. V roce 2015 spolupracoval Manuel Alberto Claro s dalším kontroverzním režisérem – Amatem Escalante a to konkrétněji na filmu Divý kraj. Manuelova dosavadní filmografie je ohromující ukázkou jeho flexibility, obrazotvornosti a silného řemeslného zpracování.

%d blogerům se to líbí: