Nepřehlédněte

Bridgertonovi: Nejúspěšnější seriál Netflixu provokuje i baví (recenze)

Nový seriál Bridgerton se po uvedení setkal s mnoha různými a často velmi protichůdnými reakcemi. Jedny pobavil, druhé šokoval a třetí jej nemohou vystát. Ale i přes všechny tyto rozporuplné názory seriál pokořil všechny dosavadní výsledky předešlých hitů Netflixu. Za prvních 28 dní se na něj podívalo přes 82 milionů domácností. V naší recenzi se podíváme, v čem tkví jeho úspěch.

Bridgertonovi (foto: Netflix)

Příběh se odehrává na počátku 19. století v prostředí anglosaské aristokracie. Dívky tehdy toužily po tom najít správnou partii a zajistit tak svou rodinu. Toto je případ i mladičké debutantky Daphne. Ta však netouží pouze po výhodné partii, ale také sňatku z lásky. V obležení nechtěných nápadníků uzavře Daphne smlouvu s pohledným vévodou z Hastingsu. Předstírají vzájemné zalíbení. Ona se díky tomu stává středem zájmu mnoha mužů a vévoda nemusí čelit tlaku ze stran matek, které si jej vyhlídly jako vhodnou partii pro své dcery.  Je však vzájemné zalíbení možné pouze předstírat?

Pohádka pro dospělé

Po vypravěčské stránce se o žádný zázrak nejedná. Bridgerton je pohádka a téměř každému je po prvním díle jasné, že příběh nemůže skončit špatně. Není ale právě prostota a nenáročnost příběhu to, díky čemu má seriál takový úspěch? Rok 2020 byl pro mnohé z nás náročný a vyhlídky do budoucnosti stále nejsou nejrůžovější. Netflix s Bridgertonem přišel v tu správnou chvíli.  Poskytuje skvělý únik od reality a v žánru oddechových romantických sérií funguje skvěle.

Bridgertonovi (foto: Netflix)

Seriál je založen na dobových románech Julie Quinnové. Jeho tvorby se ujal Chris Van Dusen a za produkcí seriálu stojí Shonda Rhimes, z jejíž dílny pochází scénáře k filmu Deník princezny nebo seriálu Chirurgové. Rhimes je Afroameričanka a do seriálu obsadila některé herce tmavé pleti. Na tom by nebylo vůbec nic špatného, ale pokud od seriálu očekáváte historickou věrohodnost, tak vás barva pleti královny Charlotte překvapí. Obsazení herečky s africkými kořeny v roli královny může totiž působit lehce násilně. Seriál si však na historickou opravdovost nehraje a když se na plese může tančit na předělávky současných hitů od Billie Eilish či Taylor Swift, proč by anglická šlechta nemohla být vyobrazena s tmavou pletí? Možná ještě více šokující, než herecké obsazení je množství erotických scén, které se v sérii objevují.

Vizuál a kostýmní provedení seriálu je velmi povedené, ačkoliv pochybuji, že některé z použitých rób by dámy v 19. století doopravdy nosily. Seriál je třeba brát s nadsázkou a mnohé od něj neočekávat. Pokud však toužíte po nenáročném a pohodovém binge watchingu, je Bridgerton ideální volbou.

• Režie - 60%
    60
    60
  • Herci - 65%
    65
  • Hudba - 65%
    65
  • Kamera - 60%
    60

Bridgertonovi (2020)

Bridgerton je prostá historická fikce. Nelze od něj očekávat historickou věrohodnost, složitý příběh či hlubokou psychologii postav. Divákům však poskytuje možnost úniku od reality v době, kdy je to více než potřeba.

62 %
Kateřina Slavíková, Totalfilm.cz
foto/video: Netflix © 2020, 2021

Bridgertonovi
Bridgerton
Drama / Romantický
USA, 2020, 8 h 10 min (Minutáž: 57–73 min)
Premiéra: 25. 12. 2020 Netflix
Tvůrci: Chris Van Dusen
Režie: Sheree Folkson, Julie Anne Robinson, Tom Verica
Scénář: Chris Van Dusen, Joy C. Mitchell, Sarah Dollard, Janet Lin
Kamera: Jeff Jur, Jake Polonsky, Philipp Blaubach
Hudba: Kris Bowers
Hrají: Julie Andrews (hlas), Harriet Cains, Bessie Carter, Florence Hunt, Ben Miller, Luke Thompson, Joanna Bobin, Jessica Madsen, Molly McGlynn, Jason Barnett, Kathryn Drysdale, Ruby Stokes, Adjoa Andoh, Jonathan Bailey, Ruby Barker, Sabrina Bartlett, Nicola Coughlan, Phoebe Dynevor, Ruth Gemmell, Claudia Jessie, Luke Newton, Rege-Jean Page, Golda Rosheuvel, Polly Walker, Frank Blake, Martins Imhangbe, Will Tilston, Julian Ovenden, Hugh Sachs, Lorraine Ashbourne, Geraldine Alexander, Ned Porteous, Sandra Teles, Freddie Stroma, Jamie Beamish, Simon Lennon, Richard Pepple, Caroline Quentin, Amerjit Deu, Paul Herzberg, Letty Thomas, Anand Desai-Barochia, Michael Culkin, Amy Beth Hayes, Lorn Macdonald, Pippa Haywood