Recenze: Blboučká Wonder Woman 1984 do kin opravdu nemusí

Na tuzemské HBO GO se dostává po zhruba čtyřech měsících od amerického VoD uvedení pokračování komiksové Wonder Woman, tentokrát situované do 80. let. Co mohlo být příjemným nadechnutím ve vyprahlém blockbusterovém bezčasí se bohužel ukazuje být jen dalším závanem klasické DCčkové přepálenosti a unylosti.

Wonder Woman 1984 (foto: Warner Bros.)

Původní Wonder Woman z roku 2017 byla na poměry jinak velmi nepovedeného filmového univerza adaptací komiksů DC nadprůměrnou podívanou, která však přesto působila po stránce triků, scénáře i hereckých výkonů poněkud béčkově. Relativní komerční úspěch a smířlivé recenze přiměly Warnery přiklepnout chystaný druhý díl opět režisérce Patty Jenkins a jako komerční lákadlo se tvůrci rozhodli pokračování příběhu superhrdinské Amazonky Diany s tváří Gal Gadot situovat do stále frčících retro kulis 80. let. Navzdory jistému opisování stylu konkurenčního marvelovského Ragnaroku pak trailer na WW84 s kulervoucím remixem fantastické skladby Blue Monday od New Order sice fungoval na výbornou, bohužel film samotný však trpí přesně těmi stokrát viděnými, zmíněnými neduhy, které táhnou dolů všechny ostatní filmy série.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Blbounký příběh[/pullquote]Příběh je od začátku do konce naprosto blbounký, ať už jde o internetem dlouze probíraný návrat Chrise Pinea, který lze po pouhých pěti minutách vymyslet logičtěji a méně násilně, nebo veškeré dění ohledně ústředního MacGuffinu. Kámen plnící při tělesném kontaktu veškeré tužby a sny a trumpovsky maniakální, notně přehrávající Pedro Pascal, který jej zneužívá k plnění svých ambicí, jsou přesně tak pitomou hnací silou příběhu, jak se jeví na papíře. O rozřešení celého konfliktu a celém zjevení ohavně digitální záporačky Cheetah a její povinné závěrečné fackovačce s hlavní hrdinkou nemluvě.

[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Špatná režisérka[/pullquote]Je to velká škoda, protože několik momentů ve filmu ukazuje, že potenciál látky v sobě zábavnou a bombastickou komiksárnu jistě skrývá. Ten však bohužel zůstane neodkryt, pokud Warneři nevymění se třetím dílem režiséra. Patty Jenkins bohužel absolutně nezvládá akční scény a její práce s postavami je přinejlepším průměrná. Fandové Star Wars s vědomím, že první další plánovaný celovečerák z jejich universa bude točit právě ona, tak po právu nemají úplně lehké spaní.

• 40%
    Režie - 40%
  • 30%
    Scénář - 30%
  • 50%
    Herci - 50%
  • 40%
    Triky, CGI - 40%
  • 70%
    Kamera - 70%
  • 70%
    Hudba - 70%
50%

Wonder Woman 1984

Wonder Woman má přesně tak hloupý scénář, ošklivé triky a chabé příběhové vedení, jako její první díl, Aquaman nebo Batman vs. Superman. Dřímající potenciál byl vyplýtván na zcela blbý blockbuster, což je určitě škoda. Stranou CGI, audiovizuálně je Wonder Woman 1984 fajn podívanou, ale tři svěží příběhové momenty za mamutích a zcela úmorných 155 minut stopáže je opravdu žalostně málo – tím spíš, je-li jedním z nich internetové meme s Pedrem Pascalem.

foto/video: Warner Bros., Vertical Entertainment © 2021

Wonder Woman 1984
Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi
USA, 2020, 151 min
Premiéra: 15. 4. 2021 HBO GO
Režie: Patty Jenkins
Předloha: William Moulton Marston (komiks)
Scénář: Patty Jenkins, Geoff Johns, Dave Callaham
Kamera: Matthew Jensen
Hudba: Hans Zimmer
Hrají: Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig, Pedro Pascal, Robin Wright, Connie Nielsen, Lilly Aspell, Amr Waked, Kristoffer Polaha, Natasha Rothwell, Ravi Patel, Oliver Cotton, Lucian Perez, Gabriella Wilde, Kelvin Yu, Stuart Milligan, Ed Birch, Lynda Carter, Doutzen Kroes, Jessie Graff, Lyon Beckwith, Brandon Thane Wilson, Oakley Bull, Mike D. Anderson, Susan Smythe, Mitch Holson, Spencer Trinwith, Caroline Coleman, Asim Chaudhry, Danny Morgan, Philip Philmar, Peter Brooke, Jonathan Ajayi, Avi Rothman, Belinda Mayne, Bruce Mackinnon, Patrick Lyster, Vincent Jerome, Akie Kotabe, Gabriel Constantin, Mish Boyko, Constantine Gregory, Mike Sengelow, Sarah Barlondo, Tony Zarouel, Jaron Varsano, Victoria Broom, Colin Stinton, Chris Silcox