Streamovací služby lijí do obsahu miliardy, předplatitelé se přelévají

Koronavirus přesunul velkou část divácké pozornosti na domácí obrazovky, kde ve velké míře setrvají i po opětovném otevření pro kinematografii zcela nezastupitelných sálů se stříbrných plátnem. Nejrůznější streamovací služby se každopádně nebojí za svůj obsah utratit zcela bezprecedentní částky.

Tento týden jsme se tak mohli dočíst třeba, že nekorunovaný vítěz celé pandemie, Netflix, do svých původních filmů a seriálů za poslední rok nalila neuvěřitelných 17 miliard. To je zhruba o třetinu víc, než předloni a do budoucna dle analytiků bude částka jen stoupat.

Taktika Netflixu pro udržení pozice na trhu bylo připomínat bohatý, nevyčerpatelný bufet produktů dost rozličné kvality, kde konzument musí mít na výběr mastný popcorn, tak delikátní umění; přesto však službě poměrně alarmující rychlostí dle aktuálních zpráv ubývají předplatitelé a jeho akcie spadly o 10 %. Netflix zhoršující se čísla svaluje na pandemická omezení natáčení, komplikující tvorbu kvalitního obsahu. Na vině však bude spíš rostoucí konkurence dalších služeb a bude zajímavé sledovat, jak s trhem zamávají pokračování hitů, jako je Zaklínač, Stranger Things nebo Cobra Kai.

Slušných 11 miliard zaplatil za obsah Amazon, který zazářil zejména komiksovou satirou The Boys, zároveň ale připravuje třeba i Pána prstenů, nejdražší seriál historie a gigantický projekt, jehož první série vyšla na neskutečných 465 milionů. To je cifra srovnatelná s trikovými velkofilmy a asi čtyřikrát víc, než běžně stála Hra o trůny.

Disney+ nabízí originálního obsahu podstatně méně než Netflix, minimálně co do vizuální kvality si však jeho seriály však drží nespornou a s kinofilmy srovnatelnou audiovizuální kvalitu. Ten pro srovnání utratil za rok okolo osmi miliardZajímavou velmi čerstvou novinkou pak je, že na Disney+ se kromě spousty originálního obsahu objeví i filmy z produkce Sony Pictures, které před pouhými pár dny  podobnou dohodu uzavřeli s Netflixem. Spider-Man a třeba hrdinové z Jumanji se tak brzy budou prohánět po obou službách a Sony z nevýhody absence vlastní služby vytvořila značnou výhodu a flexibilitu pohybu na vícero kolbištích.

Rozpočtový benjamínek Apple se pak plácá někdy na šesti miliardách. Zajímavého obsahu, jako je ambiciózní drama Cherry s Tomem Hollandem nebo fantastická animovaná pohádka Vlkochodci však jsou příslibem, že služba se teprve rozjíždí a do budoucna s ní bude třeba počítat.

připravil: Martin Mažári, Totalfilm.cz

%d blogerům se to líbí: