Recenze: V zajetí – Když se z mateřské lásky stane smrtící hrozba

Mateřské lásce se nedá uniknout. Z bezpečného přístavu lásky se ale někdy může stát smrtící hrozba, mladá dívka Chloe o tom ví své. Má celou řadu zdravotních problémů a vyrůstá o samotě v úplné izolaci jen se svou milující mámou, které nikdo nemůže upřít nekonečnou snahu chránit svou dceru. Chloe je připoutána k invalidnímu vozíku, z ocelově pevného mateřského objetí musí ale za každou cenu utéct, když se s blížícím se odchodem na vysokou začnou vynořovat stále děsivější tajemství. Realita je totiž strašnější, než by si kdy dovedla představit.

Sarah Paulson ve filmu V zajetí

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Stačí jen máma[/pullquote]Některé horory k vašemu zajetí potřebují démony, některým postačí vaše máma. Z poměrně nenápadného mysteriózního thrilleru (pojmenovaného v originálu prostým Run), který se v záplavě nových kinopremiér trochu krčí, se vyklubala zajímavá žánrovka, která připomene ty lepší kousky od M. Night Shyamalana a místy dokonce působí svou paranoidní atmosférou až hitchcockovsky. V zajetí je ve své zápletce točící se okolo takzvaného Münchhausenova syndromu tak akorát intenzivní, aby nepřepadla přes tenkou hranici nechtěné absurdity, byť je pravda, že tomu mnoho nechybělo – zejména v posledních vteřinách filmu.

Co na tom, že zvrat není příliš šokující, protože protřelejší divák ho odhalí někdy v první třetině, když se filmu daří vás pořádně napnout a sympatické hlavní hrdince zejména v polovině filmu fakt pevně držet palce. Na tom má zásluhu kromě tradičně správně démonické Sarah Paulson hlavně debutantka Kiera Allen, která ke svému životu potřebuje invalidní vozík i ve skutečnosti. I v rámci žánru zapamatováníhodné scény, jako je plazení při úprku přes střechu, tak jsou o to působivější a její fyzické vypětí uvěřitelnější.

• 65%
    Režie - 65%
  • 65%
    Scénář - 65%
  • 65%
    Kamera - 65%
  • 60%
    Hudba - 60%
  • 70%
    Herci - 70%
65%

V zajetí (USA, 2020)

V zajetí není žánrovou revolucí, ale byla by škoda, kdyby v bohaté nabídce aktuálních kinopremiér tento napínavý, řemeslně zdařilý a šikovně vystavěný thriller s výbornými dvěma herečkami v hlavních rolích zapadl.

foto/video: Bontonfilm © 2021

V zajetí
Run