Recenze: Croodsovi se vrací, protože “všude dobře, v jeskyni nejlíp!”

Za to, že jsou Croodsovi trochu zaostalí, může nepochybně táta Grug. Ten se držel hesla „Všude dobře, v jeskyni nejlíp“ a bránil jim tak v osobním rozvoji. Když konečně překonali strach a Grugův odpor, zjistili Croodsovi, že svět může být báječným místem k životu, když máte kliku a narazíte na nějaký ten úrodný a bezpečný plácek. Po mnoha našlapaných kilometrech a řadě příjemných i nepříjemných zážitků Croodsovi takové místo našli. Mělo jen jednu nevýhodu. Žila na něm jiná rodina – Lepšíkovi. Už jejich příjmení napovídá, že jsou na trochu jiné civilizační úrovni než viditelně zaostalí Croodsovi. Z historie víme, že když na sebe narazí různě vyspělé civilizace, nevyhnutelně to mezi nimi začne skřípat. A skřípe to i mezi Croodsovými a Lepšíkovými a je to slyšet na míle daleko.

Croodsovi (foto: CinemArt)

Nehledě na to, jak Vin Diesel zdiskreditoval vše související se slovem „rodina,“ jsou to právě její hodnoty, které ženou kupředu děj nového animáku z dílny DreamWorks. Sympatické je, že v Novém věku se bez problémů orientuje i divák jedničkou nepolíbený – postavy jsou mu svižně a efektně představeny během prvních několika minut a pak už se stačí vézt na vlně pádící zápletky, která sice někde před koncem trochu ztratí tempo, nudit se ale jako doprovod svých ratolestí nestihnete. Díky motivům, jako je rodičovská obava z odletu ptáčat z hnízda nebo naopak soužení pod dohledem přísného tchána, si své v Croodsových najdou diváci všech generací.

Moderní rodinka

Asi nejzábavnějšími gagy dvojky Croodsových jsou ty, kdy pravěká rodinka supluje přírodními proprietami moderní vymoženosti, jako je televize nebo motorka. Při všem tom stylizovaném blbnutí si ale film najde i chvíle na nenásilná ponaučení, jako je přikovanost dětí k nejrůznějším obrazovkám nebo znásilňování přírody ve jménu lidského pokroku. Veškeré moralizování ale probíhá pod povrchem a humornou formou, rozhodně nejde o mravokárnou agitku.

Animace je jaksepatří bláznivá a přepálená, přičemž svou vizuální divokostí v některých pasážích připomene Lego příběh nebo nedávnou Rodinu na baterky. Tradičně profesionálně pošéfovaný pak je i český dabing, kde původního Ryana Reynoldse nebo Nicholase Cage nahrazují povědomé hlasy Filipa Blažka nebo Bohdana Tůmy.

• Režie - 60%
    60
    70