Recenze: Když do kina, tak jedině na Terezu

Do kin vstupuje nová romantická komedie Jedině Tereza. Komedií v tomto žánru u nás každým rokem vzniká víc a víc. Stává se tedy čím dál těžší přijít s originálním nápadem, který zároveň nebude působit afektovaně. Komedie Jedině Tereza si na nic nehraje a nabízí divákovi přesně to, co od takového filmu očekávat lze – kvalitní romantickou komedii bez pitvořivých herců, naivní hlavní hrdinky a stokrát ohraných milostných hlášek.

Jedině Tereza (foto: Luminar Film)

Jedině Tereza představuje divákům milostnou dvojici Tomáše (Igor Orozovič) a Terezu (Veronika Khek Kubařová). Ti se spolu právě nastěhovali do Prahy. Tomáš získal práci televizního moderátora počasí a Tereza se snaží rozjet podnik s ručně šitými botami. Vše se však změní ve chvíli, kdy Tereza přistihne polonahého Tomáše v šatně s krásnou televizní moderátorkou (Emma Smetana). Nevhodně působící situaci si nenechá vysvětlit a Tomáše razantně odstřihává ze svého života. Protože se Tomášovi s Terezou nedaří normálně promluvit, rozhoduje se Tomáš poslechnout radu svého kamaráda Karla (Matouš Ruml). Ten má jako velký filmový znalec jediné řešení – získat Terezu zpět pomocí velkého, jako z filmu vystřihnutého, romantického gesta. Tomáš však zjišťuje, že filmové scénáře se do reálného života aplikovat nedají. Zvláště pokud se do nich míchá excentrický Karel, svérázná a vůči mužům cynická tchýně Hana (Lenka Vlasáková) či o Terezu se zajímající fotograf Martin (David Matásek).

Romantický nadstandard

Jedině Tereza není revolučním snímkem a její děj se může zdát poměrně jednoduchý a předvídatelný. To však nemění nic na tom, že se jedná o kvalitně zpracovanou romantickou komedii, která si barvitě hraje se slovními spojeními. Umí být zábavná, aniž by jednotlivé vtipy vyzněly trapně (ačkoliv trapasů obsahuje spoustu). A zajímavou ji činí především odkazy na různé romantické i neromantické filmy. Diváci si tak můžou zahrát hru na to, kolik slavných filmů je nejrůznějšími způsoby využito.

Fungující chemie

Silnou stránkou filmu je i jeho herecké obsazení. Veronika a Igor tvoří skvělou dvojici a romantické napojení mezi nimi funguje. Matouš Ruml je v roli střeleného filmového fanatika kouzelný. Ve vedlejší roli poté září Lenka Vlasáková. Ta ztvárňuje Terezčinu maminku, která to s muži nikdy neměla jednoduché (a oni s ní asi taky) a Tomášovu domnělou nevěru mu tak nechává pěkně sežrat. Chemie nefunguje pouze mezi Veronikou a Tomášem, ale také mezi dvojicí dcery a matky. Lenka s Veronikou si roli maminky a dcery zopakovaly od dob uvedení Žen v pokušení a je vidět, že jim toto pouto sedí. V roli sousedky se ve filmu mihla Iva Janžurová, která dokáže i z minirole udělat výraznou postavu. Film občas upadne do pomalejšího rytmu a také filmová výprava a kostýmy by mohly být současnější. Takto nás film trochu vrací o více než pár let zpět.

70
    80
    80
    70
  • Hudba - 75%
    75

Jedině Tereza (2021)

Od filmu Jedině Tereza nelze mít přehnaná očekávání, ale z kina budete odcházet v dobré náladě a to je u romantických komedií to hlavní. Filmový příběh ničím nepřekvapí, ale hlavně nezklame. Herci v hlavních i vedlejších rolích hrají svou úlohu výborně a Tomášovi budou určitě mnozí diváci v kinech držet palce a přát mu, aby svou lásku zachránil.

75 %
Kateřina Slavíková, Totalfilm.cz
foto/video: CinemArt © 2021