Největší a nejdražší film od Netflixu konečně dorazil do obýváků. Stojí za dvě hodiny vašeho času? Ve zkratce, ano – a to právě proto, že kvůli němu nemusíte vstávat ze svého gauče. Red Notice si poctivě odškrtává všechny kolonky, které je v buddy-heist bromance komedii, kde k sobě osud svede dva krasavce při honbě za náhodným MacGuffinem, potřeba bezpodmínečně mít. A to včetně všech starých dobrých klišé i předvídatelných gagů.
Jako ze škatulky
Reynolds v sobě před pěti lety probudil Deadpoola a od té doby se ho, jak se zdá, nelze zbavit. Deadpool, Zabiják a bodyguard (včetně opravdu zbytečného pokračování), 6 Underground, Free Guy, nebo v neposlední řadě Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw (kde se dost možná i nápad na aktuální netflixovskou bromanci zrodil). Všude tam je Reynolds nonšalantní hláškující krasavec, kterému se věci zkrátka tak nějak dějí a taky mu vycházejí. Co se ale mohlo zajídat po tolika repetetivních filmech se tentokrát opírá o samotnou skálu.
The Rock v Rychle a zběsile 5 zjistil, že není nic špatného na tom hrát pořád dokola zamračeného svalovce, co ze sebe sype jednoduché a nesmyslné hlášky. Je to konec konců sakramentský kus chlapa, má hluboký hlas a… umí hýbat obočím. Podle tržeb jeho filmů to stačí. Chemie s Reynoldsem podle mnohých kritiků sice úplně nefunguje, podle jiných jim ale šlape dost sympaticky. Rozhodně mezi sebou mají mnohem více napětí i koheze než ta třetí do party.
Gal Gadot se svojí škatulky totiž také drží od prvního angažmá ve čtvrtém díle Rychle a zběsile. Že tato škatulka nese označení Špatná herečka ukázala ve všech filmech od DC i v rodinné sáze Vina Diesela. Zatímco Johnson a Reynolds nicméně umí svoje charisma prodat, Gadot jako by ho nikdy nenašla. Je opravdu těžké jí v dialogových scénách věřit a každá scéna, ve které je sama, je pak už jen čirý očistec.
Účel světí prostředky
Ohlasy kritické veřejnosti jsou v tomto ohledu divákům očividně šumák. Nevadí jim, že film postupně odškrtává scény, které jsme viděli už tolikrát jinde a lépe – ať už jde o útěk z vězení, loupež, akční jízdu v džungli nebo obligátní zvrat. Scenáristi se koneckonců přiznaně schovávají v největší tmě pod lampou, když prostřednictvím Reynoldsovy postavy k divákům vypustí několik meta vtípků nebo ho nechají si pískat melodii z vykrádaného Indiana Jonese, a nad svou leností si tak rovnou umyjí ruce. Propracované motivace postav nebo charakterové oblouky zde divák stejně nečeká ani nehledá, lepším využitím stopáže přeci bezesporu je přinasraný digitální býk.
Díky tomu všemu je Red Notice filmovým ekvivalentem pořádného hambáče; obstojnou, na efekt vykalkulovanou zábavou, která vyhodila ambice oknem a na výživovou hodnotu kašle. Velmi přesně ale ví, že cílí na masové publikum, lákavě vypadá, nakrmí vás a na dvě hodiny zabaví. A pokud ne, můžete si dlouhou chvíli zkrátit picí hrou, při které si dáte panáka kdykoli se na obrazovce objeví product placement s Aviation ginem a Teremana tequillou.
Uvidíme, jak všechny tyhle ingredience promíchá nevyhnutená dvojka. Závěr filmu totálně opisující ze Zabijákovy ženy a bodyguarda si nechává pootevřené dveře pro sequel, protože Hollywood dnes bez možnosti nakopnout novou sérii zkrátka netočí, a čísla sledovanosti už Netflix nepochybně o jeho realizaci přesvědčily.
připravil: Jakub Martinů a redakce
foto/video: Netflix © 2021