Nepřehlédněte

Total Week #4/22 – Cenzura Klubu rváčů, natáčení ve vesmíru a narcos v růžové zahradě

Tento týden je plný sólokaprů. Čína se dopustila další újmy na lidských právech, když si dovolila sáhnout na ikonický závěr ikonického snímku. Ve vesmíru mezitím vzniká regulérní filmové studio. V záplavě obrovské konkurence se rodí asi nejdementnější filmová žaloba posledních let a přední český gynekolog byl odpraven drogovými kartely v Mexiku. A k tomu všemu padá Netflix, tak si něco přejte. Přejeme hezký víkend a hezké čtení.

Klub rváčů – Brad Pitt (foto: archiv)

Klub sráčů

Je bohužel odnepaměti normální, že čínští cenzoři běžně do země ze zahraničí pouští jen poupravené verze filmů, aby snad tamní neohrožený režim nebyl ohrožen scénou náhodného hollywoodského akčňáku, či že některé snímky se dokonce do země dostanou jen s několikaměsíčním zpožděním, pokud vůbec. Spider-Man: Bez čínského domova by mohl vyprávět.

Že ale čínská streamovací služba bude mít drzost narušit integritu několik let starého a notoricky známého filmového díla i jeho knižní předlohy natolik, že bez okolků ustřihne několik jeho posledních a zcela ikonických minut, aby mu pomocí titulku vetkl závěr zcela nový, to už je nový level trapna. Místo ikonických bortících se bankovních mrakodrapů za zvuků Where Is My Mind od Pixies se v čínské verzi Klubu rváčů dozvíte, že Tyler Durdan byl chycen úřady, podstoupil psychiatrickou léčbu a že výbušniny byly včas zneškodněny. No není to překrásný happyend?

Valentýnka na úvodní obrazovce Netflix

Padá Netflix, něco si přej

Netflix se stal nekorunovaným králem pandemie, když se lidé z celého světa museli uchýlit do svých domovů a jinde na filmy v podstatě koukat nemohli. Jeho akcie tehdy vyletěly strmě vzhůru, investorský trend se ovšem v posledních dnech obrátil a jejich hodnota spadla hned o několik procent.

Růst předplatitelů služby totiž se svými několika miliony nových uživatelů zůstal daleko za očekáváním; investoři tedy aktuálně poněkud pochybují o překonání hranice profitu v nejbližší době i vzhledem k probíhající inflaci obsahu a potřebě investovat miliardy dolarů do natáčení nových filmů a seriálů. Vedení služby nicméně situaci označuje za dočasnou a je na místě i poznamenat, že propad akcií se v uplynulých dnech dotkl velké řady technologických firem vč. přímých konkurentů Netflixu.

Mission Omicron

Uvést nové filmy ze série Mission Impossible do kina je… nemožná mise, jak se zdá. Sedmička, která měla vstoupit do kin už vloni v létě, se tak odkládá až na příští červenec. Současně se odkládá i premiéra navazující osmičky, která se pro jistotu ještě ani nezačala natáčet.

S podobným osudem pod studiem Paramount bojuje i nový Top Gun: Maverick, je tedy zjevné, že Tomu Cruisovi v pozici hlavní hvězdy a producenta úspěch filmu leží na srdci stále stejně, jako když na place křičel na nezodpovědné a hygienická opatření nedodržující členy štábu. Své nové filmy tedy hodlá uvést na velká plátna a v co možná nejlepší kondici kinotrhu, zjevně tedy míří na miliardové tržby, na které od nástupu pandemie dosud dosáhl jen Spider-Man. Snad se mu čekání vyplatí a snad se do předcovidové kondice kinotrh v dohledné době vrátí.

Ve vesmíru vzniká filmové studio

Náladu Tomu Cruisovi jistě zlepšuje pomalu se blížící výlet do vesmíru, kam se vydá za účelem natáčení filmového projektu s režisérem Dougem Limanem. Před pár měsíci jsme informovali, že prvenství v realizaci tohohle ambiciózního plánu oběma nakonec uzmou ruští filmaři, a nápad točit mezi hvězdami se zjevně podle aktuálních zpráv zalíbil více tvůrcům.

Po komerčních letech různých miliardářů se tak do vesmíru chystají i stavaři společnosti Space Entertainment Enterprise, aby k Mezinárodní vesmírné stanici přistavěli modul s filmovým studiem vybaveným natáčecí technikou. Těžko říct, jaký to má takhle ve velkém smysl, když za pomoci počítačových triků lze scény z oběžné dráhy natáčet bezpochyby jednodušeji i levněji, ale pokrok a rozpínavost lidstva zkrátka zastavit nelze. Studio by mělo být hotové už do roku 2024.

Klamavé trailery

V traileru na pár let starou dramedii Yesterday režiséra Dannyho Boyla se objevila naše oblíbenkyně Ana de Armas ve scéně rozhovoru s moderátorem Jamesem Cordenem, ta byla ale následně v postprodukci vystřižena z důvodu narušování koherentní dějové linie a ve výsledném filmu se tedy neobjevila. Z toho důvodu se dva američtí fanoušci rozhodli nyní studio Universal zažalovat, protože si dva roky od premiéry uvědomili, že se cítí vyškrtnutím herečky oklamáni a ochuzeni, přičemž svou psychickou újmu vyčíslují na pět milionů dolarů.

V redakci proto zvažujeme podobně vysokou žalobu na Marvel, jelikož jsme velkými fandy modrých očí Chrise Hermswortha, z nichž jedno bylo v nesouladu s trailery ve třetím díle Thora vypíchnuto.

Narcos v růžové zahradě

Nejznámějšího českého gynekologa, Čestmíra Mázla, na cestě konvojem v Mexiku zneškodnil tamní drogový kartel. Co zní jako crossover seriálů Ordinace v růžové zahradě a Narcos je nečekaný scenáristický zvrat, kterým se televize Nova rozhodla nedat roku 2022 dát sebemenší šanci, aby byl o něco hezčí, než ten předchozí.

Ještě než ale vyrazíte k telefonu zkontrolovat babiččin zdravotní a psychický stav, je na místě poznamenat, že fatalita Čestmírovy smrti možná nebude až tak fatální, jak se zdá. Zmíněný dramatický incident totiž tvůrci na obrazovce údajně neukázali přímo, a jak ostřílení diváčtí matadoři tuší, smrt mimo záběr v podstatě nic neznamená. Už v tuto chvíli nicméně zůstává rozum stát nad tím, že scenáristé z Novy jsou ještě větší magoři, než kluci z Dobře vycpaného bobra, kteří si postavu Čestmíra půjčili do sKORO NA mizině.

Petr Rychlý jako primář Mázl (foto: Nova Group)


Na co se chodilo

Nenáročná komedie Ženy v běhu před dvěma lety utrhla kinařům sedačky a vydělala skoro čtvrt miliardy korun, čímž se stala historicky nejúspěšnějším tuzemským filmem. Před pár dny se do kin dostala ještě méně náročná komedie od stejných tvůrců, Srdce na dlani... a její výsledky jsou nanejvýš průměrné. Cifra necelých 40 tisíc diváků za otevírací víkend samozřejmě je negativně poznamenána řáděním omikronu, ale bezpochyby ukazuje i jistou diváckou unavenost nadužívaným žánrem tuzemských romantických legrácek. I tak jde ale o první film, který v Česku dokázal z prvního místa sesadit skoro měsíc úřadujícího Spider-Mana.

Mezitím v Americe ale pavouk vylezl zpátky na vrchol žebříčku návštěvnosti, zatímco u konkurence došlo k dosud takřka nevídané tržební katastrofě. Několik let odkládaná fantasy King’s Daughter s Piercem Brosnanem a mrtvým bobrem na jeho hlavě stála okolo 40 milionů dolarů, při nasazení ve dvou tisících kinech napříč celými Státy ale vydělala pouhých 750 tisíc dolarů. Au.

Brosnan a bobr

Filmový tip

Tento týden jsme se dočkali hned dvou sice nenápadných, ale vysoce kvalitních filmových premiér.

Tou první je survival thriller Zlato, možná příběhově poněkud přímočarý, ale divácky intenzivní film o lidské chamtivosti, který zaujme sugestivním bojem se spalujícím žárem bohem zapomenutého místa a hereckým výkonem geniálně namaskovaného a středně propečeného Zaca Efrona v roli osamoceného muže, který doslova vše vsadil na jednu kartu a je nucen bojovat o přežití i o rozum, když uprostřed australské pouště dohlíží na náhodou nalezený obrovský valoun zlata. V zádech navíc má kromě zručných maskérů i naprosto dechberoucí obrazy dosud neznámého a nesmírně talentovaného kameramana Rosse Giardina, v jehož rukou se zaprášená pouštní placka s jedním vyschlým stromem a jedním vyschlým hercem mění v nevídané kompoziční a světelné umění.

A pokud jste z těch diváků, kteří si často a rádi stýskají nad repetetivní nabídkou dnešních kinosálů, bez váhání spěchejte na novinku Guillerma del Tora s názvem Ulička přízraků, jinak na nářky nemáte nárok. Je to možná pitomá a ohraná floskule, ale takovéhle filmy se už dnes prostě netočí. Mexický rodák se v něm vrací k více než půlstoletí staré filmové estetice v moderním twistu na žánr neo-noir, který kromě doslovné temnoty pracuje i s temnotou duší svých postav a jejich činů. V kriminálním dramatu a nové adaptaci stejnojmenné knihy se soustředí na démony v lidské duši, když vypráví kriminální drama o muži ztvárněném Bradley Cooperem, který jasnovědnou show z cirkusu promění v nástroj manipulace a vydírání díky svému talentu pečlivě volit slova, než najde sobě rovného v osobě nebezpečné psychiatričky v ďábelském podání Cate Blanchett.

připravil: Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, Netflix, CinemArt, Falcon, Nova Group © 2022

%d blogerům se to líbí: