Recenze: Vem si mě je ideální film na valentýnské rande v kině

Když je den svatého Valentýna, tak musí mít v kinech premiéru alespoň jedna klasická romantická komedie. Letos to je film Vem si mě a už jeho název jasně říká, co se na plátně bude odehrávat. Prostě svatba a líbánky, i když v tomto případě trochu netradiční. V hlavních rolích se představí zkušení bardi romantického i komediálního žánru, Owen Wilson a Jennifer Lopez.

Vem si mě (foto: CinemArt)

Většina romantických komedií končí svatbou, ale film Vem si mě veselkou rovnou začíná. Zpěvačka Kat Valdez si totiž na velkolepém koncertě hodlá vzít svého hudebního i životního partnera Bastiana. Těsně před jejich velkým ANO a v průběhu vystoupení Kat zjistí, že jí její partner podvedl. Šokovaná a zrazená hvězda se v tu chvíli před diváky rozhodne udělat nečekaný životní krok. Rozhodne se impulsivně provdat za fanouška, který v davu pod pódiem svírá ceduli s nápisem „Vem si mě“. Jejím novým vyvoleným je ovdovělý učitel matematiky Charlie, který vzal na koncert svoji dceru a čirou náhodou na chvíli podržel onu ceduli. Charlie je dotlačen davem na pódium, kde zdrcené Kat řekne své ano. Po uzavření manželského slibu se Kat s Charliem domluví, že nějakou dobu manželi formálně zůstanou, aby si Kat příliš nenarušila mediální obraz. Ale jak už to v romantických komediích chodí, mezi těmito dvěma partnery z cela rozlišného prostředí to skutečně začne jiskřit.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Promyšlené obsazení[/pullquote]Vem si mě je typický zástupce svého žánru, důsledně dodržuje a naplňuje všechna jím požadovaná pravidla a klišé. Přesto, nebo možná právě díky této důslednosti, je lehce praštěný film o nepravděpodobném sňatku nejistého matikáře a zdánlivě silné a suverénní popstar něčím přitažlivý a jiný. Charlie je v podání už lehce odkvetlého Owena Wilsona roztomilý a sympatický. Postavu zpěvačky Kat má její představitelka Jennifer Lopez zažitou více než dost. Wilson a Lopez tvoří k sobě slušně padnoucí pár a pouto mezi nimi je uvěřitelné.

Vem si mě (foto: CinemArt)

[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Bez stereotypů[/pullquote]Zápletka se střetnutím dvou lidí z naprosto odlišných světů je nosná a film si s ní pohrává poměrně milým způsobem a daří se mu vyhýbat stereotypům. Divák musí přijmout hru převrácených rolí, kdy je do role „chudé květinářky“ dosazen poněkud ošuntělý kantor. Jennifer Lopez má k rozmazlené popstar s hvězdnými manýry daleko a ve své roli je více než sympatická. I role jejího manažera se vyhýbá stereotypu typických manažerů, kterým jde o peníze, a nikoliv o štěstí klientů.

Vem si mě (foto: CinemArt)

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Pro fanoušky[/pullquote]Pro silnější zážitek je pak dobré být fanouškem hudební tvorby JLo, která pro film připravila několik velmi chytlavých melodií a popěvků v čele s titulní „Marry Me“. Milé překvapení je pak výkon hereckých přihrávačů ústřední dvojice – od rappera Malumy v roli nevěrného Bastiana přes Sarah Silverman hrající potřeštěnou Charlieho kamarádku k dokonale vystřiženému manažerovi Collinovi v podání Johna Bradleyho.

• 65%
    Režie - 65%
  • 70%
    Scénář - 70%
  • 65%
    Herci - 65%
  • 60%
    Kamera - 60%
  • 75%
    Hudba - 75%
67%

Vem si mě (2022)

Vem si mě je ideální film na valentýnské rande. Potěší především ženy, ale mužský doprovod nebude muset při sledování pomýšlet na sebevraždu a dost možná si film také užije. Je to milá a vtipná podívaná, která se drží klasického scénáře a naplňuje veškerá očekávání, které romantické filmy slibují. Z kina budete nejspíš odcházet s dobrou náladou a chytlavou písní v hlavě.

Kateřina Slavíková, Totalfilm.cz
foto/video: CinemArt © 2022

Vem si mě