Nepřehlédněte

Hodně štěstí, pane Veliký je citlivá a estetická konverzačka plná sexu (recenze)

Učitelka Nancy prožila normální život. Nikdy v ničem nevybočovala, vždycky zvedne zvonící telefon, má ráda pořádek a své dvě dospělé děti. Nedávno jí zemřel manžel, její jediný sexuální partner, který navíc nebyl vzorem ohleduplného a šikovného milence. Proto se poprvé v životě otevře dobrodružství a zaplatí si sympatického profíka, kterého očekává v hotelovém pokoji. Setkání s krásným mladým mužem, který vždycky ví, co říct a jak se zachovat, na její život ovšem zapůsobí podstatně víc, než čekala.

Film nám ukáže čtyři setkání ústředního páru, během kterých sledujeme prohlubování jejich intimity a vzájemného vztahu… nebo tomu alespoň spolu s postavami věříme. Prozradit cokoli bližšího by znamenalo spoiler poměrně silného zvratu, kdy znenadání zápletka uhne nikoli zcela nečekaným, ale rozhodně velmi efektním směrem. Emma Thompson a Daryl McCormack předvádí herecký koncert po celý film, v této scéně ovšem obzvlášť.

Sex jako umění

Zejména intimní scény věkově rozkročeného páru jsou natočeny nesmírně citlivě, esteticky a hezky. Slyšíme dotyky kůže při každém pohlazení, kamera kolem postav v prostředí příjemného hotelového pokoje zlehka krouží, zblízka a decentně snímá jejich dotyky. Byť nahota tedy ve filmu rozhodně nechybí, určitě není na místě od něj očekávat jakékoli péčko.

Doslova nahé výkony

Prim v Panu Velikém hrají city a emoce, sexualita je v něm jen katalyzátorem a přirozeností, jejíž potlačování a nenaplnění nepřináší nic dobrého. Hercům v uvěřitelnosti a obnaženosti projevu, ať už jde o roztomilou nesmělost Thompson nebo nenuceně elegantní McCormackův swag, pomáhají příjemně napsané dialogy. Osobní starosti a chmury obou postav jsou pak dostatečně každodenní, aby se s nimi kdekdo ztotožnil, ale i dost zajímavé, aby vyprávění o nich a o proměnách sexuality s věkem i generacemi diváka nenudilo.

80
    80
  • Herci - 90%
    90
  • Kamera - 75%
    75
    70

Hodně štěstí, pane Veliký (2022)

Hodně štěstí, pane Veliký je minimalistickou konverzačkou, na jejíž podobě se bezpochyby podepsala pandemická omezení. Jedno jednoduché prostředí, dvě lidské bytosti a protnutí jejich životních cest v kombinaci s nenásilným poselstvím, hezkým vizuálem a skvělými hereckými výkony za váš čas určitě stojí.

80 %
foto/video: Forum Film CZ © 2022

Hodně štěstí, pane Veliký / Good Luck to You, Leo Grande