Nepřehlédněte

Total Week #26/22 – Maverickova miliarda, čekání na Bonda a nejambicióznější western historie

Zdravíme z Karlových Varů a vítáme vás u tradičního shrnutí filmových a televizních novinek. Počínaje dneškem do konce léta Total Week na webu i podcastu najdete jednou za čtrnáct dní, znovu jej tedy na webu najdete 16. července. Počkat si budeme muset i na nového Jamese Bonda. Kromě něj si povíme i o nových potížích Netflixu, neuvěřitelných ambicích Kevina Costnera nebo padesáté utržené miliardě ve filmové historii.

Není čas rebootovat

Tom Hiddelston, Henry Cavill nebo Idris Elba. Jako nový James Bond byl již skloňován kdekdo, producenti nicméně opakovaně upozorňovali, že nejdřív se chtějí s plnou parádou rozloučit s Danielem Craigem a že hledat už v tu chvíli náhradu by vůči němu nebylo fér. Od premiéry Není čas zemřít už uběhlo tři čtvrtě roku, situace se ale soudě podle čerstvých vyjádření příliš nezměnila.

Aktuálně se totiž pracuje na novém pojetí a směru pro agenta s povolením zabíjet, a dokud tvůrci nebudou sedět na hotovém scénáři, s jehož vizí budou spokojeni, obsazení hlavní role není na stole. Natáčet se začne nejdříve za dva roky a film tak uvidíme nejdřív v roce 2026. Je tedy vidět, že Barbara Broccoli návrat Bonda nechce uspěchat a jeho novou tvář určit přesně na míru nové látce. A to je dobře. Rozvážný a promyšlený reboot si určitě přejeme všichni víc, než líné opakování osvědčeného.

Velkolepé plány Kevina Costnera

Před pár týdny jsme informovali o ambiciózním projektu Horizon, westernovém příběhu o kolonizaci divokého západu připravovaným Kevinem Costnerem, který jej i zrežíruje. A jak se ukazuje, nehodlá ani trochu troškařit. Pod rukama se mu totiž ze skoro ročního natáčení rodí asi jedenáct hodin materiálu, který by rád pod křídly Warner Bros. rozdělil na čtyři velkofilmy uváděné do kin vždy po třech měsících. Věnovat by se měly nejen bílým osadníkům, ale i jejich ženám a indiánským kmenům; dohromady by mělo jít skoro o dvě stovky postav a několik dějových linií.

V dnešní době, kdy publikum masově navštěvuje převážně komiksové filmy a nové přírůstky zaběhnutých sérií, je to od Costnera velmi odvážný krok, který lze označit skoro i za bláhový – zvlášť při rozpočtu, který produkce tak masivního projektu vyžaduje. Western navíc aktuálně nevévodí žebříčkům nejžádanějších žánrů. Doufejme ale, že se zadaří a diváky čeká taková pecka, jakou je Tanec s vlky, spíš než zapomenutelná minisérie pro HBO Max.

kevin-costner-horizon

John Williams míří na odpočinek

John Williams je synonymem filmové hudby a jejím dost možná nejlegendárnějším skladatelem, který stojí za mnohými z nejrozpoznatelnějších motivů posledních padesáti let – ať už jde o Star Wars, Harryho Pottera, Čelisti, Supermana, Sám doma, E.T., Indiana Jonese nebo Jurský park. Je i držitelem pěti Oscarů.

Nyní, ve svých 90 letech, nicméně patrně zvažuje odchod do důchodu, nebo by se alespoň rád věnoval jiným aktivitám. Uvedl totiž, že hudba pro právě natáčený pátý díl Indiana Jonese patrně bude jeho posledním velkým filmovým soundtrackem. Bude-li tomu tak, Williamsovy tóny se naposledy z plátna polynou již příští červen; jeho vliv na zvuk moderního blockbusteru tak či tak ale zůstane nesmrtelným.

john-williams

Netflix vyhazuje a zapíná reklamy

Odliv obsahu, mnohdy unylá původní tvorba, nástup konkurenčních služeb a odchod z ruského trhu způsobil, že Netflix je v pěkné bryndě co do počtu předplatitelů i spokojenosti akcionářů. Už nějakou dobu tedy víme, že navzdory dřívějším kategorickým odmítáním reklamy se její implementace do streamovací služby nevyhnutelně chystá. Jak se tento týden ukázalo, bude to ještě letos, již za pár týdnů tedy budete mít možnost pořídit si levnější předplatné s marketingově protkaným obsahem.

Vedení společnosti tvrdí, že tomuto kroku věří a že vyhlídky na budoucnost někdejšího krále streamingu jsou pozitivní, trochu tomu nicméně odporuje propouštění zaměstnanců, ke kterému v těchto dnech dochází. Údajně by mělo jít o skoro 500 z celkových 11 000; na výdajích za výrobu filmů a pořadů nicméně Netflix v tuto chvíli nic měnit neplánuje. Už za měsíc, 22. července, se dozvíme, jak se zadaří jeho dosud nejdražšímu projektu, v Praze natáčenému akčňáku The Grey Man.


Na co se chodilo

Je to tam, a zaslouženě. Maverick si po pěti týdnech od premiéry doletěl pro miliardu dolarů a stal se tak nejen nejúspěšnějším filmem kariéry Toma Cruise, ale po Spider-Manovi i jediným filmem, který to od počátku pandemie dokázal. V celé historii pak jde o kulatou padesátou miliardu. Kdo by ještě před pár měsíci řekl, zvlášť když film nebyl uveden v Číně a Rusku. Doufejme, že Hollywood si z tohoto příběhu odnese poučení o tom, že o poctivé nedigitální bijáky je stále zájem, a že Paramount Top Gun neznásilní v další zaměnitelnou papundeklovou sérii. Hit by totiž studio potřebovalo jako sůl; Cruise jako producent si svou značku nicméně určitě pohlídá.

Mezitím ve světě boduje Elvis, který při rozpočtu 80 milionů jich již za víkend vydělal přes 50. U nás si minulý týden s 13 tisíci diváky musel vystačit až s pátým místem tržebního žebříčku. Lépe si krom Top Gunu a Jurského světa vedly i obě konkurenční novinky, nechuťácká Párty Hárder s 16 tisíci diváky a zamilovaná Prezidentka s 21 tisíci diváky. Zatímco pro kontroverzní projekt rappera Řezníka placený převážně crowdfundingovými penězi je takový výsledek parádní, tvůrci komedie s Annou Geislerovou se nemají příliš nad čím radovat. Přesycenost trhu tuzemskými romcomy se propisuje do čísel návštěvnosti stále silněji.

Filmový tip

Chcete-li si skočit během následujících dvou týdnů do kina a nemáte-li náladu na Thora či Mimoně, skočte si na obnovenou premiéru dvacet let staré pecky Ghost Dog – Cesta samuraje. Zábavná gangsterka Jima Jarmusche bude k vidění i ve Varech, pokud tedy nemáte plány na víkend, zabalte si batůžek a přijeďte. Festival se po dvou covidem omezených letech vrací v původním termínu a v plné parádě.

Dost možná ještě někde ve městě natrefíte na Lieva Schreibera, můžete se vyfotit takzvaně „na Alenku“ s thermalským bazénem, skočit do nově otevřeného KVIFF TV parku a o víkendu pak zajít na některý z filmů pestré hlavní soutěže nebo třeba na jednu ze sedmi premiér tuzemských novinek. V průběhu festivalu pro vás chystáme několik rozhovorů o budoucnosti českého filmu, recenze promítaných snímků, zajímavosti z místa i tematické články. Stačí sledovat festivalovou rubriku, kde vám nic neunikne. Tak nashle za dva týdny!

Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: Forum Film, Bontonfilm, Aerofilms, Netflix, archiv © 2022

%d blogerům se to líbí: