V hezkém věku 95 let nás opustil americký herec Henry Sylva, známý především díky záporným rolím a frajer, který si to v Dobrodruhovi rozdal s Belmondem, a v Zákonu mlčení dokonce se samotným Chuckem Norrisem. Oficiálně začlo hledání nového Jamese Bonda, pravděpodobně poměrně mladého, protože v roli ho budeme vídat minimálně další dekádu. Butch Cassidy a Sundance Kid se dočkají seriálové předělávky pro Amazon Prime. Sony odsunulo o několik měsíců všechny své premiéry a překvapivě oznámilo i přípravy nového Karate Kida. Ještě nečekanější ale je zelená pro dvojku filmového Constantina, v což už asi nikdo nedoufal. Chystané filmové Star Wars naopak dostaly stopku, ale to nevadí. Uplynulý týden se hojně diskutovalo i o konci kariéry Woodyho Allena, nakonec se ale ukázalo, že pravda je trochu někde jinde. Užijte si víkend a pokud jedete na právě startující Finále Plzeň, užijte si festival!
Nene! Constantine 2 dostal konečně zelenou
Trvalo to dlouhých dvanáct let nadějí a slibů, ale Constantine s tváří Keanu Reevese dostane pokračování. Komiksový cynik a náruživý kuřák s rakovinou plic čistící svět od různých potvor a démonů, aby se vyhnul blížícímu se posmrtnému pobytu v pekle, si rychle získal mnoho fanoušků a po čase i novou seriálovou verzi, kde ho namísto Reevese ztvárnil Matt Ryan. Filmová dvojka ale byla ještě nedávno navzdory různým spekulacím v nedohlednu, proto diváky minulý víkend překvapila zpráva, že na scénáři se již pracuje.
Důvodem je změna strategie Warner Bros. po fůzi s Discovery a jejich snaha soustředit se na filmové trháky namísto nákladných projektů pro stream, nový film tedy nahrazuje v plánech novou řadu zmíněného seriálu. Ke kormidlu Constantina 2 se vrátí i režisér původního filmu Francis Lawrence. Pro něj byl první díl debut, posléze ale režíroval blockbustery, jako Já, robot nebo tři díly Hunger Games. Vzhledem k režisérově aktuálnímu vytížení si ale na film počkáme minimálně dva roky.
Karate Kid dostane pokračování, Cobra Kai konkurenci
Netflixovský seriál Cobra Kai asi není potřeba představovat. Navazuje na původního Karate Kida z osmdesátých let; ke svým rolím se v něm vrací Ralph Macchio i William Zabka, kteří si jako kluci v legendárním duelu dali tehdy po papuli; a fanoušci si v souvislosti s ním pochvalují hlavně úctu k filmovému originálu, přímé navázání na jeho příběh a návrat k jeho atmosféře.
I proto mnohé překvapilo zjištění, že studio Sony jen pár dní po premiéře páté série oznámilo přípravy nového filmu, který označuje jako „návrat originálu.“ Těžko si představit větší návrat originálu, než jakým je právě Cobra Kai, chystaný film tedy již nyní bojuje s mírnou fandovskou skepsí a pověstí dalšího pokusu ždímat známou značku. Tak či onak se ho dočkáme už za dva roky a všichni, včetně tvůrců netflixovského seriálu, jsou už teď zvědaví, o čem by měl být.
Končí Woody Allen s filmařinou?
Médii před pár dny proběhla zpráva, že Woody Allen se chystá do filmařské penze a jeho padesátý film, v Paříži natáčené drama s pracovním názvem Wasp 22, bude jeho posledním. Záhy se ale ukázalo, že jde o novinářskou kachnu. Allen dle svých slov pouze konec kariéry zvažuje, protože mu radost z natáčení kazí tvorba pro postcovidový trh, kdy pracně natáčené snímky míří na stream jen pár dní po jejich uvedení v kinech. Nic ovšem údajně ještě není rozhodnuto.
Tak či onak, vliv na filmařovo rozhodnutí dost možná bude mít i kontroverze spojená s jeho osobou. Allen musel své nové projekty před časem přesunout kompletně do o něco uvolněnější Evropy, v Americe se totiž po aféře spojené s údajným sexuálním zneužíváním nevlastní dcery stal personou non grata podobně, jako Kevin Spacey a další. To filmaři značně komplikuje nejen tvořit, ale i distribuovat své nové snímky. Ukazatelem Allenovy budoucnosti tedy pravděpodobně bude právě situace okolo jeho jubilejního padesátého díla.
Star Wars se do kina stále nechystají
Star Wars nejspíš definitivně žijí jenom v televizi. Okolo blíže neurčených, ale údajně chystaných projektů Taiky Waititiho, Ryana Johnsona i Kevina Feigeho je zatím naprosté ticho po pěšině, a již kdysi dávno oznámené Rogue Squadron bylo tento týden zrušeno úplně. Příběh o elitních pilotech vesmírných stíhaček, kteří zničili dvě Hvězdy smrti, se tak dlouho odsouval, až zmizel z plánu premiér studia Disney úplně, oficiálně z důvodu starých dobrých „kreativních neshod.“ Velká škoda to vzhledem k ubíjející průměrnosti obou dílů Wonder Woman, které režisérka natočila, asi není.
Dobrá zpráva pro fandy je alespoň aktuální premiéra seriálu Andor, jehož první tři epizody již jsou dostupné na Disney+. Syrový příběh o zrodu povstání z pera bournovského scenáristy Tonyho Gilroye jsou nejlepší Star Wars, co jsme za hodně dlouhou dobu dostali. Seriál se vyvaruje již tradičně ošklivé digitálnosti, odfláknutých postav i infantilních vtípků. Impérium i povstalce ukazuje z dost netradičního úhlu a zaujme i strukturou několika televizních filmů, rozdělených po třech dílech. Síla se na nás usmála, protože podobné dospělé drama tahle série už hodně potřebovala.
Na co se chodilo
Jan Žižka od minulého víkendu v českých kinech spadl o 47 %, celkově tedy posbíral již něco okolo 200 tisíc diváků a vydělal přes 30 milionů diváků. Jde o tempo průměrné a naděje na půl milionu diváků pomalu mizí v nenávratnu, pokořit hranici 400 tisíc by ale ambiciózní historické béčko stále mohlo. Druhá z novinek minulého týdne, romantická komedie ze staré školy Vstupenka do ráje s Georgem Clooneym a Julií Roberts u nás zaujala 20 tisíc diváků. Ošklivé počasí jako záminku k návštěvě kin využilo 15 000 diváků stále zvědavých na pár měsíců ohrané Mimoně. Nenápadné novinky minulého týdne, česká artovka Slovo a dokument Moonage Daydream o Davidu Bowiem, obě nalákaly okolo skromných 1500 diváků.
V Americe mezitím kraluje Válečnice s Violou Davis, příběh ryze ženské válečné jednotky, která v roce 1800 nemilosrdně chránila africké Dahomejské království. Historické drama již vydělalo slušných 19 milionů dolarů za první víkend a díky slušným recenzím by mohlo vydržet nějakou bojovat o divácký zájem. U nás film uvidíme v půlce října. Američané dále byli zvědavi na horory Barbarian a Pearl, které se do českých kin nechystají. Zcela šumafuk jim nadále naopak je Žižka, který za oceánem propadl pod nesmírně nenápaditým názvem Medieval. Po celých státech vydělal jen něco přes milion dolarů, což je na tamní poměry zcela nicotný výsledek, který nepřekoná ani výsledky z naší malé české kotliny.
Na co se podívat
Banger, drama Adama Sedláka, jednoho z nejprogresivnějších českých tvůrců současnosti, konečně vtrhává do kin. Adam Mišík se ve své dosud nejvýraznější roli ambiciózního rapera chce vlastního pocitu méněcennosti i opovržení své brzy již bývalé přítelkyně zbavit natočením tracku se Sergeiem Barracudou, který by ho dostal mezi top hráče a umožnil by mu konečně se naplno věnovat muzice. Nejdřív ale potřebuje sehnat pět tisíc euro, vydává se proto do nočních ulic Prahy dealovat pančovaný koks.
Tenhle příběh kompletně natočený na iPhone je zběsilou jízdou pražskou nocí, ze které divákovi nebude místy úplně dobře, o to silnější zážitek to v něm ale zanechá. Idol puberťaček Adam Mišík mezitím po efronovsku roste v dospělého herce, asistuje mu u toho Marsell Bendig jako jeden z nejlepších sidekicků naší kinematografie. Tenhle ulepený rauš plný říznutých drog a tělních tekutin se rozhodně řadí mezi nejlepší a nejzajímavější tuzemské filmy a daří se mu perfektně balancovat na hraně diváckosti a uměleckých ambicí.
Zaujmout by vás mohla i novinka Olivie Wilde To nic drahá, která svými zákulisními dramaty a údajným plivancem Harryho Stylese, o kterém jsme v Total Weeku psali minule, vzbudila v Benátkách tolik bulvární kontroverze. Po audiovizuální stránce jde o naprostou lahodu na úrovni filmů Jordana Peela, vyšperkovanou nespočtem obrazových nápadů, poutavou atmosférou a stylovým retrem. Psychologický thriller vypráví o Alici, ženě v domácnosti z 50. let, žijící se svým manželem naoko dokonalý život a vztah v utopické komunitě uprostřed pouště. Záhy se však začne ukazovat, že jejich idyla nestojí ani tak na pevných přátelstvích, jako spíš jakýchsi zlověstných psychologických hrách.
Zápletka stojí a padá na perfektním výkonu Florence Pugh, která znovu ukazuje, čím si ještě nedávno neznámá Britka tak podmaňuje Hollywood i diváky. Její charisma je odzbrojující a ze scénáře mačká, co se dá. Problém scénáře nicméně je, že pečlivě budovaný a gradující pocit čehosi shnilého pod povrchem sluncem zalité idylky šablonovitě dokonalého rodinného života nakonec vyústí v to nejjednodušší a nejpovědomější vysvětlení, jaké by vás mohlo napadnout. Navzdory obsahové okoukanosti přesto ale jde o velice výraznou stylovku.
Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: Warner Bros., Netflix, HBO, Disney, Falcon, Bontonfilm, Vertical Entertainment
audio: Totalfilm Media © 2022