Total Week #44/22 – Henry Cavill končí jako Zaklínač a Venoma natočí scenáristka Padesáti odstínů

Vítejte na prahu prvního listopadového víkendu. Od čtvrtka až do příštího pátku běží 23. ročník festivalu Mezipatra, který tradičně nabídne to nejlepší ze světové queer kinematografie. Apple TV+ v reakci na postupné rozšiřování knihovny o objektivně kvalitní tituly zdražuje na 199 korun měsíčně; oproti původním 129 korunám je to sice skok, jablečný gigant jím ale dorovnává cenu s konkurencí, jako je Disney+ nebo Netflix v základním tarifu. Ten se musí mezitím popasovat s negativním PR okolo zákulisních drbů a odchodu hlavní hvězdy ze seriálu Zaklínač. Fandovské nadšení nebudí ani obsazení režisérského postu třetího Venoma, tak aspoň že do MCU se chystá vrátit jedna z jeho nejzajímavějších postav.

Sper to ďas! Cavill končí jako Zaklínač

Jen asi dva týdny poté, co se Henry Cavill triumfálně vrátil jako Superman, přilétla jako blesk z čistého nebe zpráva, že končí s rolí Zaklínače. Jedna z vlajkových lodí Netflixu aktuálně finišuje postprodukci své třetí série, kterou uvidíme v létě, a v příštím roce se měla natáčet série čtvrtá. Herec, jehož ztvárnění Geralta bylo jedním z hlavních zdrojů benevolence pro řadu diváků, už u toho ale nebude. Místo něj roli přebírá Liam Hermsworth, Thorův mladší brácha známý zejména z Hunger Games.

Cavill se s rolí rozloučil na sociálních sítích, důvody svého odchodu ale nerozepsal. Spekuluje se o časovém vytížení a tlaku ze strany DC, herec měl kromě Zaklínače v diáři i remake Highlandera nebo nový film Guye Ritchieho a kdyby se k Supermanovi příští rok nedostal, vrátil by se do modročervené pláštěnky na plátně nejdřív ke konci roku 2025. Taková prodleva je v dnešní uspěchané době pro Hollywood celá věčnost.

Roli ale mohlo sehrát i hercova nespokojenost s celým projektem. Cavill je proslulým nerdem a velkým fanouškem původních knih Andrzeje Sapkowskiho i videoherních adaptací, netflixovský seriál s předlohou ale nakládá jen velmi volně a občas ji má vyloženě na salámu. To ostatně čerstvě mimoděk potvrdil i scenárista Beau DeMayo, který v rozhovoru pro The Direct promluvil o tom, že před jeho odchodem od projektu si řada jeho kolegů z původních materiálů opakovaně utahovala a záměrně ho ignorovala. Není se pak čemu divit, že řada jejich fandů po Cavillově odchodu začala na sítích aktivně volat po zrušení seriálu.

Třetího Venoma natočí scenáristka Padesáti odstínů

Když už jsme u adaptací, které neberou předlohu příliš vážně, třetí Venom našel režisérku. Antihrdinská série oproti krvavým komiksům evidentně míří na mladší tiktokové publikum a titulní zubaté monstrum je v ní poněkud bezzubé, oba dosavadní filmy ale vydělaly relativně slušné peníze, do třetice tedy studio Sony zřejmě nehodlá příliš měnit směr.

Kdo doufal v návrat Andy Serkise na režijní post, má smůlu. Za kameru završení trilogie si vůbec poprvé za svou kariéru stoupne Kelly Marcel, scenáristka slušné Cruelly a kromě prvních dvou Venomů taky Padesáti odstínů šedi. S příběhem by jí měl tentokrát ve větší míře pomáhat Tom Hardy, představitel titulní dvojrole, který se netají ambicí propojovat značku víc a víc se světem Spider-Mana.

Jestli v Sony ukecají ke cameu Toma Hollanda nebo rehabilitovaného Andrew Garfielda je zatím ve hvězdách, pokud se tak ale stane, držme alespoň kvůli nim třetímu Venomovi palce, aby se vydařil lépe než dva předchozí díly.

Vision a Wonder Man míří na obrazovky

Paul Bettany se jako Vision vrátil mezi živé v seriálové WandaVision už před rokem. Od té doby, co se v poslední epizodě vyřítil k nebesům a vstříc vlastnímu spin-offu, po něm v MCU nebylo ani vidu ani slechu, ačkoliv minimálně druhý Doctor Strange se příběhově jako příležitost dost nabízel. Novotou vonící bílý synthezoid s tváří Paula Bettanyho, který opět nabyl svých filmových vzpomínek, by se měl podle čerstvých zpráv hledat ve vlastním seriálu na Disney+ pojmenovaném podle komiksové série Vision Quest. Dohlížet by na něj měl dohlížet Jac Schaeffer, showrunner WandaVision, jinak se o projektu ani datu jeho uvedení ale zatím vůbec nic neví.

Marvel aktuálně zejména na seriálovém poli kvalitativně dost stagnuje, WandaVision nicméně zůstává tím nejlepším, čeho jsme se od Avengers: Endgame dosud dočkali, snad tedy projekt slibnou dějovou linku smysluplně rozšíří. Návrat Elizabeth Olsen do role Wandy oficiálně potvrzen zatím nebyl, že po vzoru svého parťáka nezůstane mezi mrtvými dlouho se ale očekává.

Vision není jediným hrdinou, jehož seriál se dal tento týden do pohybu. Do titulní role seriálového Wonder Mana, nadaného herce a milionáře obdařeného schopností ovládat ionickou energii, byl obsazen Yahya Abdul-Mateen II, které si můžete pamatovat s Aqumana nebo Candymana. Projekt má na starosti Destin Daniel Creton, který má díky Marvelu napilno na mnoho let dopředu, a objevit by se v něm měl i Ben Kingsley jako starý známý Trevor Slattery.

Pátek 13. dostane seriálový prequel

Značky a seriály zkrátka hýbají Hollywoodem, a v současnosti asi neexistuje slavná série, kterou by některé ze studií nevyužilo jako studnici obsahu pro svou streamovací službu. Mezi nejprotěžovanější série patří i horory, které se nových verzí a odboček dočkávají vzhledem k nízkým rozpočtům a vysokým výdělkům znovu a znovu s tou nejželeznější pravidelností.

Výjimkou není ani Pátek 13., ve které vrahoun Jason Voorhees v hokejové masce krájí teenagery už přes třicet let. Naposledy se o remake jako producent pokusil Michael Bay v roce 2009, kvůli právním sporům o značku se nová verze ale nikdy nedočkala pokračování.

Navzdory právnímu bordelu okolo vlastnictví značky, kvůli kterému budou muset scenáristé hodně tancovat po špičkách, má pro streamovací službu Peacock vzniknout nový prequelový seriál Crystal Lake, pojmenovaný podle ikonického jezera, u jehož břehů tenhle psychopat krev obvykle prolévá.  O zápletce se toho příliš zatím neví, nejspíš se ale podíváme do časů jeho dětství ještě před tragédií, která ho proměnila v ikonického záporáka. Showrunnerem se stane Bryan Fuler, zkušený televizní tvůrce, který se zapsal především vydařeným Hannibalem.


Na co se chodilo

Black Adam se v amerických kinech pořád drží na špici, velkou kasovní hitparádu ale nepředvádí. Zájem mezi víkendy za oceánem klesl o skoro 60 % a Rockův superbijec má na kontě něco okolo čtvrt miliardy. Film s extrémně drahou reklamou se tedy definitivně Warnerům nezaplatí, nestane-li se zázrak. Zajímavé bude porovnání kasovních výsledků Black Adama s konkurenčním Black Pantherem; tenhle souboj mužů v černém se rozhoří už příští týden.

U nás někdejší wrestler dostává pěkně po tlamě nejen od Hanky Vágnerové, ale už i od Prince Mamánka. Na komiksový blockbuster i na český romcom Za vším hledej ženu si totiž shodně zašlo okolo 21 tisíc diváků, zatímco vítězem českého žebříčku se minulý týden stal vysněný pohádkový projekt Jana Budaře, který se po osmi letech příprav ujal scénáře, režie, hlavní role i hudby. Na nečekaně strašidelnou a pro některé děti údajně i dost temnou podívanou se během minulého prodlouženého víkendu zašlo mrknout 41 tisíc diváků, což je v rámci žánru pohádkový výsledek skoro jak z předcovidových časů. Uvidíme, jak se mu bude dařit dál. Black Adama u nás od premiéry již celkem navštívilo něco přes 70 tisíc diváků a toto číslo již pravděpodobně příliš nepřifoukne, stejně jako Jan Žižka, který dva měsíce od svého startu v kinech udýchaně finišuje s 330 tisíci diváky na triku.

Na co se podívat

Vztah Hany a Petra se propadá do stereotypu. Rozumí si, smějí se spolu, ale v posteli si po letech soužití už zevšedněli. Když se před nimi pár přátel rozpovídá o sexuální otevřenosti svého vztahu vůči více partnerům, čeká je nevyhnutelná debata. Je to nemorální, je to ok, nebo jim oproštění se od okovů monogamie dokonce dává smysl? Hranice lásky vypráví o posouvání svých hranic a intimitě s lidmi mimo tradiční chápání páru, než se experiment se svobodou Haně a Petrovi vymkne z rukou. Diskutované drama z letošních Varů konečně vstupuje i do běžné distribuce.

Jako příběh dvou milujících se lidí, kteří hledají cesty, jak na jeho křižovatce neztratit léta budovaný vztah, fungují Hranice lásky zábavně, lehce, autenticky a přirozeně. Nejen díky využití mobilní kamery divák k ústřední dvojici cítí blízkost, místy se až nepatřičně cítí být součástí jejich intimních chvil. Navzdory sebeprezentaci filmu je ale potřeba od něj nečekat žádné velké porno a ani příliš hlubokou sondu do fungování polygamních vztahů. Tvůrci se ke skoku do neprobádaných vod sice několikrát nadechnou, v konečném důsledku spíš ale decentně zkouší vodu.

Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, Totalfilm Media, Netflix, Disney, Falcon, Bontonfilm, Aerofilms © 2022