Cinema City, Chodov, úterní večer. Ve foyer leží žlutý koberec, po kterém se prochází hostesky se žlutočerným trojúhelníkem na hlavě, diváci fasují podobně laděné kartičky a natahují krky, aby přes hradbu fotografů zahlédli aspoň na chvíli vysmátého kluka s černými brýlemi a kombinézou. Na nějakou dobu je to poslední možnost internetového baviče zmerčit. Podle svých slov totiž hned po startu projekcí jeho roky utajovaného filmu vypadne do zahraničí.
“Už týdny se snažím všechny přesvědčit, že ten film existuje, přesto jsem se ale opakovaně potkával s obavou, že se tu na plátně objeví prostředníček a že si z vás udělám srandu. Je to přesně tak,” rozesměje Kazma sál a vydá se i s pochodovou kapelou v maskách klaunů a se zástupem hostesek pryč ze sálu. Nikdo mu to moc nevěří, ani když se před námi fakáč skutečně rozsvítí a uklízečka vepředu ostentativně zapne vysavač.
O filmové ONEMANSHOW kolovala řada teorií, včetně toho, že žádný film neexistuje, ale i toho, že se v ní dočkáme skutečného pozadí vzniku covidové pandemie. Divoké spekulace vířily i okolo tajemných kartiček, které má ke vstupence každý divák dostat, i tajuplného monumentu u Lysé nad Labem, kde na několika betonových kostkách stojí zvláštní symboly.
Kazma vždycky říkal, že sebelepší nápad je potřeba prodat dobrým příběhem, a marketingový veletoč a nespočet vyprodaných premiérových projekcí jeho filmu to potvrzují. Pocit, že tohle se musí vidět v kinech a co nejdřív, tu diváci v takové míře neměli od posledních Avengers. A na co jste si tedy nakonec koupili lístky? Pokud už je máte, asi vás potěší zpráva, že ten film skutečně existuje, má okolo 100 minut a převážně odpovídá tomu, co teasovala ukázka.
Kazma po svém návratu do sálu poprosil přítomné, aby vůbec nic z děje nespoilerovali divákům, pro které se brány kin otevřely až dva dny na to, a proto nebudeme ani naznačovat… byť kolegové z jiných serverů si tradičně tuhle prosbu vyložili dost volně a po svém.
Co se podoby filmu týče, můžeme ale prozradit to, co jsme hned po projekci psali už na sociálních sítích. V podstatě jde o větší a pro Kazmu nečekaně osobní díl ONEMANSHOW, který ale místo tradičního voice-overu a vysvětlovaček využívá hrané scény a formu heistového bijáku, a plynule tak přechází mezi realitou a fikcí. Řadu momentů pak oproti tomu, co se asi skutečně stalo, Kazma s kolegy samozřejmě přibarvil, zjednodušil nebo zdramatizoval, aby se bylo na co koukat a aby se realita proměnila v dobrý příběh podobně, jako se tomu dělo už u jeho skopičin na internetu.
Tyhle pasáže mají slušnou produkční hodnotu a komediální timing, ale do dějin kinematografie se opravdu nezapíšou. Už kvůli děravému scénáři a ochotnickým výkonům zúčastněných, které prostě nelze brát vážně. Filmovou část svého díla každopádně nebrali příliš vážně ani sami tvůrci, v jejich průběhu opakovaně boří čtvrtou stěnu a dělají si z ní i ze sebe srandu. Jde zkrátka o nezbytnou výplň a skeče, které plní svůj účel jako výplň bílých míst na mapě Kazmova nejnovějšího stuntu.
Kazma v závěru předkládá zajímavé právní i osobní důvody, proč jeho poslední akce vyšla právě v celovečerní podobě a ne klasicky online; hlavní síla filmové ONEMANSHOW ale zůstává tam, kde byla už v jejích starších online sourozencích, ve stylové prezentaci zábavných průšvihů. Pokud vás tedy dosavadní Kazmův obsah na internetu bavil, budete spokojeni i v kině.
Na samém konci pak dostanete příležitost stát se součástí dalšího Kazmova kousku, podobně, jako když před pár lety zakopal někam pod zem své auto s milionem korun v kufru. Součástí projektu je totiž i hra, která po svém spuštění s oficiální premiérou chytře naláká zástupy dolarů chtivých diváků k opakovaným návštěvám kina. Distributor si tak plácnutím s Kazmou pořídil pořádné zlaté vejce. Ať si o samotném snímku budete myslet cokoli, lepší filmový marketing a příběh, který by ho do kin provázel, tu totiž dlouho nebyl.
S Kazmovou hrou a luštěním indícií vám nepomůžeme, můžete si u nás ale zahrát alespoň o jeho signature tričko.
Soutěž o signature trika OMS
SOUTĚŽ probíhá od 16. 8. do 20. 8. 2023. Dodavatelem cen do soutěže je společnost Bontonfilm. Soutěžní email, pokud nepoužijete formulář na webu, je soutez@totalfilm.cz – nezapomeňte do předmětu uvést “Kazma”.
Při zpracování osobních údajů shromažďujeme osobní údaje odpovídající pouze stanovenému účelu a v rozsahu nezbytném pro naplnění kontaktování účastníka soutěže. Zpracovatelem stanovený účel, který je součástí smlouvy mezi účastníkem a zpracovatelem, je kontakt na výherce soutěže a doručení soutěžní ceny. Za tímto účelem byl stanovený rozsah údajů, uvedený v registračním formuláři, který obsahuje jméno, příjmení a email. Následně po případné výhře Totalfilm.cz doplní i adresu.
Po ukončení soutěže se údaje likvidují a nejsou poskytovány třetím stranám ani marketingově využity.
Martin Mažári a redakce Totalfilm.cz
foto/video: Bontonfilm © 2023